نقشه اسرائیل برای مردم غزه چیست؟

منابع مصری بیان کردند: با وجود نقشی که مصر طی روزهای گذشته (در نوار غزه) ایفا کرده و تلاش‌ها برای دست یابی به آتش بس موقت که هفت روز به طول انجامید و طرف آمریکایی از این نقش تمجید کرد، اما قاهره از حمایت گسترده آمریکا از طرح تل آویو در کوچاندن ساکنان غزه به سینا شوکه شده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، منابع مصری از نگرانی عمیق مقامات قاهره از طرح خطرناک سران رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و حمایت واشنگتن از آن پرده برداشتند.

محافل رسمی مصری روند تحولات نوار غزه ، به ویژه در سایه ازسرگیری حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه به دنبال شکست آتش بس موقت و تحرکات تل آویو برای کوچاندن ساکنان غزه به سمت مرز مصر از طریق گسترش حملات در مناطق جنوبی نوار غزه به ویژه استان رفح را با نگرانی دنبال می‌کنند.

منابع آگاه مصری در این باره به العربی الجدید اعلام کردند: نگرانی مصر در وهله نخست از سوی دولت آمریکاست که به نگرانی و ترس مصر از طرح کوچاندن ساکنان غزه که مسئولان تل آویو از بیان آن واهمه ندارند، اهتمامی ندارد و حامی این طرح باوجود اظهارات رسمی خلاف واقع مقامات آمریکایی است.

کوچاندن ساکنان غزه به سینا

منابع مصری بیان کردند: با وجود نقشی که مصر طی روزهای گذشته (در نوار غزه) ایفا کرده و تلاش‌ها برای دست یابی به آتش بس موقت که هفت روز به طول انجامید. طرف آمریکایی از این نقش تمجید کرد. اما قاهره از حمایت گسترده آمریکا از طرح تل آویو در کوچاندن ساکنان غزه به سینا شوکه شده است.

این منابع در ادامه با اشاره به انتشار نقشه ای از سوی ارتش رژیم صهیونیستی، بیان کردند: قاهره مراتب خشم خود را از طریق کانال رسمی با مقامات رژیم اشغالگر به علت نقشه هایی که اخیرا از سوی ارتش رژیم صهیونیستی منتشر شده، ابراز داشته است. نقشه‌هایی که غزه را به مربع های امنیتی تقسیم کرده. در مقابل آن اراضی مصری همجوار با غزه نمایش داده شده و ارتش اشغالگر آنرا به دو بخش تقسیم کرده و بر بخش چسبیده به مرز منطقه حائل میان سینا و غزه نام نهاده است. مسئولان مصری این تقسیم بندی را گواه و نشانه منفی برای قاهره قملداد کردند.

این منابع از نگرانی مصر و تمایل شدید برای تمدید آتش بس خبر داده. تا فرصتی گسترده برای مقابله با طرح کوچاندن و سناریوهایی که رژیم صهیونیستی به دنبال آن است، پیدا کند.

ایرنا

سیاسی
شناسه : 392315
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا