سرمایه گذاران ونچرز کپیتال ارز دیجیتال در چه چیزهایی سرمایه‌گذاری می‌کنند

روند نزولی درسال ۲۰۲۳ نیز نتوانست سرعت ثابت معاملات و سرمایه گذاری در فضای بازار ارزهای دیجیتال را متوقف کند. گزارش های اخیر Binance Research نشان داد که سهم عمده ای از این رشد پایدار، ناشی از پروژه های زیرساختی و بازی ها بوده است. 

علی رغم اینکه از ابتدای سال سهم سرمایه گذاران خطرپذیر با افزایش ۴۵ درصدی همراه بوده است، گزارش ها حاکی از کاهش تدریجی فاصله بین این سرمایه گذاران VCs و سرمایه گذاران Web3 است. 

تمایل سرمایه گذاران به صنعت بازی های ویدئویی

در بازار صعودی سال ۲۰۲۱ و اوایل سال ۲۰۲۲، سطح سرمایه گذاری با افزایش مستمری همراه بود، تا جایی ک در آوریل ۲۰۲۲، با ثبت رقم ۶.۸ میلیارد دلار، به اوج خود رسید، که نسبت به ژانویه ۲۰۲۱ رشد ۳۶۱.۸ درصدی را نشان می‌داد. 

پس از وقوع حوادث مرتبط با FTX، در سه ماهه دوم و سوم سال ۲۰۲۲، در سه ماهه سوم این سال رقم سرمایه گذاری های انجام شده به  ۲.۴ میلیارد دلار رسید که کاهش قابل توجهی در روند سرمایه گذاری را نشان می‌داد. طبق بررسی های Binance Research، سطوح سرمایه‌گذاری به ثبات رسیده اند.

به علاوه  ژانویه و فوریه ۲۰۲۳، با افزایش منابع مالی همراه شد که عمدتا ناشی از رشد سرمایه گذاری در بخش های زیر ساخت و بازی ها بود.

در چهار فصل گذشته، صنعت بازی های ویدئویی با ۸۷ معامله، بالاترین سطح سرمایه گذاری را به خود اختصاص داد. اگر چه این صنعت مدعی کسب بیشترین سرمایه گذاری است، اما با ثبت میانگین ۷.۴۲ میلیون دلار، کمترین میزان سرمایه گذاری در هر معامله را ثبت کرده است. 

این موضوع نشان می‌دهد که سرمایه گذاران به پتانسیل صنعت بازی پی برده‌اند. در عین حال با توجه به اینکه بازی های Web3 در مراحل اولیه توسعه قرار دارند، همچنان سرمایه گذاری با ارقام محافظه کارانه‌ای انجام می‌شود.

“سرمایه‌گذاری پایدار از سوی سرمایه‌گذاران ونچر کپیتال در صنعت بازی‌های ویدئویی، یک پیش‌بینی محتمل را برای گسترش این صنعت نشان می‌دهد، که با افزایش سرمایه گذاری در حوزه هوش مصنوعی و داده‌ها در چند فصل اخیر همراه شده است. فصل سوم ۲۳ با تغییر تمایل سرمایه گذاران به چهار حوزه اصلی از جمله DEX (صرافی‌های غیرمتمرکز) همراه بود.” (بروز ترین مطالب صنعت را می توانید در سایت nezarat.com دنبال کنید.)

پیشتازی Coinbase Ventures به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران غیر اصلی

بر اساس یافته‌های تحقیقات بایننس، شرکت‌های سرمایه‌گذاری ونچرز برجسته مانند Pantera Capital، Dragonfly، Coinbase Ventures، a16z و Polychain Capital مشارکت مستمری در سرمایه‌گذاری‌های مشترک دارند. به ویژه شرکت های Polychain Capital و Coinbase Ventures، با ۴۰ سرمایه گذاری، بیشترین تعداد سرمایه گذاری های مشترک را به خود اختصاص داده اند. این موضوع می‌تواند به این دلیل باشد که اولاف کارلسون-وی بنیانگذار Polychain، اولین کارمند و مدیر ریسک سابق Coinbase بوده است. 

علیرغم کاهش سهم سرمایه‌گذاران منحصر به فرد در هر فصل، کاهش در فصل های گذشته به ۵.۹ درصد رسید. تعداد معاملات در چهار فصل گذشته در دستان Coinbase Ventures بوده است، ۳۳.۳٪ از آن به DeFi و ۳۹.۲٪ به زیرساخت اختصاص یافته است. DWF Labs، یک شرکت نسبتاً جدید، فعالیت‌های سرمایه‌گذاری خود را در اکتبر ۲۰۲۲ آغاز کرده است.

Coinbase Ventures با ۴۹ سرمایه‌گذاری غیر اصلی، با سرمایه گذاری های کوچک در طیف وسیعی از پروژها، در حال اجرای استراتژی تنوع بخشی به پرتفوی خود است. در مقابل سرمایه گذاران دیگری مانند a16z است که تمایل به سرمایه گذاری های بزرگتر در تعداد محدودی از پروژه ها دارند.

اقتصاد کلان

شناسه : 392353
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا