توافق اعضای اوپک بر کاهش تولید نفت

در نشست اوپک‌پلاس توافق شد که عرضه نفت از ابتدای سال میلادی آتی در بازار جهانی 900 هزار بشکه نفت در روز کاهش یابد که در مجموع کل کاهش عرضه روزانه به 2.2 میلیون بشکه خواهد رسید.

به گزارش جهان صنعت نیوز، کشورهای صادرکننده نفت اوپک‌پلاس پس از جلسه تصمیم‌گیری که در روز گذشته به صورت مجازی برگزار شد. توافق کردند از ابتدای سال میلادی تولید نفت را تا ۲.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

این توافق برای افزایش قیمت نفت در بازار و متعادل ساختن عرضه و تقاضا انجام می‌شود. این توافق فعلا برای سه ماه نخست سال ۲۰۲۴ انجام شده. و در صورت تغییر برای ماه‌های آینده اعمال می‌شود.

کشورهای صادرکننده نفت توافق کرده‌اند. که عربستان روزانه یک میلیون بشکه، عراق ۲۲۳ هزار بشکه، امارات ۱۶۳ هزار بشکه، کویت ۱۳۵ هزار بشکه، قزاقستان ۸۲ هزار بشکه، الجزایر ۵۱ هزار بشکه و عمان ۴۲ هزار بشکه تولید خود را کاهش دهند. علاوه بر آن از برزیل که جز ۱۰ کشور بزرگ تولیدکننده نفت در جهان است. نیز برای پیوستن به اوپک‌پلاس دعوت شده است.

وزیر انرژی برزیل هم اعلام کرده که این اتفاق در ماه ژانویه به نتیجه می‌رسد. در حال حاضر کشورهای عضو اوپک در مجموع ۴۳ میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کنند. که سهم بزرگی از نیاز دنیا را این تولیدکنندگان بزرگ نفتی تأمین می‌کنند.

بر اساس این گزارش کاهش تولید نفت از سوی کشورهای عضو اوپک حداقل از یکی دو سال گذشته ادامه دارد. و در این نشست قرار شد ۹۰۰ هزار بشکه دیگر کاهش یابد که مجموع کاهش تولید کشورهای عضو اوپک به ۲.۲ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

فارس

نفت و پتروشیمی
شناسه : 391828
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا