تصویب تعرفه مصرف آب توسط کمیسیون تلفیق

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: کمیسیون تلفیق تصویب کرد که آب‌بهای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی منوط به رعایت الگوی مصرف به صورت رایگان محاسبه شود. آب‌بهای خانواده‌هایی که تحت پوشش نیستند در صورت رعایت الگوی مصرف، به صورت رایانه‌ای مانند قبل محاسبه می‌شود. خانواده‌هایی که بیش از الگوی مصرف خود آب مصرف کنند، محاسبه آب بها به صورت افزایش پلکانی خواهد بود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محسن زنگنه در توضیح جلسه امروز کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت. در ادامه بررسی موارد ارجاعی از لایحه برنامه هفتم، تصویب شد. آب‌بهای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی منوط به رعایت الگوی مصرف به صورت رایگان محاسبه شود. آب‌بهای خانواده‌هایی که تحت پوشش نیستند. نیز در صورت رعایت الگوی مصرف، به صورت رایانه‌ای مانند قبل محاسبه می‌شود. خانواده‌هایی که بیش از الگوی مصرف خود آب مصرف کنند. محاسبه آب بها به صورت افزایش پلکانی خواهد بود.

وی ادامه داد: به منظور حمایت و پشتیبانی از امور مساجد کشور مقرر شد. شورایی در استان‌ها با عضویت سازمان تبلیغات، امور اوقاف و امور خیریه، شورای هماهنگی سازمان تبلیغات، حوزه‌های علمیه، شهرداری مرکز استان و دستگاه‌های ذیربط و به ریاست نماینده ولی فقیه تشکیل شود. بدون دخالت در امور اجرایی مساجد، بحث مدیریت، راهبردی و سیاست‌گذاری در خصوص مساجد استان را برعهده داشته باشند. دبیرخانه در سازمان تبلیغات اسلامی مستقر می شود.

زنگنه گفت: در راستای عمق‌بخشی و توسعه امر زیارت مقرر شد شورای ملی زیارت به شورای عالی زیارت ارتقا پیدا کند. دبیرخانه آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شود. این شورا ظرف ۶ ماه از زمان لازم الاجرا شدن قانون برنامه جامع زیارت شامل تسهیل در امر زیارت، امور فرهنگی و اجتماعی زائر و… را برای طی مراحل قانون به هیات وزیران و مجلس ارائه دهد. همچنین اعطای تسهیلات به متقاضیان ایجاد و توسعه کسب و کارهای خانگی صرفا بر مبنای اعتبارسنجی یا اخذ سفته از متقاضی است.

وی افزود: در مصوبه دیگر مقرر شد در طول سال‌های برنامه هفتم یک درصد به سهم بودجه قوه قضائیه از بودجه عمومی کشور اضافه می شود. همچنین به نیروهای مسلح اجازه داده شد که در پادگان‌ها و مکان‌هایی که مالکیت آن‌ها براساس سند رسمی در اختیار نیروهای مسلح است. در صورتی که در آن اماکن، معادنی وجود داشته باشد. نسبت به اخذ مجوز برای کار اکتشاف و استخراج معدن اقدام کنند. البته حقوق دولتی معادن براساس قوانین جاری کشور اخذ خواهد شد. باید توجه کرد این مصوبات مذکور برای نهایی شدن باید به تایید صحن علنی مجلس و بعد شورای نگهبان برسد.

منبع: ایسنا

سیاسی
شناسه : 386950
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا