قیمت شکر ارزان‌تر از نرخ مصوب شد

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به تنظیم بازار شکر گفت: با توزیع شکر با قیمت مصوب توسط بنکداری‌ها، نرخ‌ها، در سطح شهر نیز کاهش یافته و به قیمت مصوب و حتی در برخی فروشگاه‌ها پایین تر از نرخ مصوب ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی خود به فروش می‌رسد.

به گزارش جهان صنعت نیوز،  رضا کنگری رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهار داشت : بازار شکر تنظیم شده است و این محصول در حال حاضر به اندازه کافی در انبار‌ها وجود دارد، به طوری که دیگر بازار اشباع شده و از بارهای جدید استقبال نمی‌شود.

وی افزود: بنکداران شکر را به قیمت ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان در اختیار خرده فروشان و سوپرمارکت‌ها قرار می‌دهند تا به قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان( به صورت فله) در اختیار مصرف کننده قرار گیرد که این نرخ در بازار تثبیت شده است و حتی پایین تر از نرخ مصوب نیز به فروش می‌رسد. 

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: توزیع زیاد شکر در بازار باعث شده که این نرخ در برخی فروشگاه‌ها حتی پایین تر از نرخ مصوب ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی خود و با قیمت ۲۷ هزار تومان به فروش برسد.

وی تصریح کرد: قیمت شکر در مقطعی در بازار به قیمت ۴۲ هزار تومان اما با توزیع این محصول توسط بنکداران و اطلاع رسانی به اعضا به یک باره قیمت شکر شکسته شد.

کنگری با بیان اینکه در مقطعی‌شکر فقط توسط میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای توزیع می شد و بنکداران به عنوان توزیع کننده کالا در خرده فروشی ها دیده نشده بودند، اظهار داشت: به همین دلیل شکر با واسطه با نرخ ۳۴ هزار تومان در اختیار بنکداران و با نرخ ۳۹ هزار تومان در اختیار سوپرمارکت های سطح شهر قرار می گرفت اما از ۲۵ روز قبل که شکر به طور مستقیم در اختیار بنکداران قرار گرفت بازار به سمت ثبات رفت.

قیمت شکر ۱۰ هزار تومان ارزان شد 

بر اساس مشاهدات میدانی نیز قیمت شکر فله در بازار کاهش یافته و از محدوده هر کیلوگرم ۴۰ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان کاهش یافته است و در برخی از فروشگاه‌ها که عمدتا فروشگاه‌های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار هستند با نرخ مصوب ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی خود به فروش می‌رسد.

در مقاطعی از ماه‌های گذشته‌شکر با قیمت مصوب در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره ای نیز برای فروش وجود نداشت.

۲۰ هزار تن‌شکر برای مصارف خانوار توزیع شد

احمد خانی نوذری سرپرست معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی نیز، در واکنش به گزارشی در فضای مجازی، درباره کمبود و سهمیه بندی‌شکر، با تکذیب آن اعلام کرد: شکرمورد نیاز مردم به اندازه کافی تامین و با قیمت مصوب در شبکه مصرف خانوار توزیع شده است و هیچگونه محدودیتی نیز جهت عرضه بیشتر آن وجود ندارد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری علاوه بر عرضه شکر توسط بخش خصوصی، ماهانه بالغ بر ۲۰ هزار تن توسط شرکت بازرگانی دولتی برای مصرف خانوار از طریق شبکه‌های رسمی توزیع گردیده است.

خانی نوذری در ادامه گفت: با عنایت به شروع فصل تولید شکر در داخل کشور، و عرضه شکراستحصالی توسط کارخانجات داخلی به بازار و همچنین برنامه ریزی های صورت پذیرفته برای واردات و تامین پایدار شکر، طی ماه های آینده بازار شکر شرایط با ثباتی را در پیش خواهد داشت.

تسنیم

کشاورزی
شناسه : 389086
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا