موثقی نیا در نشست کارگروه کنترل مدیریت شرکت مس؛

اهداف شرکت مس قابل تحقق است/ مس دره‌آلو در چند قدمی افتتاح

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: مدیریت جدید شرکت ملی صنایع مس، مسیر تحولی را طی می کند.

محمدرضا موثقی نیا در نشست کارگروه کنترل مدیریت شرکت ملی صنایع مس با بیان این مطلب اظهار داشت: گزارش های دریافتی از شرکت ملی صنایع مس، نویدبخش رویکرد مثبت این شرکت در تولید و توسعه است و برنامه‌ها و اهداف پیش بینی شده قابل تحقق است. این روند، حاصل تلاش گروه مدیریتی جدید است.

وی ادامه داد: به رغم کاهش برق تابستانی، اما در تولید ۶ ماهه این شرکت خلل چندانی وارد نشد و حتی در برخی موارد همچون استخراج ماده اولیه و تولید (کنسانتره مس،کنسانتره مولیبدن،کنسانتره طلا و نقره، مفتول و …)، با افزایش محصول مواجه شد.

برنامه افتتاح دره‌آلو تا پایان آبان

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به برنامه افتتاح طرح تجهیز معدن مس دره آلو تا پایان آبان گفت: ظرفیت تولید سالانه این طرح، ۱۰۰ هزار تن کنسانتره با عیار ۲۶ درصد مس است که در آن حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: این شرکت ۱۶ طرح توسعه ای، ۴۹ طرح نوسازی و بهسازی، ۲۱ طرح زیرساختی و ۱۸ طرح مسئولیت اجتماعی با مجموع سرمایه گذاری ارزی و ریالی به ترتیب ۳.۱ میلیارد یورو و ۴۲ هزار میلیارد تومان در حال اجرا دارد.

احداث نیروگاه‌های خورشیدی و بادی با ظرفیت ۱۰۵۰ مگاوات

امیر خرمی شاد مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در این نشست با اشاره به اقدامات این شرکت طی ۲ ماهه مدیریت جدید، تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای تولید صنایع پایین دستی با هدف بالا بردن ارزش افزوده در تولید محصولات، پیگیری امور صندوق بازنشستگی مس (ذیل ماده ۱۷ قانون جامع رفاه) از طریق نهادهای بالادستی و ایجاد نظم در روند تامین نیازمندی های بازرگانی، از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: تعیین تکلیف معادن کوچک مس تا پایان امسال، ایجاد کمیته مدیریت نقدینگی، توجه ویژه به سرمایه انسانی، پیگیری برای تاسیس ۲ شرکت سهامی عام پروژه و غیره، از مهمترین اقدامات ۲ ماه اخیر شرکت مذکور است.

خرمی شاد با اشاره به طرح‌های توسعه برق شرکت ملی صنایع مس بیان داشت: طبق گزارش ارائه شده، ۸ طرح به ظرفیت ۱۰۵۰ مگاوات برق در برنامه این شرکت است که در قالب احداث نیرگاه خورشیدی و بادی تدوین شده است.

وی افزود: از این تعداد پروژه، طرح ۵ +۲۵ مگاواتی خورشیدی مس شهر بابک با پیشرفت بیش از ۱۱ درصد در حال اجراست. ۳ طرح دیگر (نیروگاه های خورشیدی ۱۵۰ مگاواتی میمند، ۲۵۰ مگاواتی هریس و ۳۲۰ مگاواتی سرچشمه) در مرحله مناقصه است.

پیاده سازی نظام برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد

غلامرضا ملاطاهری، معاون طرح و برنامه و بودجه شرکت ملی صنایع مس در این نشست با اشاره به تغییر و اصلاح ساختار شرکت ملی صنایع مس گفت: در مدیریت جدید، با هدف پیاده سازی نظام برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد شرکت، شاخص های برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد از همه معاونت ها و شرکت های ۱۰۰ درصدی احصا شد.

وی ادامه داد: تدوین فرآیند کمیته سرمایه گذاری و سیاستگذاری و برنامه‌ریزی برای بازمهندسی فرآیندهای شرکت، گام دیگری بود که طی این مدت صورت گرفت. این امر موجب شد تا از افزایش قیمت ها روی طرح ها و به هم ریختگی فرآیند تصویب و اجرای طرح‌های توسعه جلوگیری شود.

منبع: ایمیدرو

صنعت و معدن
شناسه : 389015
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا