آغاز درگیری‌ها با پایان آتش بس موقت در نوار غزه

در پی پایان مدت آتش بس موقت در نوار غزه پس از هفت روز و عدم تمدید آتش بس، رژیم صهیونیستی حملات خود به نوار غزه را ازسرگرفته است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، خبرنگار روسیا الیوم گزارش داد که آتش بس هفت روزه نوار غزه بدون اعلام تمدید آن پایان یافته است.

شهادت ۲۱ فلسطینی بعد از  آتش بس موقت 

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که در پی حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلفی در نوار غزه، تعداد شهداء حملات این رژیم به ۲۱ تن افزایش یافته است. همچنین ده‌ها تن در این حملات زخمی‌ شده‌اند.

در همین حال،‌ وزارت بهداشت غزه تصریح کرده است که در پی دو ساعت از پایان آتش بس موقت، ۱۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها تن زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که به محض پایان یافتن آتش‌بس، رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت‌های جدیدی در نوار غزه می‌شود.

اعلام حملات توسط ارتش رژیم صهیونیستی

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد: حماس توافق را نقض کرد و راکت‌هایی را به سمت اسرائیل شلیک کرد.

وی گفت که ارتش رژیم صهیونیستی مجدداً حملات را در رویارویی با حماس در نوار غزه فعال کرده است.

ادرعی عنوان داشت: در پی به صدا درآمدن آژیرهای خطر در کیبوتس حولیت، شلیک چند راکت از نوار غزه به سمت اسرائیل رصد شد که این راکت‌ها بر اساس سیاست دنبال شده، رهگیری نشدند.

در همین حال، رسانه‌های فلسطینی امروز (جمعه) گزارش دادند که صدای انفجارها و تیراندازی‌ها در شمال نوار غزه شنیده شده است و جنگنده‌ها و پهپادها در مناطق شمال غربی شهر غزه به صورت گسترده به پرواز درآمدند.

سایت عبری وای نت نیز گزارش داد که با وجود گزارش‌هایی مبنی بر تمدید آتش بس موقت در نوار غزه، اما آژیرهای خطر در شهر سدیروت و در شهرک‌های یهودی‌نشین جافیم و ایفز و نیر به صدا درآمدند.

آویخای ادرعی اعلام کرد که یک راکت از نوار غزه به سمت غلاف غزه شلیک شد و گنبد آهنین آن را رهگیری کرد.

جامعه بین الملل مسئول ادامه جنگ است

در پی عدم تمدید آتش بس و ازسرگیری حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه؛ دفتر اطلاع رسانی نوار غزه اعلام کرد که جامعه بین الملل مسئول ادامه جنگ است.

دفتر اطلاع رسانی غزه در بیانیه‌ای تصریح کرد: جامعه بین الملل مسئول ادامه جنگ اسرائیل علیه نوار غزه است.

دفتر اطلاع رسانی غزه اعلام کرد: رژیم اشغالگر به بمباران و هدف قرار دادن تعداد زیادی از خانه‌ها و مناطق امن در چندین استان نوار غزه ادامه می‌دهد.

در بیانیه این نهاد آمده است: حق مردم ما است که به دفاع از خود با تمامی ابزارها ادامه دهند و حق آنها است که به آزادی و استقلال خود دست یافته و کشورشان با پایتختی قدس را داشته باشند.

دفتر اطلاع رسانی غزه اعلام کرد که در پی حملات رژیم صهیونیستی به منزلی در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه، تعداد شهداء حملات این رژیم به هفت تن افزایش یافته است.

نتانیاهو: به اهداف جنگ پایبندیم  

از سوی دیگر، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: ما به نبرد بازگشتیم و حماس به وظیفه خود برای آزادی گروگان‌ها عمل نکرد.

دفتر نتانیاهو تصریح کرد: با بازگشت درگیری‌ها، اسرائیل به تحقق اهداف جنگ علیه غزه پایبند است؛ اهداف جنگ آزادسازی اسیرانمان و نابودی حماس است.

پیشتر روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان مصری امروز جمعه گزارش داد که رژیم صهیونیستی و جنبش حماس در مورد تمدید آتش بس موقت برای هشتمین روز توافق کردند.

در حالی که هفتمین روز آتش بس قبل از اعلام آغاز اجرای آن، با پیچیدگی‌های بسیاری مواجه بود؛ رسانه‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه گزارش دادند که برآوردهایی در اراضی اشغالی وجود دارد که امروز جمعه آخرین روز آتش بس در نوار غزه است و درگیری‌ها از روز شنبه از سر گرفته می‌شود.

ایسنا 

سیاسی
شناسه : 391801
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا