عربستان از توافق آتش بس در غزه استقبال کرد

وزارت امور خارجه عربستان سعودی روز چهارشنبه از توافق آتش بس در نوار غزه استقبال کرده و خواستار توقف کامل عملیات نظامی در این باریکه شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، وزارت امور خارجه عربستان سعودی روز چهارشنبه از توافق آتش‌بس در نوار غزه استقبال کرد.

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه خود اعلام کرد: «از تلاش‌های قطر، مصر و آمریکا در راستای دستیابی به توافق آتش‌بس استقبال می‌کنیم».

در بیانیه وزارت امور خارجه عربستان سعودی آمده است: «بار دیگر خواستار توقف کامل عملیات نظامی و حمایت از غیرنظامیان و کمک به آنها و آزادی اُسرا هستیم».

بامداد امروز چهارشنبه، ۲۲ نوامبر، بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی «حماس» علیه رژیم صهیونیستی و شکست میدانی ارتش اشغالگران در حمله زمینی به نوار غزه، کابینه رژیم موقت به پذیرش توافق آتش‌بس با میانجی‌گری‌های دولت قطر و مصر متوسل شد.

همه وزرای کابینه اسرائیل از توافق برای آزادی بازداشت شدگان حمایت کردند

وزارت امور خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای، موفقیت تلاش های میانجیگرانه مشترک خود با مصر و ایالات متحده بین تل‌آویو و حماس را اعلام کرده. خبر داد که آغاز اجرایی این توافق، ظرف ۲۴ ساعت آینده اعلام خواهد شد. آتش‌بس بشردوستانه با تمدید به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر کابینه رژیم صهیونیستی، گزارش داد: دولت به توافقی که آزادی برخی از بازداشت شدگان در غزه را تضمین می‌کند، رأی مثبت داد. ۵۰ گروگان از جمله زن و کودک در مدت ۴ روز آزاد خواهند شد. طی این مدت، درگیری‌ها متوقف خواهد شد.

خبرنگار شبکه «الجزیره» در این باره گزارش داد: همه وزرای کابینه اسرائیل از توافق برای آزادی بازداشت شدگان حمایت کردند. به استثنای ۳ وزیر که متعلق به حزب صهیونیسم مذهبی.

منبع: فارس

سیاسی
شناسه : 390150
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا