پاسخ مترو تهران به عکس‌های منتشر شده از حجاب‌بانان مترو

مدیر ارتباطات مترو تهران گفت: ما اصلا در مترو حجاب‌بان نداریم اما ظاهرا شما خیلی به این کلمه اعتقاد دارید. ما یگان حفاظت داریم که لباس به تن دارند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، انتشار عکس‌هایی از حضور نیروهای امر به معروف و نهی از منکر در یکی از ایستگاه‌های مترو تهران، روز گذشته خبر ساز شد. به گفته کاربران شبکه ایکس، این تصاویر در ایستگاه متروی انقلاب گرفته شده. آن‌طور که در عکس‌ها پیداست، نام این گروه امر به معروف در مترو، «سفیران هدایت» است.

مقامات شهرداری و شورای شهر تهران واکنشی به این تصاویر نداشته‌اند . با این حال «هادی زند»، مدیر ارتباطات و روابط بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران. گفت‌وگویی با روزنامه اینترنتی فراز داشت که در ادامه به آن می‌پردازیم.

ما اصلا در مترو حجاب‌بان نداریم اما ظاهرا شما خیلی به این کلمه اعتقاد دارید. ما یگان حفاظت داریم که لباس به تن دارند. کاور دارند. پشتش نوشته که این‌ها نیروی مترو هستند. در زمینه‌های مختلف کار می‌کنند. از دست‌فروشی و بساط‌گستری تا کودکان کار و نظم و امنیت مترو.

دوستانی که روی مترو زوم کرده‌اند، باید پاسخ بدهند چرا می‌خواهند مترو را زیر ذره‌بین ببرند. در ماجرای آن دانش‌آموز، آن‌همه کار خبری و رسانه‌ای شد و هنوز برای شما جای سوال است؟

نیروهای متروی تهران نیستند

تمام ابعاد موضوع شکافته شد، با تمام افرادی که با موضوع مرتبط بودند مصاحبه شد، اصحاب رسانه دعوت شدند و از قطار بازدید کردند. در مورد عکس‌های دیروز نیز اطلاعیه‌ای داریم که تا بعداز ظهر منتشر می‌شود. موضع و گفتار ما در آن مشخص خواهد شد. مترو یک وسیله خدمت‌رسان عمومی است. اتفاق خوب در آن می‌افتد. اتفاقات حادثه‌ای هم ممکن است در آن بیفتد. ممکن است پله‌برقی ما خاموش شود، ممکن است مسافری دچار حادثه شود.

آن‌طور که از اظهارات «زند»‌ پیداست، نیروهایی که خود را «سفیران هدایت» معرفی کرده. برای تذکر رعایت حجاب در یکی از پرترددترین ایستگاه‌های مترو مستقر شدند، نیروهای متروی تهران نیستند. با این حال این پرسش به وجود می‌آید که با وجود حضور نیروهای یگان حفاظت مترو در ایستگاه‌ها، استقرار نیروهای خارجی در متروی تهران چه لزوم یا توجیهی دارد؟ اگر طبق ادعای مقامات متروی تهران، وظیفه‌ی نیروهای یگان حفاظت مترو، «حفظ نظم» است. نه «حجاب بانی»، بر هم زدن نظم ایستگاه و امنیت روانی شهروندان با استقرار نیروهای خارج از سازمان مترو، ناقض این وظیفه نیست؟

منبع: انتخاب

سیاسی
شناسه : 389431
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا