خط تولید سراتو جمع‌آوری می‌شود

جهان صنعت نیوز:شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرد بدلیل قطع همکاری شرکت کیاموتورز کره جنوبی، خط تولید سراتو را جمع آوری می‌کند.

در اطلاعیه این شرکت خودروسازی آمده است: به‌دنبال پیروی غیرمنطقی شرکای خارجی صنعت خودروی ایران از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و بدعهدی آنان در تامین قطعات، شرکت کیاموتورز کره‌جنوبی نیز ایران را ترک کرده و به همکاری خود با گروه سایپا پایان داد.

این شرکت خودرو‌سازی در این زمینه اعلام کرده است : به‌دنبال این تصمیمِ شرکت کره‌ای، تولید خودرو کیاسراتو در سایپا نیز این هفته متوقف خواهد شد و خطوط تولید آن نیز جمع‌آوری می‌شود.

این گزارش حاکی است: با خروج شرکت کیاموتورز کره از همکاری با شرکای ایرانی تعداد شرکت‌های خودروسازی که همکاری خود را با ایران متوقف کرده اند به ۶ شرکت رسید. پیش از این شرکت‌های رنو، سیتروئن، برلیانس، ولوو و ایویکو تولید مشترک خود با ایران را پایان داده بودند.

در بخش دیگری از اطلاعیه گروه خودروسازی سایپا آمده است: سایپا با درک کامل از شرایط پیش آمده برای هموطنانی که متقاضی تحویل خودروهای تولید مشترک با شرکای خارجی بودند، اقدامات لازم را برای جلب رضایت مشتریان و تبدیل خودروهای ثبت‌نامی آن‌ها به خودروهای قابل تحویل انجام داده و هم‌چنین پیگیری‌های حقوقی بین‌المللی را برای احقاق حق شرکت و مشتریانش ادامه می‌دهد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 38955
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا