رئیس محیط‌زیست و بهداشت محیط مجتمع مس شهربابک خبر داد:

مجتمع مس شهربابک در مسیر حذف کامل آلاینده‌های زیست‌محیطی

جهان صنعت نیوز| دکتر کیومرث شعبانی‌زاد درباره اصلاح و تعمیرات اساسی الکتروفیلترهای فلاش و درایر در این کارخانه گفت: در حال حاضر غبار خروجی از دودکش درایر، زیر حد استاندارد و دودکش فلش نزدیک به استانداردهای محیط زیست است.


شعبانی‌زاد از ساخت کارخانه تولید اسیدسولفوریک با ظرفیت ۶۰۰هزارتن خبر داد و افزود: این کارخانه با حذف گازهای خروجی از دودکش فلش، در آینده نزدیک کمک بزرگی به حذف کامل آلاینده‌های زیست‌محیطی خواهد کرد؛ همچنین احداث انبار کنسانتره با تکنولوژی جدید، باعث جلوگیری از پخش کنسانتره در محیط شده است.

وی همچنین احداث کارخانه اکسیژن را از دیگر اقدامات زیست‌محیطی کارخانه ذوب مس خاتون‌آباد برشمرد و افزود: این اقدام کاهش تولید ذرات و غبار خروجی در فرایند تولید را در بر خواهد داشت.

شعبانی‌زاد در ادامه تغییر و بهینه‌سازی تکنولوژی ذوب، انجام اورهال‌های اساسی الکتروفیلترهای درایر و فلش در ماه‌های اخیر، تصفیه پساب‌های بهداشتی، جمع‌آوری مستمر کنسانتره توسط جاروهای مکنده صنعتی و… را به‌عنوان مهم‌ترین اقدامات این مجتمع معرفی کرد.

رئیس محیط زیست و بهداشت محیط مجتمع مس شهربابک همچنین در خصوص اهداف آتی محیط‌زیستی شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: برنامه‌ ریزی به‌منظور تهیه EMP مجتمع مس شهربابک، نهایی‌سازی طرح جامع مدیریت پسماند، پایش و ارزیابی زیست‌محیطی کارخانه ذوب خاتون‌آباد با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان و… از اصلی‌ترین اهداف محیط‌زیستی این مجتمع در آینده نزدیک است.

صنعت و معدن
شناسه : 3893
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا