با حضور مشاور عالی وزیر ارشاد

هفدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان آغاز به‌کار کرد

جهان صنعت نیوز| آئین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان و چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، محمدمهدی احمدی مشاور عالی وزیر ارشاد، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، محمدرضا علیزاده مدیرکل ارشاد استان کرمان، حسین احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.


حال خوش خواندن

علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در مراسم افتتاحیه با قدردانی از حمایت شرکت مس برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر هفدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران گفت: شعار نمایشگاه کتاب امسال کرمان «حال خوش خواندن» است که به‌نوعی تلاش برای نهادینه شدن حال خوش خواندن در بین مردم است.

وی افزود: امیدواریم مردم هر چه بیشتر با کتاب و کتاب‌خوانی مأنوس شوند.

باید نگاه‌ها را نسبت به کتاب و کتاب‌خوانی تغییر داد

محمدمهدی احمدی معاون وزیر ارشاد در این آیین، کتاب را بهترین وسیله برای بالا بردن معرفت در جامعه خواند و اظهار داشت: کتاب می‌تواند این معرفت را در جامعه ایجاد کند.

وی با اظهار تأسف از سرانه پایین مطالعه در کشور، عنوان کرد: تا زمانی که کتاب را در حاشیه زندگی خود قرار داده‌ایم، نخواهیم توانست وضعیت مطالعه را در کشور سامان ببخشیم.

وی با اشاره به فرهنگ غنی تاریخ ایران گفت: ما در کشور مشکل فرهنگی نداریم، اما باید برای حل آن نگاه خود را به کتاب و کتاب‌خوانی تغییر دهیم.
احمدی ضمن قدردانی از حمایت فرهنگ شرکت ملی صنایع مس ایران برای برپایی چنین رویدادهایی گفت: باید به مطالعه به‌عنوان یک فضیلت در جامعه نگاه کنیم. درصورتی‌که این نگاه به وجود بیاید شاهد یک جامعه متعالی خواهیم بود.

هفدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان و چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های استان کرمان ۱۹ تا ۲۴ آبان‌ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق میزبان علاقه‌مندان است.

صنعت و معدن
شناسه : 3887
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا