xtrim

دولت سالانه به هر خودرو ۵۶ میلیون تومان پول بنزین می‌دهد

هزینه مصرف بنزین یک خودرو بر اساس قیمت فوب خلیج فارس در سال ۶۰ میلیون تومان می‌شود که از این رقم ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان توسط مصرف کننده و بقیه هزینه در قالب یارانه پرداخت می شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مجید جلیلی رئیس گروه پژوهش فناوری مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی امروز در نشست «توسعه حمل و نقل خودروهای برقی در کشور، بایدها و سیاست‌ها» اظهار کرد: در کشور ما به طور متوسط پیمایش یک خودرو در طول سال حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است که هزینه مصرف بنزین آن بر اساس قیمت فوب خلیج فارس در سال ۶۰ میلیون تومان می‌شود.

وی افزود: از این رقم ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آن توسط مصرف کننده پرداخت می‌شود و بقیه هزینه را دولت در قالب یارانه پرداخت می‌کند.

جلیلی تصریح کرد: در مورد خودروی برقی با همین پیمایش و در صورتی که هر خودرو برقی در هر کیلومتر ۲۰۰ وات برق مصرف کنند بر اساس تعرفه برق خانگی سالانه هزینه آن ۱۵ میلیون تومان می‌شود که از این مبلغ ۴ و نیم میلیون تومان باید توسط مصرف کننده پرداخت شود و بقیه یارانه را دولت می‌پردازد.

opal

تدوین سند توسعه صنعت خودروهای برقی

حسن کریمی سنجری کارشناس صنعت خودرو نیز در این نشست با بیان اینکه واردات خودروهای برقی توسط شرکت‌های خودروسازی مختلف انجام می‌شود، اظهار کرد: سند توسعه صنعت خودروهای برقی تدوین می‌شود. این سند با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس و مؤسسه پژوهش‌های اتاق بازرگانی تدوین خواهد شد. در کنار این سند، سند تحول صنعت خودرو را داریم که نقش مهمی در تحولات صنعت ایفا خواهد کرد.

وی با تاکید بر لزوم تأمین زیرساخت‌های خودروهای برقی در کشور، افزود: در سند توسعه صنعت خودروهای برقی به موضوعات مختلفی از جمله تأمین زیرساخت، تأمین انرژی و برق مورد نیاز، ظرفیت‌های کشورمان در حوزه تولید خودروها و باتری‌های برقی، استانداردها، مدل اقتصادی و استفاده از تجارب کشورهای دیگر در تأمین خودروهای برقی پرداخته می‌شود.

کریمی سنجری اضافه کرد: یکی از مهمترین موضوعات در حوزه خودروهای برقی، بحث باتری است که اقدام به تولید و توسعه باتری با شرکت صبا باتری و وزارت دفاع کرده ایم تا قیمت تمام شده مناسب‌تری را شاهد باشیم، همچنین از سدیم به جای لیتیوم استفاده کنیم.

کارشناس صنعت خودرو گفت: در بحث خودروهای برقی باید علمی وارد شویم و تأمین زیرساخت‌ها در اولویت باشد./مهر

اقتصاد کلاننفت و پتروشیمی
شناسه : 386915
لینک کوتاه :

۶ دیدگاه

  1. یارانه پنهانی که دولت میده به مردم چند دلیل داره
    یک، بی کفایتی دولت در کنترل نرخ ارز
    دو، ناوگان فرسوده و تکنولوژی قدیمی خودروهای عمومی و خصوصی که سیاست دولت در طول این ۵۰ سال هیچ تغییری در بروزرسانی آنها انجام نداد
    سه ، حمایت نکردن از مهندسین که در طول این سالها وسایل نقلیه هیبرید ساختن در این کشور
    و……………..
    اگر دولت میخواد حامل های انرژی را به نرخ کشور های دیگه با ما حساب کند حقوق مردم رو هم به نرخ همونجا پرداخت کنه و خدمات عمومی رو هم مثل همون کشورهای عربی به نحو احسن انجام بده

  2. بخاطر این‌که‌ از هزینه های دولت کاسته شود من حاضرم خودرو خود را در پارکینگ بخوابانم و بنزین مصرف نکنم و دولت بجای اینکه برای خودرو من می‌خواهد ۵۶.۵۰۰میلون یارانه پرداخت کند فقط نصف این مبلغ را برام واریز کند حودو ۲۸,میلیون به سود دولت کار کنم .

  3. اولا ” ؛ دولت پولی ندارد ، پول متعلق به ملت است .
    دوما ” ؛ مردم هزینه ناتوانی و سوءمدیریت دولت را پرداخت می کند .
    سوما ” ؛ دولت اجازه واردات خودرو با کیفیت و مصرف سوخت پایین را ممنوع کرده است .
    چهارم ؛ به دلیل ناتوانی و سوءمدیریت اقتصادی دولت ارزش پول ملی کاهش و قیمت سوخت را دلاری براساس نرخ آزاد با مردم محاسبه می کند .
    پنجم ؛ فساد سیستماتیک را حکومت پایان دهد تا مردم بتوانند زندگی در حد بخور و نمیر داشته باشند .

  4. دولت وقتی اجازه نمی دهد خودروی اقتصادی و مناسب وارد کشور شود و انحصار آن را در دست دارد لذا باید جهت از رده خارج نکردن خودروی فرسوده و اسرار بر تولید خودروی با مصرف بالا به مردم و مجلس پاسخگو باشد . و این سوبسید را محکوم است پرداخت کند به قول معروف نمیشه هم خر را بخواهی هم خرما را .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *