آخرین وضعیت آلودگی هوای شهرها

پایداری و سکون آب‌و هوا باز هم موجب انباشت آلاینده‌ها در چندین شهر کشور شد و زنگ خطر سلامتی شهروندان را به صدا درآورد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، آلودگی هوای بیشتر شهرهای کشور درحالی است که سازمان هواشناسی دست کم برای چهار، ‌پنج روز آینده تغییرات چشمگیر آب‌وهوایی پیش‌بینی نمی‌کند. هشدار می‌دهد که اگر تمهیداتی برای کنترل منابع آلودگی هوا اندیشیده نشود. شرایط در شهرهای صنعتی و پرجمعیت وخیم تر می شود. چند شهر دیگر هم به فهرست شهرهای آلوده اضافه می‌شوند.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره آخرین وضعیت آلودگی هوای شهرها گفت: «پایداری جوی و سکون هوا در اغلب شهرهای ایران طی این هفته سبب انباشت آلاینده ها و آلودگی هوای شهرها شده است. این شرایط متاسفانه به ویژه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور مثل تهران، کرج، اراک، اصفهان، اهواز و…ادامه خواهد داشت.»

صادق ضیائیان افزود: «پایداری جوی شرایط لازم را برای انباشت آلاینده‌ها فراهم کرده است. بنابراین اگر تمهیداتی برای کنترل منابع ثابت و متحرک آلاینده در شهرهای پرجمعیت و صنعتی اندیشیده نشود، قطعا آلودگی هوا در شهرها افزایش پیدا خواهد کرد. در ساعت‌های آینده برخی دیگر از شهرها مثل مشهد، ارومیه و سمنان هم به فهرست شهرهای آلوده اضافه می شوند.»

او با اشاره به اینکه پایداری جوی و آلودگی تا چه زمان ادامه دارد. گفت: «شرایط به تغییرات آب و هوایی بستگی دارد و این تغییرات تا اواخر هفته درشهرها پیش‌بینی نمی‌شود. اما به نظر می رسد آلودگی هوای شهرهای شمال غرب روز چهارشنبه و کمی زودتر ازدیگر شهرهای مناطق مرکزی و شرقی کشور برطرف شود. برای صحبت دقیق درباره تغییرات جوی و بارش در کشور کمی زود است ولی احتمالا روز جمعه برای شمال غرب کشور به تدریج تغییرات جوی و بارندگی پیش‌بینی می‌شود. بارشی که بتوان درباره‌اش صحبت کرد احتمالا روز جمعه بخش‌هایی از کشور را فرا بگیرد اما اواسط هفته بهتر می توان درباره تغییرات آب و هوایی و بارش در نواحی مختلف ایران صحبت کرد.»

شاخص آلودگی هوای شهرها(۲۴ ساعت گذشته)

•اصفهان :۱۷۶ (ناسالم برای همه گروه های سنی)
•اهواز: ۱۴۹ (ناسالم برای گروه های حساس)
•تهران : ۱۴۶ (ناسالم برای گروه های حساس)
•کرج :۱۴۰ (ناسالم برای گروه های حساس)
•همدان:۱۲۴ (ناسالم برای گروه های حساس)
•زنجان: ۱۲۲ (ناسالم برای گروه های حساس)
•قزوین : ۱۱۱ (ناسالم برای گروه های حساس)
•اراک : ۱۰۵ (ناسالم برای گروه های حساس)
•کرمانشاه: ۱۰۲ (ناسالم برای گروه های حساس)

منبع: همشهری آنلاین

محیط زیست
شناسه : 392166
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا