تولید دارو در دانشگاه های علوم پزشکی انجام شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ضرورت استفاده از کارآفرینان جوان در پارک‌های علم و فناوری، گفت: مراکز علمی و پژوهشی باید به کارآفرینی متصل و دانشگاه‌های علوم پزشکی هم در تولید دارو وارد عمل شوند.

به گزارش جهان صنعت نیوز،  بهرام عین اللهی روز یکشنبه در نشست با نخبگان فناور و شرکت‌های دانش بنیان که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد. افزود: تبدیل علم به فناوری مهم است. با سرمایه‌گذاری در این عرصه می‌توان کارآفرینی کرد. دستاوردهای مطلوبی را برای کشور به‌وجود آورد.

عین اللهی تاکید کرد: انتقال و توسعه فناوری از جمله عواملی است که باید با موسسات آموزشی و پژوهشی ارتباط داشته باشند. توجه نخبگان و دانشمندان باید به سمت علم و فناوری ماهواره‌ای نه ماشینی باشد.

به گفته وزیر بهداشت در حوزه علم و فناوری باید آینده‌نگاری داشته باشیم. توجه به تولید دارو از نگاه تجاری بودن مهم است. اکنون بسیاری از داروها در دنیا به خاطر تجارت تولید و مصرف می‌شود نه درمان.

وزیر بهداشت گفت: استفاده از علم در فناوری موجب رشد و توسعه فناوری در کشور خواهد شد. به گونه‌ای که صنعتگران کشور با استفاده از فناوری‌های نخبگان داخلی تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور را تولید می‌کنند.

تولید و تبدیل علم به فناوری

وی تصریح کرد: حضور پژوهشگران و نخبگان و حتی صنعتگران در مراکز درمانی. موجب تشخیص به هنگام نیاز و ارائه ایده‌های مناسب برای پاسخ به این نیاز هاست.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هدف از ارتباط علم و صنعت دستیابی به رشد اقتصادی مطلوب کشور است،افزود. باید برای تولید و تبدیل علم به فناوری شبکه سازی‌های هم افزا داشته باشیم. ایجاد استارتاپ‌ها و شتاب دهنده‌ها به منظور تسریع در تبدیل علم به فناوری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: همکاری دانشگاه و صنعت موجب هم افزایی علم و عمل خواهد شد. باید در دانشگاه‌های علوم پزشکی با استفاده از پارک‌های علم و فناوری این هدف محقق شود.

براساس این گزارش، در این مراسم مراکز رشد و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران. ایران، زاهدان، کرمان و کرمانشاه به صورت مجازی افتتاح شد.

منبع: ایرنا

صنعت و معدن
شناسه : 390857
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا