۷ مورد از عوارض آسیب زا فلکسی پرو بر روی کمر که باید بدانید!

استفاده از تکنولوژی یکی از روش های موثر در کاهش درد کمر ناشی از آسیب دیدگی اجزای کمر و همچنین کمر درد ناشی از انواع دیسک است. اما سوال اینجاست که استفاده از انواع تکنولوژی تقلبی می تواند چنین اثراتی برروی کمر داشته باشد؟ قطعا نه. امروز می خواهیم در مورد یکی از انواع تکنولوژی های غیراستاندارد موجود در بازار به نام فلکسی پرو ویتال وایزر صحبت کنیم.

آیا فلکسی پرو برای کمر خوب است؟

فلکسی پرو از تکنولوژی جریان مغناطیسی جهت تسکین درد و حتی درمان بیماری استفاده می کند. اما آیا می توان این ادعا را اثبات کرد؟ قبل از آنکه بخواهیم به این سوال کمرسخ دهیم باید بدانیم تکنولوژی مگنت تراپی چیست و چطور منجر به تسکین درد می شود؟

تکنولوژی مگنت تراپی فلکسی پرو و علت آسیب زا بودن آن

مگنت تراپی روشی مبتنی بر امواج مغناطیسی است که برای رفع درد عضلانی و اسکلتی تجویز می شود. امواج مغناطیسی به کار رفته در روش درمانی مگنت تراپی باعث رفع انواع التهاب و بازسازی بافت های عضلاتی و غضروفی می شود. در این روش امواج مغناطیسی سبب تحریک غشای سلولی شده و بافته ها را به ساخت سلولهای جدید تحریک می کند. با قرار گرفتن بدن در یک شرایط مغناطیسی مانند مگنت تراپی، فعالیت غشای سلول‌ها به سبب جریان الکتریکی ضعیفی که در آن‌ها ایجاد می‌شود، افزایش می‌یابد. افزایش تحرک غشای سلولی منجر به بهبود عملکرد سلول، افزایش سوخت و ساز و اکسیژن در سلول می شود.

اما تمام اثرات مثبت نامبرده شده تنها زمانی موثر است که دستگاه مگنت تراپی تمام ویژگی های استاندارد کلیدی را داشته باشد وگرنه مگنت تراپی به جز عوارض جبران ناپذیر چیز زیادی نخواهد داشت.

۷ تا از عوارض استفاده از کمربند فلکسی پرو

دستگاههای مگنت تراپی از طریق اهن رباهای خاصی میدان مغناطیسی ایجاد می کنند. این میدان مغناطیسی بر میدان مغناطیسی نامتعادل بدن تاثیر گذاشته و آن را به تعادل می رساند. اما در این بین اگر آهن ربای به کار رفته در دستگاه ضعیف باشد و یا بیش از حد قوی باشد می تواند بی تاثیر باشد و یا عوارض جانبی متعددی داشته باشد.

بسیاری از افرادیکه از تکنولوژی مغناطیسی فلکسی پرو استفاده کرده اند گزارش کرده اند که استفاده از آن با عوارض شدیدی به همراه داشته است. به همین دلیل چیزی که می توان با اطمینان گفت این است که آهن رباهای این کمربند فاقد استانداردهای لازم هستند. در ادامه به بررسی تجربه مصرف کنندگان این کمربند فیک خواهیم پرداخت.

  1. سوختگی های پوستی

اگر اثرات مغناطیسی کمربند متناسب با کارکرد محصول در نظر گرفته نشده باشد این امکان وجود دارد که میدان مغناطیسی ایجاد شده در کمربند سبب سوختگی های شدید پوستی شود. بطوریکه بیمار را که با هدف درمان از کمربند استفاده کرده است را به یک عارضه جدید به نام سوختگی شدید پوستی رها کرد. بیماران بسیاری پس از استفاده از این کمربند دچار سوختگی پوستی با درجات مختلف شده اند.

آسیب فلکسی پرو بر روی

  1. تشدید بیماری سرطان

بیمارانی که مبتلا به سرطان هستند باید در استفاده از انواع روش های درمانی هر چند غیر تهاجمی هوشمند باشند. درواقع کالاهای پزشکی دارای خواص تحریک کنندگی سلولی سبب رشد سلولهای بدخیم در کنار سلولهای خوش خیم خواهد شد. از آنجائیکه مگنت های موجود در کمربند فلکسی پرو فاقد استانداردهای لازم است، بیماران مبتلا به سرطان باید به طور اکید از مصرف این کمربند خودداری کنند در غیر این صورت باید شاهد رشد شدید سلولهای سرطانی باشند.

  1. تشدید درد کمر

درست است که برخی از پزشکان البته با تکیه بر تحقیقات پزشکی محدود معتقدند انرژی مغناطیسی سبب رفع کمر درد و به طور کلی دردهای اسکلتی می شود. اما تحریک بیش از حد بافت خود می تواند زمینه ساز التهاب، آسیب دائمی و تورم شدید کمر شود. به طوریکه بسیاری از بیماران پس از استفاده از کمربند فلکسی پرو از تورم زیاد و درد شدید شکایت کرده اند.

  1. خونریزی داخلی

احتمال بروز خونریزی داخلی در افرادیکه از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند بالاست. برخی از افرادیکه از محصولات دارای اهن رباهای مغناطیسی فیک و غیر استاندارد استفاده کرده اند به دلیل خونریزی داخلی راهی بیمارستان شده اند.

  1. آسیب دیدگی دائمی عصب کمر

فشار زیاد ناشی از کمربند دارای اهن رباهای مگنتی سبب تحریک بیش از حد عصب های کمر می شود. اگرچه این موضع در مورد روش های مگنت تراپی استاندارد منجر به تسکین درد بیمار می شود، اما در مورد فلکسی پرو بحث متفاوت است. این کمربند می تواند با ارسال امواج بالاتر از حد نیاز سبب از کار افتادن عصب های کمر شده و فرد را کمریان عمد دچار مشکلات حرکتی نماید.

عوارض فلکسی پرو بر روی

  1. افزایش فشار خون و ضربان قلب

قرارگیری در برابر میدان شدید مغناطیسی می تواند بر ساز و کار مویرگ ها تاثیر گذاشته و روند جریان خون را بشدت افزایش دهد. افزایش سریع روند جریان خون زمینه ساز عارضه پرفشاری خون و تپش قلب را در بیمار فراهم می کند. این شرایط در مواقعی که بیمار دچار بیمار فشار خون باشد بسیار خطرناک خواهد بود.

  1. شکستگی در نخاع کمر

آهنرباهای قوی مغناطیسی می توانند سبب شکستگی استخوان، آسیب به پوست، نخاع کمر شوند. درواقع میدان مغناطیسی شوخی نیست و استفاده نادرست از آن می تواند خطرات جبران ناپذیری داشته باشد.

آهن رباهای مغناطیسی اغلب دارای پوشش نیکلی هستند که می تواند در برخی از افراد حساسیت آلرژیک شدیدی را ایجاد کنند. همچنین آهن رباها علاوه بر میدان مغناطیسی می توانند به راحتی تحت تاثیر میدان الکتریکی هم باشند.

آیا استفاده از کمربند فلکسی پرو ارزش دارد؟

کمربند فلکسی پرو یک تکنولوژی تقلبی است که استفاده از آن نه تنها سبب تسکین کمر درد نمی شود، بلکه می تواند مشکلات متعدد دیگری برای فرد ایجاد کند.

از سوی دیگر افرادیکه از کمربند تقلبی فلکسی پرو استفاده کرده اند، اغلب دچار عوارض بسیار جدی سلامتی مثل سوختگی شدید پوستی، افزایش فشار خون، خونریزی داخلی، شکستگی استخوان و آسیب به عصب های اصلی کمر شده اند. از این رو بر آن شدیم تا برای جلوگیری از آسیب های بیشتر شفاف سازی در این مورد داشته باشیم.

خواندنی

شناسه : 391276
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا