تعمیرات ظرفشویی بوش

هزینه‌های تعمیر ظرفشویی بوش در تهران بسیار بالا بوده و در صورت خراب شدن این وسیله پرکاربرد، باید مبلغ بسیار زیادی را جهت تعمیر آن هزینه کنید. آشنایی با قطعات تشکیل‌‌دهنده این دستگاه و ارورهایی که از طرف آن صادر می‌شود، می‌تواند در کاهش هزینه‌ها به شما کمک کند. همچنین گاهی بعد از عیب‌یابی، متوجه دلیل اصلی خرابی ظرفشویی نخواهید شد. در این حالت برای تعمیر دستگاه خود، به نمایندگی ظرفشویی بوش در تهران مراجعه کرده یا با برقراری تماس، از آن‌ها بخواهید در اسرع وقت در محل زندگی شما حاضر شوند و عملیات تعمیر را آغاز کنند. در ابتدا بهتر است با قطعات به‌کار‌رفته در ظرفشویی آشنا شده و دلیل خرابی هر یک را بررسی کنید. طی این مقاله به ارائه مطالبی درباره چگونگی تعمیر ظرفشویی خواهیم پرداخت.

تعمیرات ظرفشویی بوش

اصلی‌ترین قطعات تشکیل‌دهنده ماشین ظرفشویی

در صورت علاقه‌مندی به یادگیری مهارت‌های لازم جهت رفع مشکلات و خرابی‌های این وسیله، مانند متخصصان حرفه‌ای تعمیر ظرفشویی بوش در تهران، ابتدا باید با قطعات و عملکرد این وسیله آشنا باشید. سپس می‌توانید خرابی یا مشکلات‌ جزئی آن را در منزل برطرف کنید. تعداد قطعات ماشین ظرفشویی با پیشرفت تکنولوژی و به‌روزشدن این دستگاه، دستخوش تغییراتی شده است. در ادامه به معرفی برخی از قطعات و نحوه عملکرد هر یک جهت آغاز فرایند تعمیر، می‌پردازیم.

ترموستات ظرفشویی

ترموستات وظیفه تنظیم آب را در ماشین ظرفشویی بر عهده دارد. در صورت کم بودن دمای آب، ترموستات شروع به فعالیت کرده تا آب را به دمای مورد نیاز شما برساند. وجود این قطعه برای سالم ماندن و مطلوب کار کردن ظرفشویی ضروری است. اگر به هر دلیلی ترموستات دستگاه خراب شود، آب درون ماشین‌ ظرفشویی گرم نشده و در نتیجه ظرف‌ها به خوبی شسته نمی‌شوند.

برد الکتریکی

قطعه بعدی که جهت تعمیر ظرفشویی بوش در تهران، باید با آن آشنا شوید، برد الکتریکی است. این قطعه دستورات لازم جهت آغاز کار ماشین را به سایر اجزا می‌فرستد و بین آن‌ها هماهنگی ایجاد می‌کند تا فرایند شستشو ظرف‌ها به درستی انجام شود. نوسانات برقی، سبب آسیب شدید به این قطعه خواهد شد، پس بهتر است برای جلوگیری از ایجاد نوسانات در دستگاه، از محافظ ولتاژ استفاده کرد.

موتور شستشو

آشنایی با عملکرد این قطعه در ماشین ظرفشویی، بسیار مهم بوده و در صورت خرابی این قطعه، باید سریعا با تعمیرکار متخصص تماس حاصل کنید. موتور ظرفشویی دو وظیفه مهم بر عهده دارد.

  • هنگام انجام شستشو، آب را به داخل محفظه پمپاژ می‌کند تا ظرف‌ها به خوبی شسته شوند.

  • بعد از اتمام فرایند شستشو، آب کثیف را از داخل محفظه خارج می‌کند.

هیدروستات

جهت ماهر شدن و تبدیل شدن به یک فرد معروف در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در تهران، آشنایی با عملکرد این قطعه بسیار مهم است. این قطعه که مانند یک کلید تبدیل عمل می‌کند، از اصلی‌ترین قطعات دستگاه است. وظیفه هیدروستات، تنظیم آبی است که به ماشین ظرفشویی وارد می‌شود. معمولا در اکثر ماشین‌های ظرفشویی ۲ عدد هیدروستات به‌کار رفته است که تا جای ممکن از نشتی آب به بیرون دستگاه جلوگیری می‌کنند.

میکروسوئیچ

یکی از بخش‌های ساده ولی پرکاربرد، میکروسوئیچ است که خرابی این قطعه سبب اختلال در کارکرد ماشین ظرفشویی خواهد شد. مهم‌ترین وظیفه این قطعه آن است که تا درب دستگاه به خوبی بسته نشده، اجازه شروع به کار نمی‌دهد. همچنین در صورتی که دستگاه شما آب را به بخش‌های کف سینی و پایین ماشین ظرفشویی ببرد، میکروسوئیج دستور آب‌ریزی را می‌دهد.

تایمر

تایمر در کلیه ماشین‌های ظرفشویی به چشم می‌خورد و وظیفه آن این است که به تک تک قطعات مانند میکروسوئیچ و موتور دستور می‌دهد که در چه زمانی کار خود را آغاز کنند. در واقع این قطعه کلیه اعمال دستگاه مانند زمان اضافه شدن مواد شوینده، شروع فرایند آب‌کشی و زمان خشک شدن ظرف‌ها را مشخص و تلاش می‌کند که همه‌ این کارها طبق زمان و پشت سرهم انجام ‌شوند.

شایع‌ترین خرابی ظرفشویی

علاوه‌بر تعمیر ظرفشویی بوش در تهران توسط برخی تعمیرکاران شناخته شده و کارآزموده، گاهی بهتر است که از متخصصان ماهر و کاربلد نمایندگی ظرفشویی بوش نیز کمک بگیرید؛ زیرا اطلاعات کافی در رابطه با تعمیر این دستگاه را داشته و با استفاده از ابزار پیشرفته و به‌روز، وسیله شما را در اسرع وقت تعمیر و تحویل می‌دهد. در ادامه به معرفی برخی از علت‌های خرابی و ارورهای ظرفشویی بوش، پرداخته‌ایم.

شنیدن سروصدا

در صورت اینکه پس از روشن کردن ماشین ظرفشویی خود، سروصدا‌هایی از آن شنیدید، با شماره متخصصان تعمیر ظرفشویی تماس بگیرید تا آن‌ها جهت رفع مشکل ایجاد شده، راهکاری ارائه داده و به شما کمک کنند. آن‌ها دلیل شنیده شدن صدا از ماشین ظرفشویی را عوامل متعددی بیان می‌کنند :

  • بازوی اسپری آبپاش دچار ایراد شده است.

  • پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی خراب شده است.

  • فشار آب بیش از حد بالاست.

  • خشک نکردن ظرف‌ها

متخصصین دلیل خشک نکردن ظرف‌ها را پس از اتمام فرایند شستشو، وجود خرابی در مخزن تخلیه یا مسدود شدن پمپ تخلیه توسط تکه‌‌های مواد غذایی و چربی می‌دانند. درصورت اطمینان از خرابی پمپ و تشخیص آن به تعویض یا تعمیر قطعه مرتبط با این مسئله می‌پردازند. دیگر دلایل خشک نشدن ظرف‌ها عبارت‌اند از:

  • تنظیمات نادرست برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی 

  • اشتباه چیدن ظرف‌ها در محفظه

  • استفاده نکردن از جلادهنده

  • خرابی هیت پمپ

تعمیرات ظرفشویی بوش

عدم شستشوی ظرف‌ها

شسته نشدن ظرف‌ها توسط دستگاه، از رایج‌ترین مشکلات ماشین‌های ظرفشویی است. تعمیرکاران دلیل اصلی عدم شستشو ظرف‌ها توسط ظرفشویی را چسبیدن ذرات غذا به فیلتر و مشکلی در واشر درب این دستگاه معرفی می‌کنند؛ اما سایر دلایل که باعث عدم شستشوی ظرف‌ها توسط ظرفشویی می‌شود، عبارت‌اند از:

  • استفاده از ماده شستشوی نامناسب

  • کم بودن فشار آب

  • تنظیمات اشتباه ماشین ظرفشویی

  • ایراد در سیستم پمپ آب

خروج آب

نشت آب از مناطق مختلف دستگاه، عاملی است که می‌تواند برای آن مشکلات جدی به وجود آورد. افراد متخصص و تعمیرکاران حرفه‌ای، دلیل ایجاد این مشکل را یکی از موارد زیر می‌دانند:

  • وجود ترک خوردگی واشر دور درب دستگاه

  • پارگی یا فرسودگی بخشی از شیلنگ تخلیه آب

  • خرابی یا اختلال پمپ ماشین

طولانی شدن فرآیند شستشو

درصورتی‌که مدت زمان فرایند شستشو طولانی شد، احتمالا یکی از قطعات دچار خرابی شده‌ است. چنانچه ساکن تهران هستید، برای رفع این مشکل از متخصص تعمیر ظرفشویی بوش در تهران کمک بگیرید. همچنین شما می‌توانید، با تماس با نمایندگی ظرفشویی بوش، مشکل دستگاه را با آن‌ها درمیان گذاشته تا باتوجه‌به تجربه و تخصص خود، ابتدا عیب‌یابی و سپس این مشکل را رفع کنند. عامل بعدی که باعث طولانی شدن فرایند شستشو می‌شود، بیش از حد بودن ظروف در دستگاه است.

استشمام بوی بد از ماشین ظرفشویی

علت استشمام بوی بد از ماشین، باقی ماندن ذرات غذا در آن است که باعث ایجاد بوی بد می‌شود؛ زیرا بعد از مدتی مواد اضافی حاصل از شستشو ظروف در قسمت پایینی دستگاه جای می‌گیرند و در اثر گذر زمان بوی بد ایجاد می‌کنند. برای رفع بوی بد دستگاه، هر مدت یک‌بار، نظافت و تمیزکاری ظرفشویی از باقی‌مانده غذا را در برنامه خود قرار دهید.

ارورهای ظرفشویی بوش

ماشین‌های ظرفشویی در صورت اینکه دچار ایراد باشند، ارور می‌دهند. هر کدام از این برند‌های ماشین ظرفشویی برای تولیدات خود، خطا‌های خاصی را تعریف کرده‌اند. یک سری خطا‌ها در تمام ماشین‌های ظرفشویی یکسان بوده‌اند. برخی از خطا‌های معمول این دستگاه که بیشتر مشاهده شده‌اند، عبارت‌اند از:

  • مشاهده خطا‌های با علامت E۰۱ تا E۰۵، مفهوم: وجود ایرادی در قطعه‌های الکتریکی

  • مشاهده خطای E۰۶، مفهوم: وجود ایراد یا خرابی در سنسور درب ماشین ظرفشویی

  • مشاهده خطای E۰۷، مفهوم: تعمیرکاران این خطا را به علت وجود اختلال در سیستم خشک‌کن می‌دانند.

  • مشاهده خطای E۰۸ مفهوم: تعمیرکاران این خطا را به علت کاهش میزان بسیار کم آب در دستگاه می‌دانند.

عوامل تعیین‌کننده میزان هزینه تعمیر ماشین ظرفشویی

درصورتی‌که به هر دلیل دستگاه ماشین ظرفشویی شما خراب شود، دغدغه‌های بسیاری برای شما و به‌خصوص بانوان ایجاد می‌شود. حدود هزینه تعمیر ظرفشویی بوش در تهران، با شهرهای دیگر تفاوت‌هایی دارد که بسته به میزان تجربه فرد، قطعه استفاده شده و حتی مسافت طی شده، کم و زیاد می‌شود. تعمیرکاران این دستگاه برای تعیین قیمت تعمیر، عواملی را در نظر می‌گیرند که به بیان تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم. برخی از مهم‌ترین عوامل و فاکتور‌های تعمیر مدل‌های مختلف ماشین ظرفشویی، عبارت‌اند از:

  • تعمیر یا تعویض قطعه ماشین ظرفشویی

  • استفاده از قطعه اورجینال

  • تغییرات قیمت قطعه‌های به‌کاررفته

  • وجود ضمانت‌نامه و کیفیت خدمات تخصصی ارائه شده

  • نوع و برند ماشین

تعمیرات ظرفشویی بوش

ظرفشویی پرقدرت بوش

یکی از مهم‌ترین وسایل آشپزخانه در نظر خانم‌ها و به‌ویژه بانوان شاغل، ماشین ظرفشویی است؛ زیرا با وجود این دستگاه کاربردی در آشپزخانه، فرایند شستشو ظرف‌ها خیلی سریع‌تر انجام می‌شود و آشپزخانه همیشه پاکیزه خواهد بود. در صورت خرابی ناگهانی وسیله خود، با نمایندگی‌های مخصوص هر برند تماس گرفته تا نمایندگان آن‌ها در اسرع وقت دستگاه شما را عیب‌یابی و مشکل را برطرف کنند.

آغاز عملیات تعمیر ظرفشویی بوش، نیازمند کسب اطلاعات کافی درباره قطعات این دستگاه است تا درصورت وجود مشکل جزئی، به رفع آن در منزل بپردازید. البته چنانچه مشکل جدی باشد، بهتر است انجام فرایند تعمیر این دستگاه از سوی افراد ماهر و متخصص انجام شود؛ زیرا آن‌ها مهارت و تخصص لازم را برای تعمیر قطعات مختلف این وسیله در اختیار دارند. در این مقاله مطالبی جهت آشنایی با قطعات مختلف ماشین ظرفشویی، دلایل خرابی هر یک و راه‌های مختلف جهت اقدام به تعمیر ظرفشویی بوش در تهران ارائه کردیم تا در مواقع نیاز از این مطالب بهره بگیرید.

خواندنی

شناسه : 388755
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *