صدور هشدار نارنجی برای این دو استان

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: شدت بارش‌ها امروز در شرق هرمزگان و شرق سیستان و بلوچستان در حد هشدار نارنجی است و منجر به سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور به بیان وضعیت جوی و آب‌وهوای امروز شنبه ۴ آذرماه پرداخت و گفت. امروز در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. شدت بارش‌ها امروز در شرق هرمزگان و شرق سیستان و بلوچستان در حد هشدار نارنجی است. منجر به سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها می‌شود.

کارشناس هواشناسی گفت: فردا یکشنبه در برخی از مناطق شمال غرب رگبارهای پراکنده و افزایش سرعت وزش باد انتظار می‌رود. سایر مناطق کشور فردا جوی آرام دارند.

وی افزود: از روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی از بخش‌های شمال غرب و غرب کشور بارش‌ها در این مناطق آغاز می‌شود. روز سه‌شنبه سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور را در بر می‌گیرد.

گودرزی یادآور شد: از امروز تا روز دوشنبه شهرهای صنعتی و پرجمعیت مثل تهران، کرج، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را تجربه می‌کنند.

به‌گفته کارشناس سازمان هواشناسی از امروز تا اواسط هفته در غالب مناطق کشور روند افزایش تدریجی دما رخ می‌دهد. از روز سه‌شنبه و روز چهارشنبه به‌طور محسوس دما در نیمه شمالی کشور کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: تهران امروز کمی غبار خواهد داشت. از فرداشب با وزش باد در پایتخت هوا مطلوب‌تر می‌شود.

منبع: تسنیم

محیط زیست
شناسه : 390621
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا