سقوط آزاد قیمت خودروی لاکچری ایران خودرو

هایما ۷X به عنوان محصول جدید ایران خودرو چند وقتی است که به خیابان ها آمده و در بازار خرید و فروش خودروها دیده می شود. اما نکته مهم این است که طی یک هفته گذشته، محصول جدید هایما کاهش قیمت به نسبت شدید را در بازار آزاد تجربه کرده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز،  هایما ۷X که در اواسط ماه آبان قیمت حدود یک میلیارد و ۹۰۰ تا دو میلیارد تومان را در بازار آزاد داشت، حال با قیمتی کمتر از یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان هم برای فروش گذاشته شده است. نکته مهم این است که با این قیمت هم معامله ای برای هایما ۷X ثبت نشده و گویا خریداران منتظر هستند تا این خودرو با قیمتی کمتر برای فروش گذاشته شود. در حال حاضر ایران خودرو هایما ۷ ایکس را با قیمت یک میلیارد و ۴۸۲ میلیون تومان به فروش می رساند. با توجه به روندی که در بازار به وجود آمده است، احتمال دارد تا بزودی این محصول این خودرو با قیمتی کمتر از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیز در بازار آزاد برای فروش گذاشته شود.

سیاست چند وقته اخیر ایران خودرو در خصوص محصولات مونتاژی این شرکت سبب شده است تا خودروهایی مانند هایما ۸S و هایما ۷X آنچنان با استقبالی نزدیک به رقبا در بازار آزاد حضور نداشته باشند و معمولاً جز خودروهای کم تقاضای چینی در بازار صفر کیلومترها به حساب می آیند. در آخرین رویکرد بازار خودرو هم شاهد هستیم که محصول جدید هایما کاهش قیمت شدید را نسبت به هفته های گذشته تجربه کرده است.

نام خودرو قیمت مصوب آذر ۱۴۰۲ (تومان) قیمت میانگین و اعلامی در بازار آزاد (تومان)
هایما ۷X ۱.۴۸۲.۲۲۴.۰۰۰ ۱.۶۵۰.۰۰۰.۰۰۰
هایما ۷X به عنوان یک MPV هفت نفره به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو شارژ TGDi مجهز است. این پیشرانه ۱۹۲ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۹۲ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده این خودروی چینی از نوع ۶ سرعته اتوماتیک AT است که توسط کمپانی DAE ساخته می شود و فناوری هیوندای پاورتک را دارد. این گیربکس توان را به چرخ های جلو می رساند. این خودرو در بحث امکانات رفاهی و ایمنی به شش کیسه هوا، درِ صندوق عقب برقی، تریم داخلی چرم مصنوعی، دسته دنده الکتریکی، فرمان کمکی برقی، سقف پانوراما، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین کابین، دوبین ثبت وقایع، رادار خط خوان، رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، تهویه اتوماتیک سه کاناله، پاکسازی هوای کابین، ترمز اضطراری اتوماتیک، نور بالای اتوماتیک، تنظیم حالت رانندگی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، اتوپارک، صندلی های برقی جلو، گمرکن و سردکن صندلی های جلو، سقف پانورامای برقی، سنسور نور، سنسور باران و… مجهز است.

آخرین خودرو

خودرو
شناسه : 390506
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا