مصاحبه با مهندس سید کمال یاسینی به مناسبت روز جهانی کار آفرین

گروه اقتصادی تاو در سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را با هدف کمک به مدیریت در حوزه بازیافت خودروهای فرسوده آغاز نمود و توانست ۲۰ درصد از سهم این حوزه را در کشور به خود اختصاص دهد. این گروه در سال ۱۳۹۶ با نظر به رشد روز افزون حوزه فناوری اطلاعات، ظهور نوآوری‌های پی در پی و همچنین تغییر نگرش و سطح انتظارات جامعه و مشتریان اقدام به تأسیس شرکت پردازش هوشمند یاسین با برند تجاری «پرهان‌تک» نمود؛ که همواره تلاش نموده است در راستای رعایت اصول مشتری مداری بهترین کیفیت را در گارانتی، و خدمات پس از فروش ارائه دهد.

گروه اقتصادی تاو، همچنین در حوزه واردات موبایل و تجهیزات الکترونیک از سال ۱۳۹۶ با تأسیس شرکت «کارنو تجارت یاسین» به فعالیت پرداخته است و شایان ذکر است که تا کنون موفق به ارائه بهترین کالاها از برترین برندهای مطرح دنیا به مشتریان ایرانی بوده است.

جناب آقای مهندس سید کمال یاسینی، یکی از اعضای هیئت مدیره گروه اقتصادی تاو، از مدیران بسیار موفق و جوان کشور هستند که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ در حوزه بازیافت خودرو آغاز نمودند.اگر بخواهیم  به سایر موفقیت‌های ایشان در زمینه مدیریت اشاره کنیم، باید به حوزه بازرگانی داخلی اشاره کرد. ایشان از سال ۱۳۹۴ در زمینه موبایل و تجهیزات الکترونیکی آغاز به فعالیت نمودند و بعدتر با سمت نایب رئیس هیئت مدیره شرکت پارسا کوشان صنعت یاسین در زمینه قطعات خودرو فعالیت خود را ادامه دادند. در حال حاضر ایشان مدیر عامل شرکت کارنوتجارت یاسن، نایب رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه توان تات، که در زمینه واردت موبایل و تجهیزات الکترونیک فعالیت دارند و همچنین عضو هیئت مدیره شرکت پردازش هوشمند یاسین با نام تجاری «پرهان ‌تک» هستند که به عنوان یکی از ده شرکت برتر در زمینه گارانتی و ارائه خدمات پس از فروش شناخته می‌شود. در زمینه تحصیلات، ایشان موفق به طی مدارج عالی و کسب مدارک کارشناسی صنایع خودرو، کارشناسی مدیریت بازرگانی، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش کارآفرینی گردیده‌اند و در حال حاضر نیز دانشجوی دکتری رشته مدیریت بازرگانی هستند. در ادامه به مصاحبه با ایشان می‌پردازیم.

جناب آقای مهندس لطفاً خودتون رو معرفی بفرمایید و کمی از حوزه فعالیت و تاریخچه ورودتون به دنیای بازرگانی برامون بگید؟

اینجانب سید کمال یاسینی، متولد سال ۱۳۶۵هستم. دانشجوی دکتری رشته مدیریت بازرگانی. و فعالیتم در حوزه بازرگانی رو در واقع با موبایل و تجهیزات الکترونیکی و از سال ۱۳۹۴ شروع کردم. البته پیش از اون به همراه برادرانم از سال ۱۳۸۵ در حوزه بازیافت خودروهای فرسوده فعالیت داشتم. و می‌شود گفت تجربیاتم در زمینه مدیریت را از همان سال‌ها بدست آوردم که خب در حوزه بازرگانی هم خیلی به من کمک کرد.

جناب آقای یاسینی از نظر شما چه چیزی باعث موفقیتتان شده است، حمایت خانواده یا تلاش خودتان؟

قطعاً که اتحاد بین خودم و برادرانم نقش انکار ناپذیری در موفقیت همه ما داشته است. اما این نکته را هم نباید فراموش کرد که برای رسیدن به اهداف همیشه باید پشتکار داشت و بسیار تلاش کرد. بنظرم چیزی که بیشتر از همه در زندگی باعث موفقیت‌ام شده است ثابت قدمی و پیگیری اهدافم بوده است. من هیچ وقت از تجربه کردن نترسیدم و قدم‌های بزرگی رو از سن کم در زندگی برداشتم و البته که همیشه از لطف بی‌کران خداوند هم بهره‌مند بوده‌ام.

چه موضوعی باعث شد تا تصمیم بگیریدکه وارد حوزه گارانتی و ارائه خدمات پس از فروش شوید و برندی تحت عنوان «پرهان‌تک» راه اندازی کنید؟

خب همیشه باید این نکته را در نظر گرفت که یکی از رموز موفقیت هم‌گام بودن با رشد و پیشرفت تکنولوژی است. آنچه که بطور روز افزون شاهد آن هستیم رشد در حوزه فناوری اطلاعات و در مقابل افزایش سطح انتظارات جامعه و مشتریان است. در واقع باید از این دیدگاه به موضوع نگاه کرد که این، یک نیاز جامعه است و ما با جامعه‌ای جوان و رو به رشد روبه‌رو هستیم.در نتیجه متقابلاً همه تلاشمان را می‌کنیم که از بهترین و ماهرترین متخصصین در این حوزه برای ارائه خدمات و تأکید می‌کنم سرعت در ارائه خدمات کمک بگیریم چون ارزش‌گزاری سازمان ما بر اساس رضایت مشتریان است.

کارنو تجارت یاسین چه ارزشهایی را دنبال می‌کند؟

مسلماً یکی از بزرگ‌ترین و مهمترین اهداف ما رشد اقتصادی و توسعه در زمینه فعالیت بازرگانی است چرا که از این طریق نه تنها می‌توانیم سطح کیفیت محصولاتی که مصرف کننده ایرانی مورد استفاده قرار می‌دهد افزایش دهیم بلکه می‌توانیم زمینه‌های شغلی متعددی را هم فراهم کنیم. و امیدواریم به یاری خدا در رسیدن به هر دو این اهداف موفق بشیم.

جناب آقای یاسینی با توجه به اینکه شما از مدیران موفق و جوان کشور ما هستید اجازه دهید از شیوه مدیریتتان بپرسیم، چه چیزی را موجب موفقیت در امر مدیریت یک تیم می‌دانید؟

در حال حاضر متدهای مدیریتی کاملاً به روز شده‌اند. و اگر نظر من را بخواهید باید بگویم حالا دیگر روش‌های قدیمی جواب نمی‌دهند. من شخصاً از روش‌های رهبری تیم استفاده می‌کنم و همانطور که تیم‌های مختلف تحت نظارت و رهبری من، به من در هدایت این کشتی به سمت موفقیت اعتماد کرده‌اند من هم به آنها اعتماد می‌کنم و به اعضای تیم فرصت رشد و ابراز عقیده بیان ایده می‌دهم و درنهایت تلاش می‌کنم همه ایده‌ها و نظرات را به سمت درستی هدایت کنم. من معتقدم ما همه مثل یک خانواده هستیم و مسیر موفقیت را در کنار هم و دست در دست هم طی می‌کنیم.

تعریف شما از شکست چیست و با موانع سخت چطور برخورد می‌کنید؟

بطور قطع فعالیت در حوزه بازرگانی با چالش‌های زیادی روبرو است. موفقیت‌ها و عدم موفقیت‌های زیادی را ممکن است تجربه کنید. خوب مسلماً ما هم از این دست موارد را زیاد تجربه کرده‌ایم. چه بطور کلی در مجموعه و چه شخص خودم بصورت فردی. اما این نکته مهم است که چطور به هر دوی این‌ها نگاه کنیم. من موفقیت را رسیدن به آخر ماجرا نمی‌دانم و معتقدم تازه با کسب اولین موفقیت باید تلاش و برنامه‌ریزی را چند برابر کرد برای رسیدن به مدارج بالاتر و در مقابل عدم موفقیت را هم شکست مطلق نمی‌دانم و معتقدم این تازه یک تجربه جدید است که باید از آن برای رسیدن به موفقیت استفاده کرد.

وجه تمایز شرکت یا برند شما با سایرین در چیست؟

اگر بخواهم بطور خلاصه بگویم، بهره‌گیری از نیروی جوان و خلاق در کنار استفاده از تکنولوژی روز دنیا و البته حضور مدیران با تجربه.

با توجه به اینکه پشتوانه مالی برای یک فعالیت اقتصادی یا بازرگانی اهمیت بسیار زیادی دارد، شما این موضوع را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ببینید این نکته که برای شروع هر کسب و کاری نیاز به یک سرمایه اولیه است کاملاً بدیهی است. اما مهم‌تر از آن نحوه مدیریت سرمایه است. هستند افراد زیادی که با سرمایه چشمگیری آغاز به فعالیت کرده‌اند اما به دلیل سوء مدیریت همه آن را به باد داده‌اند و یا افرادی که با آگاهی و علم و بخصوص تجربه، مدیریت درستی بکار برده‌اند و موفق به افزایش سرمایه خود شده‌اند حتی اگر با سرمایه اولیه اندکی کارشان را شروع کرده‌اند.

جناب آقای یاسینی در حال حاضر مهمترین دغدغه شما چیست؟

با توجه به اوضاع و نوسانات اقتصادی در کشور فکر می‌کنم در حال حاضر بزرگترین دغدغه هر مدیری ثبات و هدایت مجموعه تحت مدیریتش در مسیر موفقیت و پیشرفت است. من هم مستثنی نیستم. البته تا به حال هم با استعانت از خداوند متعال در این امر موفق بوده‌ایم. و همیشه تلاش کردیم برنامه ریزی و هدف‌گزاری دقیقی در راستای رسیدن به اهداف سازمان داشته باشیم تا بهترین نتیجه رو برای مجموعه و همکاران محترم که همگی خانواده گروه اقتصادی تاو هستند فراهم کنیم.

آقای مهندس یاسینی چشم‌انداز شرکت‌های تحت مدیریت خود را در کوتاه مدت و بلند مدت چطور می‌بینید؟

بطور قطع چشم‌انداز ما موفقیت در حوزه بازرگانی و توسعه اقتصادی و ارائه خدمات بهتر به هموطنان‌مان بوده و هست چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت؛ و تمام تلاشمان را می‌کنیم که ضمن گسترش و توسعه فعالیت با بهره‌گیری از نیروی متخصص نقش مؤثری در این مسیر داشته باشیم تا از این طریق در کیفیت ارائه خدمات به مشتریان همچنین افزایش کیفیت محصولاتی که هموطنان عزیز استفاده می‌کنند تأثیر بسزایی بگذاریم.

آقای مهندس یاسینی به عنوان یک مدیر موفق چه توصیه‌ای به جوانانی دارید که به دنبال کسب موفقیت در این رشته و حوزه فعالیت هستند؟

قبل از هرچیز به عقیده من هر فردی باید در زندگی اهداف مشخصی داشته باشد. و در راه رسیدن به اهدافش به خودش اعتماد کند. در نهایت با پشتکار و تلاش تمام راه‌های رسیدن به هدفش را تا زمان کسب موفقیت دنبال نماید. نباید از سختی‌ها و موانع ترسید. به هر حال در هر مسیری موانع وجود دارند و همیشه باید به دنبال راهی برای گذر از آن‌ها بود.

از وقتی که اختصاص دادید و توضیحاتتان بسیار سپاسگزاریم. در انتها اگر موضوع یا صحبتی هست بفرمایید؟

از خداوند منان سپاسگزارم که همیشه ما را در مسیر دستیابی به اهداف و حفظ همبستگی یاری نموده و ما نیز با تلاش بی وقفه در مسیر شکوفایی در کنار همکاران عزیزمان سربلند و امیدوار بوده‌ایم. 

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 389537
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا