در اردبیل کجا برویم؟

اگر برای اولین‌بار قصد سفر به اردبیل را دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با جاهای دیدنی این استان آشنا شوید. هتل های اردبیل هرساله در فصل‌های بهار و تابستان، پذیرای گردشگرانی هستند که از شهرهای مختلف برای بازدید از جاهای دیدنی و جاذبه های تاریخی، به استان اردبیل سفر می‌کنند. درواقع بهترین زمان سفر به اردبیل، از اواسط فصل بهار تا اواخر فصل تابستان است، زیرا این شهر در بهار و تابستان، هوای خنک، مطبوع و دلپذیری دارد. البته برخی از افراد برای کاهش هزینه‌های سفر و خرید بلیط ارزان، فصول سرد سال را برای مسافرت به اردبیل انتخاب می‌کنند.

در اردبیل کجا برویم؟

معرفی جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری اردبیل

اردبیل یکی از مهم‌ترین شهرهای تاریخی ایران است که بیش از سه هزار سال قدمت دارد‌. به‌‌دلیل قرار داشتن اردبیل در مسیر جاده ابریشم، در این شهر کاروانسراها و آثار تاریخی زیادی وجود دارد. قبل از سفر به اردبیل پیشنهاد می‌کنیم با جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری آن به‌خوبی آشنا شوید. در ادامه این بخش، با معروف ترین جاهای دیدنی اردبیل آشنا خواهید شد:

سرعین

معروف‌ترین و پرطرفدارترین جاذبه گردشگری در استان اردبیل سرعین است. آنچه که باعث محبوبیت سرعین شده است، چشمه‌های آبگرمی است که در این منطقه وجود دارد. چشمه‌های آبگرم سرعین که از کوه سبلان سرچشمه می‌گیرند، دارای خواص درمانی هستند و تعداد زیادی از گردشگران، به‌ همین دلیل به سرعین سفر می‌کنند. در این منطقه از اردبیل، علاوه‌بر چشمه‌های آبگرم، دیدنی‌های دیگری مانند تله‌کابین، پیست اسکی آلوارس، روستای شایق، تپه آناهیتا، دره جنگلی ایردموسی، آبشار ورگه سران، چشمه گورگور، دره گلستان، روستای کنزق و غیره نیز وجود دارد.

دریاچه شورابیل

یکی از جاذبه های طبیعی معروف اردبیل که در مرکز شهر و در خیابان دانشگاه واقع شده است، دریاچه شورابیل نام دارد. قدمت این دریاچه زیبا حتی از دریاچه ارومیه نیز بیشتر است و به‌عنوان یکی از تفرجگاه های بزرگ اردبیل، طرفداران بسیار زیادی دارد.

علت نام‌گذاری این دریاچه به نام شورابیل، شور بودن آب آن است. در سال‌های اخیر، با اضافه کردن آب شیرین به دریاچه شورابیل، در داخل آن نوعی ماهی قزل‌آلا پرورش داده می‌شود. از امکانات رفاهی که در اختیار گردشگران این دریاچه قرار گرفته است، می‌توان به مواردی مانند زمین چمن مصنوعی، قایقرانی در داخل دریاچه، کافه و رستوران، زمین بازی کودکان، دستگاه‌های ورزشی، سالن ورزشی، پیست دوچرخه‌سواری، هتل، سرویس بهداشتی، آلاچیق، پارکینگ، بازارچه صنایع دستی، نمازخانه، کافی‌نت و سوپرمارکت اشاره کرد.

جنگل فندقلو

جنگل فندقلو که در زبان محلی به آن مشه می‌گویند، یکی از جاهای دیدنی معروف و پرطرفدار اردبیل است که در فاصله ده کیلومتری شهر نمین و در مسیر آستارا قرار دارد. در این جنگل سرسبز، تعداد زیادی درخت میوه مانند فندق، سیب وحشی، به، تمشک، ازگیل و بوته‌های توت‌فرنگی وجود دارد.

با ورود به این جنگل، می‌توان از تماشای مه، باران و درختان و از طعم بی‌نظیر میوه‌های جنگلی لذت برد. گردشگران از طریق سه مسیر متفاوت شامل مسیر گردنه حیران، مسیر شهر اردبیل و مسیر کوه‌پیمایی می‌توانند به جنگل فندقلو بروند. از دیگر جاذبه‌های طبیعی این جنگل می‌توان به آبگرم مشه‌سویی و دشت‌های بابونه اشاره کرد. تله‌کابین حیران و پیست اسکی روی چمن، نیز از تفریحات جنگل فندقلو به‌شمار می‌روند.

در اردبیل کجا برویم؟

پل معلق پیرنقی

پل معلق پیرنقی در روستایی به همین نام در شهر خلخال اردبیل قرار دارد و به‌عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی معروف این شهر شناخته می‌شود. این پل چوبی روی رود خروشان قزل اوزون احداث شده است‌. طبیعت اطراف پل معلق آن‌قدر جذاب و منحصربه‌فرد است که با نگاه کردن به آن، استرس عبور از پل از یاد گردشگران می‌رود.

با‌ توجه‌ به سرد بودن هوای خلخال در فصل بهار، بهترین زمان بازدید از پل معلق، فصل تابستان است‌. ازآن‌جایی‌که ایمن‌سازی پل معلق پیرنقی هنوز به اتمام نرسیده، بهتر است تا گردشگران به تماشای آن بسنده کرده و از راه رفتن روی آن خودداری کنند.

بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی

در میدان عالی‌قاپو، درست در مرکز شهر اردبیل، یکی از جاذبه‌‌های دیدنی این شهر یعنی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی قرار دارد. این بنای باشکوه با قدمت ۷۰۰ ساله، آرامگاه جد بزرگ صفویه شیخ صفی‌الدین اردبیلی است. اولین پادشاه صفوی، شاه اسماعیل، نیز به‌همراه همسر و فرزندانش، در همین مکان به خاک سپرده شده‌اند.

کاشی‌کاری‌‌های چشم‌نواز، کتیبه‌های زیبا، منبت‌کاری‌های خارق‌العاده، تذهیب‌ها، طلاکاری‌ها و گچ‌بری‌های ظریف خانقاه، این بقعه را به یک اثر هنری منحصربه‌فرد و خاص تبدیل کرده‌اند. این بنای تاریخی را می‌توان به‌عنوان شاهکار معماری در دوره ایلخانی و تیموری معرفی کرد.

در اردبیل کجا برویم؟

سایر جاهای دیدنی اردبیل کدام‌اند؟‌

جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی اردبیل فقط به سرعین، دریاچه شورابیل، جنگل فندقلو، پل معلق پیرنقی، بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی محدود نمی‌شوند، زیرا این استان جاهای دیدنی زیادی دارد. سایر جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری اردبیل عبارت‌اند از:

  • کاروانسرای سنگی صائین یا کاروانسرای عباسی
  • شهر یری محوطه‌ای باستانی نزدیک مشکین‌شهر
  • تپه نادری مربوط به نادرشاه افشار و اثری ثبت‌شده در دوره پهلوی
  • مسجد جامع اردبیل مربوط به دوره سلجوقیان
  • رودخانه بالیقلو چای یا رودخانه ماهی‌دار
  • دریاچه نئور؛ بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین ایران
  • پیست اسکی آلوارس واقع در دامنه‌های کوه سبلان
  • پیکره سنگی بابا داوود عنبران با ارتفاع ۲۰ متر
  • تفرجگاه بولاغلار به معنی چشمه‌سارهای خروشان
  • موزه‌های مردم‌شناسی، تاریخ طبیعی، صنایع‌دستی، مفاخر دینی و مفاخر اردبیل
  • حمام آقا نقی واقع در موزه مردم‌شناسی
  • بازار تاریخی تبریز یادگاری از دوره صفویه
  • گرمابه‌های تاریخی مانند قرادگنک، سرچشمه و غیره
  • پل‌های تاریخی مانند پل هفت‌چشمه، پل ابراهیم‌آباد، پل یعقوبیه، پل نادری و غیره
  • کارونسرای عباسی نقدی کندی
  • کاروانسرای سرباز وطن یا قانلی بلاغ
  • کاروانسرای شورگل
  • عمارت‌های تاریخی، مانند عمارت آقازاده، عمارت حاج‌اسماعیل و غیره
  • بقعه شیخ امین‌الدین جبرائیل؛ شاهکاری به‌جامانده از دوره صفویه

پیشنهاد می‌کنیم برای بازدید از این جاهای دیدنی، یکی از نزدیک‌ترین هتل های اردبیل را رزرو کنید تا رفت‌وآمد به هتل برایتان راحت و کم‌هزینه باشد.

خرید بلیط و رزرو آنلاین هتل های اردبیل با قیمت ارزان در فلای تودی

در این مطلب سعی کردیم تمام جاهای دیدنی و جاذبه های تاریخی و طبیعی اردبیل را معرفی کنیم. قبل از سفر به اردبیل، برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل های اردبیل، به معتبرترین سایت خرید آنلاین بلیط و رزرو هتل در ایران؛ یعنی سایت «فلای تودی» مراجعه کنید.

کاربران در سایت فلای تودی می‌توانند ارزان‌ترین بلیط و هتل را به‌‌آسانی فقط با چند کلیک ساده پیدا کنند. باخبر از شدن تغییرات لحظه‌ای قیمت‌ها، امکان مشاهده اطلاعات کامل و واقعی هتل ها و دسترسی به تیم پشتیبانی، از مهم‌ترین مزایای مراجعه به سایت فلای تودی هستند.

خواندنی

شناسه : 388155
لینک کوتاه :

۶ دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید کسانی که درموردجاهای دیدنی اردبیل این مقاله.را نوشته باید درمعرفی جاهای دیدنی استان عدالت را رعایت کند فلان شهرستان خوب است ازمعرفی انیکی چشم پوشی کردن درست نیست با شهرستان نیر چه مشکلی دارید چه عقده ای دارید ؟ هیچ موقع درشان خودش معرفی نمی کنید ؟بدانید بااین فرهنگ غلط ره بجایی نخواهید برد نمی شود که یک شهر ستان را که تا دیروز روستا بوده بخاطر داشتن هتل ها که منافع شخصی دارید بال وپربدهید ولی ان یکی را باداشتن هزار زیبایی تحقیر کنید

  2. از روستای بولقاوار یا به عبارتی بقراباد حتمن دیدن فرمایید که یکی از روستا های توریستی اردبیل میباشد با طبیعت بکر وباغهای زیبا وابشارهای دیدنی وهم چنین کوه های باستانی با شکوه

  3. پل پیر تقی هست که با افتادن یه نقطه پل پیر نقی نوشتید
    جای بسیار شگفت انگیز و پل تاریخی و مربوط به زمان مشروطه است .
    اردبیل شهر بسیار زیبا با طبیعت بی نظیر و بکر می باشد .
    گورستان شهریری که متعلق به ۸ هزار سال قبل از میلاد مسیح و نماد عالم سکوت است نمونه ای از آثار شگفت آور این استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا