قیمت گوشت مرغ در بازار گران شد

قیمت هر کیلو گوشت مرغ در ابتدای هفته ۸۳ هزار و ۸۰۰ تومان بوده که این عدد در روزهای پایانی هفته با افزایش ۲.۴ درصدی به ۸۵ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، رصد بازار نشان می‌دهد قیمت هر کیلو گوشت مرغ در ابتدای هفته ۸۳ هزار و ۸۰۰ تومان بوده که این عدد در روزهای پایانی هفته با افزایش ۲.۴ درصدی به ۸۵ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است.

گفتنی است هفته نخست آبان قیمت هر کیلو گوشت مرغ ۷۸ هزار تومان بود که این عدد در هفته دوم با افزایش حدود ۵ درصدی به ۸۳ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

حواشی یک شایعه

روز گذشته در آئین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه دام، طیور و آبزیان کشور، رحمت الله نوروزی، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد، پیامکی برای تمام نمایندگان خانه ملت ارسال شده و اعلام شده میزان جوجه‌ریزی در کشور کاهش یافته و در هفته‌های آینده بازار با مشکل تأمین گوشت‌مرغ مواجه خواهد بود.

در ادامه محمد ابراهیم حسن نژاد، معاون وزیر در امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اطمینان داد، جوجه‌ریزی به اندازه کافی انجام شده و در حوزه تأمین گوشت مرغ در آینده مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی گفت: البته این موضوع به راحتی انجام نشد و با دشواری‌هایی همراه بود اما با تلاش بر اساس نیازمندی بازار جوجه‌ریزی انجام شده و حاشیه سازی فعلی صحت ندارد. هم اکنون جوجه‌ریزی به ۱۲۷ تا ۱۳۰ میلیون قطعه انجام می‌شود و بر این اساس هیچ گونه کمبودی برای تأمین گوشت مرغ نخواهیم داشت.

شائبه دیگر این است که با توجه به گله‌مندی تولیدکنندگان دو حوزه گوشت مرغ و تخم مرغ نسبت به افزایش هزینه تمام شده تولید و قیمت گذاری دستوری، این احتمال وجود دارد قیمت مصوب در ماه‌های پایانی سال افزایش یابد.

 مهر

کشاورزی
شناسه : 388539
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا