میانجی‌گری قطر برای آتش‌بس ۳ روزه در غزه

 یک مقام آمریکایی اظهار داشت، دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به قطر برای بستن دفتر حماس فشاری را تحمیل نکرده است و برخی معتقدند که این امر در مذاکرات مرتبط با آزادی اسرا مفید و نتیجه بخش است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، یک مقام آمریکایی از میانجی‌گری قطر برای برقراری آتش‌بس سه روزه در ازای آزادی ۱۵ اسیر در بند حماس از جمله اسیران آمریکایی خبر داد.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از این مقام آمریکایی از  میانجی‌گری قطر برای برقراری آتش‌بس سه روزه خبر داد و افزود: برقراری آتش‌بس در ازای آزادی ۱۵ اسیر نزد حماس است که شامل اسرای آمریکایی نیز می‌شود.

در همین راستا، خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه به نقل از یک منبع آگاه از مذاکرات جاری در خصوص تبادل اسرا اعلام کرد که قطر برای آزادی ۱۰ الی ۱۵ اسیر در غزه در ازای آتش‌بس موقت میانجی‌گری می‌کند.

این منبع با بیان اینکه این مذاکرات با میانجی‌گری قطر و با هماهنگی آمریکا انجام می‌شود، توضیح داد که در ازای آزادی این بازداشت‌شدگان، یک یا دو روز آتش‌بس در نوار غزه برقرار خواهد شد.

خبرگزاری فرانسه اشاره کرد که میانجی‌گری قطر تاکنون به آزادی ۲ زن آمریکایی در بیستم اکتبر و دو زن اسرائیلی در بیست و سوم همین ماه انجامیده است.

آمریکا، چند کشور و سازمان ملل تلاش‌های قطر را برای آزادی غیرنظامیان بازداشت‌ شده در نوارغزه ستودند.

رژیم اسرائیل اعلام کرده که تا زمانیکه تمام اسرای آن در نوار غزه که از ۷ اکتبر تحت بازداشت قرار دارند آزاد نشوند، آتش‌بس را اجرا نخواهد کرد. همزمان حماس نیز تاکید کرده که آماده است توافقی را برای تبادل همه اسرای اسرائیلی نزد خود با همه اسیران فلسطینی در زندان‌های اشغالگر منعقد کند./دنیای اقتصاد

سیاسی
شناسه : 387278
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا