اگر بانک وام نداد به کجا شکایت کنیم؟

مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی گفت: افراد می‌توانند شکایت خود را درباره تمام موارد بانکی در سایت بانک مرکزی یا با شماره گیری ۲۷۰۶ ثبت کنند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محمد نادعلی، مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که افراد تخلفات بانک‌ها در زمینه تضامین و شرایط خارج از قاعده بانک‌ها در بخش دریافت تسهیلات را چگونه می‌توانند، گزارش دهند؟ گفت: افراد می‌توانند شکایت خود را در سایت بانک مرکزی ثبت کنند و رسیدگی هم خواهد شد.

در ادامه مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی اظهار کرد: بانک مرکزی یک مرکز تماس ۲۷۰۶ دارد، همچنین یک بخش هم در سایت بانک مرکزی تحت عنوان ثبت شکایت وجود دارد که افراد می‌توانند موارد و شکایت خود را در آنجا ثبت کنند و آیتم آن فعال است.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: این دو بخش (مرکز تماس و سایت بانک مرکزی) برای همه موارد و موضوعات بانکی است و در آنجا گزارشات و موارد بررسی می‌شود.

پیش از این نیز او به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود، در بانک مرکزی هر ۱۵ روز یکبار بانک‌ها را بر اساس سهمیه‌ای که برای پرداخت تسهیلات تکلیفی ازدواج دارند پایش می‌کنیم.

همچنین بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی بانک مرکزی، از ابتدای سال تا ۷ آبان ۱۴۰۲ حدود ۱۰۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۵۰۰ هزار متقاضی پرداخت شده است. در این مدت میزان پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری نیز به بیش از ۲۷ هزار میلیارد تومان رسید که ۴۴۰ هزار متقاضی آن را دریافت کرده‌اند.

بانک و بیمه
شناسه : 389310
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا