xtrim
سخنگوی شورای رقابت پاسخ داد:

شرکت در طرح تبدیل ایران خودرو و سایپا اجباری است؟

سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت گفت: طرح های تبدیل فعلی خودروسازان اجباری نیست.

به گزارش جهان صنعت نیوز، در روز های گذشته اخبار ضد و نقیضی در مورد طرح های تبدیل خودروهای خریداری شده در رسانه ها منتشر گردید. بسیاری از مشتریان در حال حاضر بسیاری از مشتریان از سامانه یکپارچه نوبت هایی دریافت کرده اند و حالا خودروسازان طرح های تبدیلی را برای این خودروها ارائه داده اند. نکته مهم این است که این طرح های تبدیل در ظاهر اختیاری به نظر می رسند اما نمایندگی ها و واحد ارتباط با مشتریان خودروسازان، این طرح ها را اجباری عنوان می کنند و تاکید دارند که در صورت عدم شرکت در این طرح های تبدیل، نوبت آن ها برای دریافت خودرو از بین خواهد رفت. از این رو برای روشن شدن مساله گفت و گویی با سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت داشته ایم و بررسی های این شورا را در این مورد از ایشان جویا شدیم.

سخنگوی شورای رقابت در مورد طرح های تبدیل فعلی خودروسازان گفت : « طرح های تبدیل خودروسازان همگی اختیاری هستند و هیچ اجباری برای خریدار در کار نیست. شورای رقابت در حال بررسی رفتار خودروساز است و کارگروه حقوقی این شورا در حال بررسی این طرح های تبدیل است. سعی شورا در این است که هیچ حقی از مشتری ضایع نشود.»

لازم به ذکر است که امروز مصاحبه ای تقطیع شده از سخنگوی شورای رقابت با رادیو اقتصاد در برخی رسانه ها منتشر شده بود که بر اساس آن ادعا می شد که خودروساز می تواند طرح های تبدیل اجباری را برای مشتریان سامانه در نظر بگیرد. سپهر دادجوی توکلی اما با تکذیب چنین چیزی باز هم تاکید کرد : «طرح های تبدیل خودروسازان اختیاری است و هیچ اجباری برای تبدیل خودروهای خریداری شده وجود ندارد.»

opal

بنظر می رسد خودروسازان این روزها به بهانه زیان انباشته قصد افزایش قیمت مطلق و بی چون و چرا را دارند. این در حالی است که مشتریان سامانه از مدت ها قبل بر اساس قیمت های مصوب شورای رقابت تصمیم به شرکت در سامانه یکپارچه گرفته اند. عملکرد خودروساز باید به نحوی باشد تا حق مشتری و مردمی که از مدت ها قبل برای خرید خودرو اقدام کرده اند، پایمال نشود./آخرین خودرو

خودرو
شناسه : 387103
لینک کوتاه :

۴ دیدگاه

  1. ما هم در طرح یکپارچه طرح اول شرکت کردیم و تارا معمولی نوشتیم .امروز برامون پیامک اومد که تارا v1به مبلغ ۵۸۰ واریز کنید .چرا کسی نیست جوابگو باشه .ما قشر پایبن جامعه اگه پول داشتیم چرا باید تو این طرح اصلا شرکت میکردم منی که پنجاه سالمه چرا نباید ی ماشین با قیمت خوب ک بتونم پولشو جور کنم داشته باشم .ما از کجا دویست میلیون پول جور کنیم .اگه حقمو ضایع بشه کی جوابگو هست کجا باید صدامونو برسونیم .چرا اونایی ک یماه جلوتر اسمشون دراومد دویست میلیون کمتر ازما دادن و به مارسید همه چی رفت بالا.تورم ک تکون نخورده دلار ک بالا نرفته .چیزی تغییر نکرده پس این قیمت وجومی خودسرانه ازکجاها درمیاد .به داد مردم برسید لطفا

    1. من ۲۰۷ بودم زمستان ۴۰۲ ، همسایمون هم دقیقاً مثل من ، برای اون تا یه ما دیگه تحویل میدن با همون قیمت خودش ، برای من تبدیل اومده که باید ۱۷۰ میلیون الکی الکی بدم ، خب من اگر پول داشتم ماشین بهتری ثبت نام میکردم، اگر میشد طوماری نوشت تا صدامون رو برسونیم به جایی خوبه

  2. من یک جوان ناکام ایرانی با ۳۲ سال سن هستم
    چرا هیچ کس به داد مردم نمیرسه
    آغا خداییش اگه زیان انباشته دارند حاظریم درشونو ببندند و راضی نیستیم اینا ضرر کنند. اینا چرا اگه اینهمه زیان میکنن جمع نمیکنن فروششون را
    بابا اینا اگه یه قرون ضرر کرده بودن الان جم میکردن میرفتن
    موندن و دارن مردم بدبخت و بیکس را بدبختتر میکنند
    ما چرا باید توی انتخابات شرکت کنیم وقتی هیچکس به فکرمون نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *