بهترین نرم افزار مدیریت مشتری

مدیریت مشتری یکی از مهم ترین بخش های مربوط به هر کسب و کار است، زیرا اگر مشتری ها به درستی مدیریت نشوند، مشکلات بسیاری برای آن کسب و کار پیش می آید. نرم افزار سرو crm یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت مشتری است که در این مقاله در رابطه با آن صحبت خواهیم کرد تا متوجه ویژگی ها و کاربرد آن شوید.

نرم افزار مدیریت مشتری با نام نرم افزار CRM نیز شناخته می شود. CRM مخفف عبارتCustomer Relationship Management Software است که به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است. معضلاتی مانند وجود فرآیند ناکارآمد یا ارائه گزارشات اشتباه در بیشتر کسب و کارها، موجب روی آوردن آنها به این نرم افزار شده است. این نرم افزار با ایجاد رابطه بلند مدت با مشتری، می تواند در شناسایی و جذب وی موثر باشد. همچنین با استفاده از آن، امکان حفظ و پرورش مشتریان سودآور، وجود دارد.


نرم افزار CRM یا مدیریت مشتری به شکل های متنوعی به بازار ارائه شده است. اما آیا تا کنون نام نرم افزار سرو CRM به گوشتان خورده است؟ این نرم افزار جزو یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت مشتری محسوب می شود. به منظور ارتباط با مشتری و حفظ وی، استفاده از این نوع نرم افزارها بسیار موثر خواهد بود. مدیریت ارتباط با مشتریان چندان ساده نیست و با توجه به تعدد مشتریان، به یک سیستم کارآمد برای حفظ ارتباط با مشتری، نیاز است.

کاربرد نرم افزار مدیریت مشتری چیست؟

شاید تصور کنید که تنها کاربرد نرم افزار مدیریت مشتری یا CRM تنها به ارتباط با مشتری و حفظ وی محدود می شود؛ اما باید گفت که امروزه از سیستم های سی آر ام به دلیل داشتن مزایای بی شمار، در واحد های فروش، خدمات، بازاریابی و … نیز استفاده می شود. شرکت ها و سازمان ها می توانند به منظور پردازش داده و اطلاعات مشتری، از این نرم افزار استفاده کنند. در این راستا می توان از ویژگی هایی مانند قیف و کمپین فروش، برای سود بیشتر شرکت استفاده کرد.

شاید بتوان گفت که استفاده از نرم افزار سی آر ام می تواند موجب شود که شما بتوانید مشتری را بر اساس انتظارات خود در دسته بندی مناسب قرار دهید. در نتیجه این امر می تواند موجب شود که شما بیشتر از پیش به مشتری توجه کنید. می توان گفت که این سود تنها یک طرفه نیست و مشتریان نیز به دنبال شرکت هایی هستند که نیاز آنها را درک کنند و در این رابطه بتوانند پیشنهاد های مناسب ارائه دهند.

مزایای استفاده از نرم افزار مدیریت مشتری CRM

یکی از دلایل اصلی استفاده و نصب نرم افزار مدیریت مشتری، مزایای بی شمار آن است. آمارهای شگفت انگیزی از افزایش میزان فروش در رابطه با این نرم افزار ثبت شده است. این آمارها در مورد نرم افزار CRM سرو نیز صدق می کند. سایت Thrivemyway آمار بسیار جامعی را در رابطه با نصب نرم افزار CRM منتشر کرده است که نشان دهنده نتایج شگفت انگیز آن می باشد. در ادامه به این آمارها به عنوان مزایای استفاده از نرم افزار سی آر ام خواهیم پرداخت:

  • بهبود فروش شرکت تا ۲۹ درصد

  • افزایش دقت پیش بینی میزان فروش با استفاده از سی آر ام تا ۴۲ درصد!

  • افزایش نرخ تبدیل تا ۳۰۰ درصد

  • قرار دادن اطلاعات ضروری مشتری در اختیار ۷۴ درصد از کاربران به گفته خودشان

  • تاثیر ۴۷ درصدی روی رضایت مشتری

  • افزایش درآمد تا ۴۱ در صد در ازای هر فروشنده

  • بهبود رضایت و حفظ مشتری از دیدگاه ۴۷ درصد از کاربران

  • رشد بهره وری فروش تا ۳۴ درصد

  • امکان دسترسی به داده و اطلاعات مشتری در ۷۲ در صد از کسب و کارها

  • افزایش نرخ حفظ مشتری منجر به سود از ۲۵ تا ۸۵ درصد

  • کاهش هزینه های سرنخ تا ۲۳ درصد

  • افزایش ۱۵ درصدی کارکنان و تاثیر آن بر عملکرد کاری

  • افزایش فروش سفارشی شده در ۴۹ درصد از مشتریان

  • بازگشت سرمایه به ازای هر دلار برابر با ۴۵ دلار!

مشکلات پیش روی کسب و کارها بدون استفاده از نرم افزار CRM

بسیاری از کسب و کارها هستند که هنوز از مزایای بی شمار نرم افزار مدیریت مشتری بی خبر هستند و از آن استفاده نمی کنند. برخی از این سیستم ها مانند نرم افزار CRM سرو تاثیر زیادی روی سودآوری شرکت دارند و موجب تحولی عظیم در پیشرفت آن می شوند.

امروزه بسیاری از فروشگاه های بزرگ که به صورت حضوری و آنلاین فعالیت می کنند، از سی آر ام برای سودآوری بیشتر استفاده می کنند. در این بخش به مشکلاتی که ممکن است در صورت عدم استفاده از نرم افزار CRM ایجاد شود اشاره خواهیم کرد.

  • وجود اطلاعات پراکنده از مشتریان

  • طولانی شدن زمان گزارش گیری و عدم دقت در آن

  • شکایت مشتریات از خدمات پشتیبانی

  • عدم اجرای درست فرآیند ها

  • کند بودن پاسخ دهی به درخواست های مشتریان

  • ضعیف بودن همکاری تیمی

  • عدم پیگیری و مدیریت کار به صورت فردی و گروهی

  • از دست رفتن فرصت های فروش

  • سوددهی و بهره وری پایین

  • عدم مشخص بودن میزان بازخورد تبلیغات

  • عدم تشخیص عارضه های بخش های مختلف

  • عدم رضایت کارکنان به دلیل کارهای تکراری و امکان ترک شغل

  • عدم تمرکز روی مشتریان سودآور و دسته بندی آن ها

امکانات نرم افزار مدیریت مشتری CRM چیست؟

امکانات نرم افزار مدیریت مشتری CRM چیست؟

همانطور که گفته شد انواع متنوعی از نرم افزار سی آر ام به بازار ارائه شده است که ممکن است برخی از امکانات ارائه شده توسط آن ها مشترک باشند. با توجه به نوع نرم افزار، امکانات متنوعی ممکن است به کاربر ارائه شود. نرم افزار CRM سرو نیز جزو آن دسته از انواع نرم افزار مدیریت مشتری است که امکانات متعددی را در زمینه ارتباط، نگهداری و حفظ مشتری، به صاحبان کسب و کار ارائه می کند. در این بخش به برخی از امکانات مشترک نرم افزار سی آر ام اشاره خواهیم کرد.

  • امکان ثبت اطلاعات و داده های مشتری

  • دسته بندی مشتریان

  • قابلیت اتوماسیون فروش و بازاریابی

  • امکان استفاده از اتوماسیون خدمات و پشتیبانی بعد از فروش به مشتری

  • قابلیت مدیریت انبار

  • وجود اتوماسیون گردش کار

  • امکان ارجاع و به یاد آوردن کارها

  • امکان استفاده از وب فرم

  • استفاده از اس ام اس و ایمیل و …

  • قابلیت اتصال به سیستم های حسابداری و سیستم های تلفنی

  • امکاناتی مانند داشبورد برای مدیریت مشتریان

معرفی بهترین نرم افزار مدیریت مشتری

یکی از بهترین انواع نرم افزار سی آر ام یا مدیریت مشتری، نرم افزار CRM سرو است. رابط کاربری مناسب موجب شده که شما بتوانید به راحتی با مشتریان خود با شیوه های مختلف در ارتباط باشید. با سنجیدن نیاز مشتری، می توان به آن پاسخ درستی نیز داد! برخی از ویژگی های نرم افزار سرو عبارتند از:

  • امکان استفاده از پُرتال مشتری

  • قابلیت نظرسنجی خدمات

  • ارائه گارانتی و قرارداد پشتیبانی

  • ارائه سرویس

  • قابلیت مدیریت منابع

  • امکان مدیریت دستگاه ها و قطعات

مزایای نرم افزار CRM سرو چه هستند؟

هر نرم افزار مدیریت مشتری دارای مزایای مختص به خود می باشد. نرم افزار CRM سرو نیز از این قاعده مستثنی نیست و دارای مزایای بی شماری در جهت حفظ مشتری می باشد. مزایای نرم افزار سی آر ام سرو عبارتند از:

  • امکان دید ۳۶۰ درجه از مشتریان به کاربر و دسترسی به اطلاعات تماس، گزارش بازدید و خدمات ارائه شده

  • امکان کنترل فرآیند فروش و مدیریت آن و دسترسی به کلیه فعالیت های فروش

  • امکان تهیه و دریافت گزارش های تحلیلی

  • امکان ایجاد اولویت بندی و در نتیجه برنامه ریزی درست برای بهبود عملکرد

  • پیشنهاد خدمات خود به مشتری در زمان درست

  • ارائه خدمات پس از فروش به شیوه جذاب تر

کلام آخر

نرم افزار مدیریت مشتری امروزه جزو یکی از کاربردی ترین نرم افزارهای مورد نیاز کسب و کارها می باشد. در صورت عدم استفاده از آن همانطور که گفته شد، مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کار ایجاد می شود. همین امر موجب عقب افتادن از رقیبان در عرضه رقابت می شود. به همین دلیل بهتر است از بهترین نرم افزار مدیریت مشتری CRM مانند نرم افزار CRM سرو برای حفظ مشتری، استفاده شود.

منبعحساب بین

خواندنی
شناسه : 392086
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا