جنگ در شبه جزیره کره اجتناب ناپذیر است

کره‌شمالی هشدار داد درگیری فیزیکی و جنگ در شبه‌جزیره کره دیگر احتمال نیست و تنها به زمان بستگی دارد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، در پی لغو توافق کاهش تنش نظامی بین دو کره، کره‌شمالی روز یک‌شنبه هشدار داد. «درگیری فیزیکی و جنگ» در شبه جزیره کره به موضوعی زمان تبدیل شده و تهدید کرد. اگر کره‌جنوبی باعث «فروپاشی کامل» این توافق شود، دست به اقدام خصمانه می‌زند.

یک مفسر نظامی کره شمالی در مقاله‌ای که توسط خبرگزاری رسمی کره‌شمالی منتشر شد. این تهدید را مطرح کرد و کره‌جنوبی را مسئول لغو توافقنامه جامع نظامی ۲۰۱۸ دانست. خواستار یک سری اقدامات نظامی برای کاهش تنش در طول مرز دو طرف بود.

ماه گذشته پس از آن‌که سئول بخشی از این توافق را در اعتراض به پرتاب موفقیت‌آمیز یک ماهواره جاسوسی نظامی توسط پیونگ‌یانگ به حالت تعلیق درآورد. کره‌شمالی عملاً این توافق را لغو کرد. از آن زمان، کره‌شمالی پست‌های نگهبانی را برقرار کرده. سلاح‌های گرم سنگین را به امتداد مرز آورده است.

این مفسر گفته: «به دلیل اقدامات بی‌پروا و بی‌تدبیری گروه دست‌نشانده خائنان برای الغای توافق نظامی شمال-جنوب. رویارویی شدید نظامی به همان شدتی که قبل از تصویب توافقنامه وجود داشت. دوباره در شبه جزیره کره ایجاد شد». این مفسر گفت. قرارداد ۲۰۱۸ «حداقل مکانیسم و خط نهایی برای جلوگیری از درگیری نظامی تصادفی در منطقه در امتداد خط مرزی نظامی است. جایی که نیروهای مسلح بزرگ در بالاترین تراکم و رویارویی شدید در جهان ایستاده‌اند». او گفت: «درگیری فیزیکی و جنگ در شبه‌جزیره کره به موضوع زمان تبدیل شده است و نه یک احتمال».

وزارت خارجه سئول در واکنش به پرتاب ماهواره مذکور بار دیگر تاکید کرد. هرگونه پرتاب ماهواره جاسوسی توسط کره شمالی با استفاده از فن‌آوری موشک بالستیک «نقض آشکار» قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است.

منبع: اکوایران

سیاسی
شناسه : 392396
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا