نواقص خط ۳ مترو تهران برطرف خواهد شد

در صورت تامین منابع مالی و طی شدن فرآیند خریداری، حمل و نصب پله‌های برقی، نواقص ۳ ایستگاه از خط ۳ شبکه مترو تهران برطرف خواهد شد؛ این ایستگاه‌ها شامل ایستگاه سهروردی، ایستگاه خواجه عبدالله انصاری و ایستگاه میرزای شیرازی هستند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، آزاد اکبری، مجری خط ۳ مترو در تشریح جزئیات این خبر گفت. روند رفع نقایص خط ۳ به مرور زمان و طبق برنامه‌ای که براساس نحوه تامین منابع مالی تنظیم شده است. در حال انجام بوده است و امیدواریم طی امسال و سال آینده، بخش عمده‌ای از عملیات تکمیلی این خط به سرانجام برسد.

وی به مساله تامین پله‌های برقی اشاره کرد و گفت. در صورتی که پله‌های برقی مورد نیاز ۳ ایستگاه در حال بهره‌برداری خط ۳ خریداری و به محل ایستگاه‌ها حمل شود. امکان ایجاد دسترسی ازسالن بلیت فروشی ایستگاه میرزای شیرازی به سکوی سوار و پیاده‌شدن مسافران خط ۳ فراهم می‌شود.

مجری خط ۳ مترو ادامه داد: تکمیل ورودی شمالی ایستگاه سهروردی و همچنین ایجاد یک ورودی جدید برای ایستگاه خواجه عبدالله انصاری در برنامه کاری این خط قرار دارد. به این ترتیب ایستگاه سهروردی در سال جاری و ایستگاه خواجه عبدالله انصاری در سال آینده صاحب ورودی‌های دوم خواهند شد.

براساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، اکبری در پایان گفت. در ماه‌های باقیمانده از سال ۱۴۰۲، هواساز ایستگاه هروی و دو هواکش میان تونلی در خط ۳ را راه‌اندازی خواهیم کرد. ضمن این که سعی داریم سیستم اسکادای کل خط ۳ و همچنین تاسیسات زهکش محدوده بزرگراه شهید صیاد شیرازی را نیز کامل کنیم. به امکانات موجود این خط اضافه کنیم تا کیفیت بهره‌برداری ازایستگاههای خط ۳ بیش از پیش ارتقا یابد. به سطح استانداردهای مورد نظر برسد.

منبع: ایلنا

مسکن

شناسه : 389638
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا