سامانه یکپارچه به خودروهای برقی رسید

معاون وزیر صمت گفت: پیش ثبت‌نام خودرو‌های برقی به‌زودی در سامانه یکپارچه خودرو‌های وارداتی آغاز می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مهدی ضیغمی با اشاره به برنامه وزارت صمت برای واردات خودرو‌های برقی، اظهار کرد. از هفته جاری کاتالوگ خودرو‌های برقی وارداتی بر روی سایت سامانه خودرو‌های وارداتی بارگذاری می‌شود. برنامه پیش ثبت‌نام خودرو‌های برقی وارداتی به‌زودی آغاز خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تعدادی خودروی برقی وارد کشور شده است. تعدادی نیز در راه است و به زودی به بنادر کشور می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه دولت برنامه مناسبی برای واردات خودروی برقی دارد. اظهار داشت: برنامه وزارت صمت واردات خودرو برقی در حجم بالا است. با اقدامات انجام شده پیش‌بینی می‌شود. عدد قابل توجهی ارز جهت واردات خودرو‌های برقی تخصیص داده شود.

تولید و عرضه خودرو برقی در کشور

مدیر طرح واردات خودرو وزارت اظهار داشت: رئیس کل بانک مرکزی نیز اعلام کرده که بودجه واردات خودرو‌های برقی از خودرو‌های بنزینی جدا است. این برنامه برای تأمین ارز به‌زودی اعلام می‌شود.

پیش از این عباس علی آبادی وزیر صمت اعلام کرده بود ارجحیت وزارت صمت واردات خودرو‌های برقی است. بنابراین در تدارک تکمیل زیرساخت‌های لازم برای واردات آن هستیم.

منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت نیز در رابطه با تولید و عرضه خودرو برقی در کشور، گفته است. واردات خودرو‌های برقی حداکثر تا انتهای سال ۱۴۰۳ است. ولی برنامه ساخت شروع شده و انتظار داریم تا انتهای سال ۱۴۰۳ به بعد محصولات داخلی خودرو برقی نیز در کنار محصولات خارجی به مشتریان عرضه شود.

منبع: فارس

خودرو
شناسه : 390891
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا