xtrim

چند نفر در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون آموزش و پرورش جذب می‌شوند؟

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: ۱۵ هزار نفر در آزمون استخدام دبیری و هنر آموزی جذب و ۷ هزار و ۱۷۹ نفر ظرفیت خالی ماند که از دیروز ثبت‌نام تکمیل ظرفیت آغاز شد و تا ۱۸ آبان ادامه دارد، تمام افرادی که در آزمون شرکت کردند، به جز افراد مشمول کد ۱۹ و پذیرفته شدگان، می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محمد مهدی کاظمی درباره تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی دبیری اظهار کرد. هر ساله در آزمون‌های استخدامی در مرحله مصاحبه برای بررسی داوطلبان حداکثر نیم ساعت زمان اختصاص می‌یافت. اما امسال آزمون را به‌ گونه‌ای متفاوت برگزار کردیم. در فرآیند ارزیابی تکمیلی، هر داوطلب حدود ۶ ساعت ارزیابی شد. ابزارهای متفاوت دانش تخصصی و شایستگی حرفه‌ای که هنر معلمی فرد را بررسی می‌کند، مورد تاکید بودند.

وی افزود: در آزمون دبیری و هنرآموزی ۳۲۵ هزار نفر شرکت کردند. ۴۲ هزار و ۶۶۲ نفر به مرحله ارزیابی تکمیلی راه یافتند. ۱۵ هزار نفر جذب و ۷ هزار و ۱۷۹ نفر ظرفیت خالی ماند. از دیروز ثبت‌نام تکمیل ظرفیت آغاز شده. تا ۱۸ آبان ادامه دارد و تمام افرادی که در آزمون شرکت کردند به جز افراد کد ۱۹ و پذیرفته شدگان. می‌توانند در مرحله تکمیل ظرفیت شرکت کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره عنوان جشنواره الگوهای تدریس اظهار کرد. در مجموعه معاونت آموزش متوسطه برنامه‌های متنوعی را در استان‌ها از موضوع بازگشایی مدارس. برگزاری آزمون دبیری، توسعه آموزش متقارن در شهریور رقم خورد.

opal

وی افزود: توجه به ارتقای آموزش اهمیت بسیاری دارد بنابراین از سال تحصیلی گذشته و ایام تابستان برای کیفیت بخشی و بهبود یادگیری مدارس به عنوان یکی از ماموریت‌های آموزش دنبال می‌شود. این موضوع با نقش‌آفرینی معلم انجام می‌شود.

با استفاده از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی با الگوهای برتر تدریس آشنا شوند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ادامه داد. اگر به دنبال ارتقا و تنوع در روش‌های یادگیری هستیم. باید توجه بیشتری به معلم و کلاس درس داشته باشیم. بنابراین برای ارتقا مهارت معلمان ضمن خدمت و کیفیت بخشی به آموزش استفاده از فناوری‌های نوین را در جشنواره الگوهای تدریس دنبال می‌کنیم.

کاظمی با اشاره به دوران پساکرونا یادآور شد. تصمیم داریم با استفاده از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی با الگوهای برتر تدریس آشنا شوند. این جشنواره ۲۳ درصد معلمان دوره متوسطه اول و ۳۱ درصد معلمان دوره متوسطه دوم حضور داشتند.

وی افزود: در بخش آموزش فنی حرفه‌ای و کاردانش در ۱۹ گروه رشته ۳ هزار و ۶۰۰ معلم شرکت کردند. محور اول در جشنواره الگوهای برتر تدریس طراحی و ساخت دست سازه، طراحی و ساخت برنامه‌های کاربردی، فعالیت‌های آزمایشگاهی. تدریس با رویکرد تلفیقی از محورهای این دوره از جشنواره بود. همچنین در متوسطه دوم ۲ بخش حضوری و غیرحضوری برای این جشنواره وجود داشت.

به گفته کاظمی، ما در درس آمادگی دفاعی از کمک نیروهای مسلح در راستای پدافند غیرعامل استفاده کردیم. همچنین به درس سواد رسانه‌ای تاکید شده. چراکه این روزها به شدت اهمیت یافته است. همچنین طراحی موقعیت‌های یادگیری، تحلیل محتوای کتب درسی و تولید رسانه که بیشترین شرکت کنندگان ما در تولید رسانه‌ای فعال بودند. هم از اشکال الگوهای تدریس است.

اشاعه روش‌ها و الگوهای برتر تدریس

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۵۸ هزار معلم از مدرسه تا مرحله کشوری در این جشنواره شرکت کرده‌اند. گفت: ۶۰۰ نفر در بررسی نهایی در استان قزوین هفته آینده رقابت خواهند کرد. نفرات برتر مورد تجلیل قرار می گیرند.

کاظمی با بیان اینکه یکی از اهداف جشنواره‌ اشاعه روش‌ها و الگوهای برتر تدریس است. گفت: امیدواریم زمینه، انگیزه و توانمندسازی معلمان و شایستگی های معلمی فراهم شود. در این راستا موضوعات معلم توانمند، تعلیم و تربیت باکیفیت و نسل امیدبخش را دنبال می کنیم.

وی همچنین درباره جذب دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف گفت. برای جذب دانش آموزان به هنرستان‌ها ما برای ۴۱ و نیم هدفگذاری کرده‌ایم. عملکرد ما نشان‌ می‌دهد جمعیت دانش آموزی در پایه دهم هنرستان و مجموعه دانش آموزان متوسطه هنرستان ها به یک میلیون و ۱۷۳ نفر افزایش یافت و رشد ۱۰۳ هزارنفری را شاهد هستیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ادامه داد. در واقع سهم هنرستانی‌ها به ۳۹.۶۳ درصد رسید. در این خصوص به رشد بیش از ۲ درصد رسیده‌ایم. هم اکنون ۲۰ هنرستان جوار صنایع را هم داریم و به دنبال توسعه آموزش های هنرستانی و مهارتی هستیم.

تلاش می شود کارکرد پژوهشسراها صرفا به پژوهش موکول نشود

کاظمی گفت: در بازگرداندن بازماندگان تحصیلی ارتقا داشتیم و اوضاع بهبود پیدا کرد. همچنین به دنبال توسعه متوازن هستیم. در این راستا سهم ریاضی فیزیک به ۱۷.۴۴ رسیده است. شاهد رشد یک درصدی هستیم و می خواهیم سهم رشته انسانی را کاهش دهیم. علوم تجربی تعدیل شود.

وی ادامه داد: در علوم انسانی درصدی کاهش داشتیم ولی علوم تجربی یک دهم درصد افزایش یافت. اما هدفگذاری کردیم که علوم تجربی افزایش نیابد که افزایش پیش آمده احتمالا با کاهش جمعیتی دانش آموزان ارتباط دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هم اکنون در کل کشور ۶۹۲ پژوهشسرا وجود دارد. گفت: در مجموع نسبت به سال ۱۴۰۰ ، ۲۳ پژوهشسرا افزایش داشته است. تلاش می شود کارکرد پژوهشسراها صرفا به پژوهش موکول نشود و شرایط فعالیت دانش آموزان دوم نظری بیشتری را در این فضاها فراهم کنیم.

منبع: ایرنا

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 386922
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. پس ما کد ۱۹ها چه کنیم که با بالاترین نمره تو ایستگاه گزینش با موارد واقعا جزئی معطلیم تا تکمیل ظرفیتها با نمرات پایین بیان وجای ما رو بگیرن ایا ما بایدن چوب صداقتمونو بخوریم که تو گزینش مثلا گفتیم بله نماز قصا داریم یا هر جمعه نمیرسیم که به نماز جمعه یا راهپیمایی برویم یا… یعنی قبول شدگان نهایی همگی معصوم بودن نمازشان قصا نمیشده؟ دو حالت داره یا قضا نمیشده ویا مانند ما کد ۱۹ها صادق نبودن بالاخره نفهمیدم صداقت خوب است یا نه؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *