ایده خودروی برقی در این شرایط شکست خواهد خورد

به گزارش جهان صنعت نیوز، این روزها صنعت خودروسازی کشور با واژه «برقی» عجین شده است و مدیران وزارت صمت و خودروسازان تکاپوی عجیبی برای رونمایی از محصولات برقی از خود نشان می‌دهند. در این شرایط بهروز مشهدی، استاد دانشکده خودروی دانشگاه علم صنعت معتقد است که چنین عجله‌ای اصلا قابل درک نیست و با این شرایط ایده خودروی برقی در کشور شکست خواهد خورد.

بهروز مشهدی در گفتگو با جهان صنعت بیان کرد: وقتی برای کاری عجله دارید غالبا زمینه‌های کار به درستی سنجیده نمی‌شود. گاهی گفته می‌شود مزیت نسبی داریم پس باید به سرعت مسیر خود را تغییر دهیم، اما من هر چه نگاه می‌کنم مزیتی برای کشور در تولید خودروهای برقی نمی‌بینم؛ مثلا آیا ما در تولید باتری قوی هستیم که بگوییم باتری را داریم پس خودروی برقی تولید کنیم؟ یا اینکه مگر ما مازاد تولید برق داریم که بخواهیم با سرعت به سمت تولید خودروهای برقی حرکت کنیم؟

این استاد دانشگاه ادامه داد: از این رو سوال مهم این است که اساس سیاستگذاری خودروهای برقی در ایران چیست؟ نقشه راهی داریم؟ وقتی برای این سوال‌ها پاسخی پیدا نمی‌کنیم بنابراین تنها توجیه اصرار سیاستگذاران به برقی‌سازی صنعت خودرو در ایران می‌تواند این باشد که به دلیل بالا بودن رشد تولید خودروهای برقی در دنیا، نباید از دنیا عقب بمانیم؛ این در حالی است که در دنیا برای این حوزه برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و تحقیق و توسعه شده، اما ما چه کار قابل ملاحظه‌ای انجام داده‌ایم؟

خودروویدئو

شناسه : 389574
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا