واکنش وزیر کشور به حجاب بان‌های مترو: حمایت می‌کنیم

وزیر کشور گفت: رعایت حجاب در ادارات و اماکن عمومی چون مترو ضروری است و وزارت کشور برابر قانون از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کند.

به گزارش جهان صنعت نیوز،  احمد وحیدی وزیر کشور در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص مجوز تذکر حجاب در برخی اماکن عمومی و اینکه متولی این اقدام چه نهادی است. اظهار داشت: طبق قوانین کشور، رعایت حجاب الزامی است. و عموم مردم نیز به این امر اهتمام دارند.

وی افزود: در قوانین و مقررات، وظایفی برای نهادها، دستگاه‌ها و عموم مردم برای بهبود وضعیت حجاب و نیز مواجهه با عدم رعایت پوشش قانونی مشخص شده است.

وحیدی ادامه داد: از این رو ضمن قدردانی و سپاسگزاری از دستگاه‌ها و آحاد کسانی که به وظایف خود در این خصوص عمل می‌کنند. یادآور می‌شوم که امر به معروف و نهی از منکر لسانی وظیفه‌ای همگانی است. و دارای مجوز عام و قانونی بوده و نیازی به مجوز خاص ندارد.

وزیر کشور تصریح کرد: وزارت کشور برابر قانون از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کند.

وحیدی اضافه کرد: همچنین از معدود کسانی که ممکن است. بر اثر غفلت، حجاب قانونی را رعایت نکنند. به جد می‌خواهیم که توجه کافی به این موضوع داشته باشند.

وی یادآور شد: رعایت حجاب در ادارات و اماکن عمومی چون مترو ضروری است. و مسئولان دستگاه‌ها مکلفند تدابیر لازم و طرح‌های در دست اقدام را برای رعایت حجاب در این اماکن پیگیری کنند.

مهر

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 390850
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا