فرصت ترمیم معدل برای داوطلبان کنکور تا دی ماه فراهم می‌شود؟

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر ضرورت ایجاد فرصت برگزاری آزمون ترمیم معدل، گفت: بسیاری از داوطلبان انتظار دارند تا دی ماه شرایط برای برگزاری آزمون ترمیم معدل فراهم شود تا این نگرانی برای داوطلبان از بین برود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، رضا حاجی پور با تأکید بر ضرورت برگزاری حداقل ۲ مرتبه آزمون ترمیم معدل برای داوطلبان کنکور ، اظهار کرد: در شرایطی که با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کاهش اضطراب داوطلبان کنکور دو مرتبه برگزار میشود چرا باید این اضطراب به آزمون ترمیم معدل منتقل شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر این، هر داوطلب هر چند مرتبه که بخواهد می‌تواند در کنکور شرکت کند ولی این فرصت برای کسی که قصد ترمیم معدل دارد، فقط یک بار وجود دارد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اعلام تصمیم وزارت آموزش و پرورش در محدودیت ترمیم معدل صرفاً برای یک بار، بعد از برگزاری امتحانات نهایی سال ١۴٠٢ صورت پذیرفته و بسیاری از داوطلبان عملا فرصت ترمیم معدل بعدی را به علت دیر اعلام نمودن این وزارتخانه از دست دادند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: جهت جلوگیری از تضییع حقوق داوطلبان و ایجاد فرصت رشد و کاهش فشار روانی بی مورد مطابق اهداف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، فرصت ترمیم به تعداد حداقل سه یا چهار بار افزایش یابد تا این فرصت برای داوطلبان ایجاد شود. ضمن اینکه در این راستا رئیس کمیسیون آموزش مجلس نامهای به وزیر آموزش و پرورش زده که انتظار داریم از وزارت آموزش و پرورش این موضوع پیگیری و مقدمات اجرایی آن انجام گیرد.

خانه ملت  

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 388570
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. باعرض سلام تشکراز نمایندگان محترم مجلس ازریاست محترم شورای محترم انقلاب فرهنگی خواهش می کنیم تعداد نوبت ترمیم معدل را افزایش دهندتا داوطلبان عزیز این آینده سازان میهن اسلامی را ازنگرانی نجات دهند وجای تعجب وسوال است که با یک نوبت ترمیم معدل داوطلب پنجاه یا شصت درصد کنکور را ازدست بدهد وبتواند هرچند نوبت بخواهد درکنکور شرکت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا