قیمت اجاره روزانه خانه در کیش

قیمت اجاره روزانه خانه در کیش در پاییز امسال

در یک سال اخیر نوسانات رشد قیمت در بازار مسکن کشور به طرز ویژه‌ای بخش رهن و اجاره سالانه ملک و همچنین اجاره روزانه واحدهای مبله را هدف قرار داده است . بررسی قیمت اجاره بها آپارتمان‌های مبله در تهران و شهرهای توریستی حاکی از آن است که قیمت ها در طول یکسال گذشته به طور میانگین با افزایش ۶۰ تا ۷۰ درصدی روبرو بوده است. قطعا کیش هم به عنوان یک مقصد توریستی پرطرفدار در کشور با این افزایش قیمت مواجه شده است.

هرچند که افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها خانه و آپارتمان در سراسر کشور تبدیل به بحران شده است اما این بحران در طول سال گذشته در جزیره کیش باعث مهاجرت خانواده‌های زیادی از جزیره کیش به شهرهای اطراف شد. از طرف دیگر، با چند برابر شدن مبلغ اجاره واحدهای مبله در این جزیره، هزینه مسافرت به کیش هم بسیار بالا رفته است تا جایی که می‌توان گفت امروز دیگر سفر به کیش برای بسیاری از مردم دست‌نیافتنی شده است.

در این گزارش سعی بر این است تا با بررسی قیمت اجاره ویلا در تابستان ۱۴۰۱ و تابستان امسال و همچنین با بررسی قیمت های فعلی اجاره چند ویلا در کیش، ارزیابی از قیمت اجاره ویلا در طول پاییز داشته باشیم.

عوامل افزایش اجاره بها واحدهای مبله در کیش چیست؟

بر اساس آمار و اطلاعات موجود از قیمت بازار مسکن در ایران در نوروز سال ۱۴۰۱ اجاره ویلا در کیش به طور متوسط از شبی ۶۰۰ هزار تومان شروع می‌شد که همین قیمت در نوروز امسال با افزایش بیش از ۵۰ درصد به شبی یک میلیون تا یک میلیون و پانصد هزار تومان رسید. عوامل اثرگذار بر این افزایش قیمت چه بود؟

در طول سال گذشته یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر افزایش مبلغ اجاره بها ویلا در کیش، تورم افسارگسیخته در کشور بود که به موازات افزایش آن قیمت مسکن نیز چند برابر شد. همچنین با بالا رفتن قیمت ارز از حجم سفرهای خارجی کاسته شد و در مقابل افزایش سفرهای داخلی، افزایش قیمت‌ها را به دنبال داشت.

با توجه به مراکز خرید گسترده و امکانات تفریحی و توریستی منطقه، خصوصا تفریحات آبی بسیار متنوع، سفر کیش برای مردم جایگزینی برای سفر ترکیه بود. همین مسئله باعث شد تا تقاضا برای اجاره ویلا در این منطقه به شدت افزایش یابد، افزایش تقاضا به طور مستقیم بر افزایش قیمت‌ها در یک منطقه اثرگذار است.

قیمت اجاره ویلاهای ساحلی در کیش

یکی از مهم‌ترین دلایل گردشگران برای سفر به کیش استراحت در ساحل نیلگون خلیج فارس است. همین هم باعث شده تا ویلاهای ساحلی در جزیره بسیار محبوب و پرطرفدار باشند. در ادامه این گزارش به بررسی قیمت اجاره ویلاهای ساحلی کیش و میزان رشد آن به نسبت تابستان ۱۴۰۱ بپردازیم.

اجاره بها یک واحد ویلا ساحلی، دو خوابه با ظرفیت پذیرش ۴ نفر در کیش در مرداد ۱۴۰۲ به ازای هر شب اقامت ۲ میلیون هفتصد هزار تومان در نظر گرفته شده است که این مبلغ در سال گذشته به ازای هر شب اقامت ۱ میلیون و سیصد هزار تومان بوده و با توجه به اجاره بهای مرداد ۱۴۰۲ رشد ۱۰۷ درصدی داشته است.

مبلغ اجاره یک آپارتمان مبله دو خواب در دهکده ساحلی کیش با متراژ ۱۲۰، در مرداد ۱۴۰۲ به ازای هر شب اقامت ۲ میلیون و هشتصد هزار تومان درنظرگرفته شده است که این مبلغ در سال گذشته به ازای هر شب اقامت یک میلیون و هشتصد هزار تومان بوده و با توجه به اجاره بهای امسال رشد ۵۵ درصدی داشته است.

در پاییز ۱۴۰۲ مبلغ اجاره بهای یک آپارتمان مبله در کیش دو خوابه، ۱۴۰ متری با ویو دریا به ازای هر شب ۳ میلیون و هشتصد هزار تومان است که این مبلغ در مرداد ۱۴۰۱ یک میلیون و هشتصد هزار تومان بوده است. این ویلا در مرداد ۱۴۰۲ هم با مبلغ سه میلیون و هشتصد اجاره می‌شد که به نسبت یک سال گذشته ۱۱۱ درصد رشد بر روی قیمت اجاره‌بها داشته است.

اجاره یک واحد مبله دو خواب با ویو دریا در کیش، با متراژ ۱۲۰ و ظرفیت استاندارد ۴ نفر در سال گذشته مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان بود. مبلغ اجاره بها این واحد در مرداد ۱۴۰۲ با رشد ۴۰ درصدی به ۲ میلیون و صد هزار تومان رسید. این واحد در پاییز ۱۴۰۲ با کاهش ۵ درصدی با مبلغ یک میلیون و نهصد و هشتاد اجاره می‌شود.

متوسط اجاره‌ی ویلا در کیش دو خوابه، ساحلی

متوسط اجاره‌ی همان ویلا

متوسط اجاره‌ی همان ویلا

درصد افزایش قیمت اجاره‌ی آپارتمان مبله

درصد کاهش قیمت اجاره‌ی آپارتمان مبله

در مرداد ۱۴۰۱ (تومان)

در مرداد ۱۴۰۲ (تومان)

در آبان ۱۴۰۲ (تومان)

در مرداد ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته

در آبان ۱۴۰۲ نسبت به تابستان ۱۴۰۲

۱,۸۰۰,۰۰۰

۲,۸۰۰,۰۰۰

۲,۸۰۰,۰۰۰

۵۵%

۰%

۱,۸۰۰,۰۰۰

۳,۸۰۰,۰۰۰

۳,۸۰۰,۰۰۰

۱۱۱%

۰%

۲,۶۰۰,۰۰۰

۳,۸۰۰,۰۰۰

۳,۸۰۰,۰۰۰

۴۶%

۰%

۱,۵۰۰,۰۰۰

۲,۱۰۰,۰۰۰

۱,۹۸۰,۰۰۰

۴۰%

۵%

۱,۲۰۰,۰۰۰

۱,۸۵۰,۰۰۰

۱,۶۰۰,۰۰۰

۵۴%

۱۳%

به طور کلی نرخ اجاره ویلا مبله یا اجاره سوئیت در کیش برای مسافران در کیش در روزهای مختلف سال متفاوت است و تا حدودی به عرضه و تقاضا بستگی دارد. با توجه به اینکه در فصل پاییز با شروع مدارس و همچنین شروع فصل بادها و باران‌های موسمی جزیره کیش از حجم سفرها نیز کاسته می‌شود، می‌توان انتظار داشت که رشد قیمت‌ اجاره ویلا در کیش متوقف شود.

پیش‌بینی می‌شود که در نیمه دوم سال ۱۴۰۲، به دلیل تغییر فصل و سرد شدن هوا و کاهش حجم سفرها قیمت اجاره ویلاها در کیش ثابت مانده و حتی تا حدودی کاهش یابد. با این حال در اوضاع اقتصادی فعلی باز هم نمی‌توان انتظار داشت قیمت‌ها در جزیره کیش کاهش چشمگیری داشته باشند.

خواندنی

شناسه : 391630
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا