قیمت میلگرد نیشابور در بورس کالا

در بورس کالا، تعداد زیادی از کالاهای مختلف به صورت آنلاین معامله می‌شوند و قیمت‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند تقاضا و عرضه، شرایط اقتصاد جهانی، تحولات سیاسی، شرایط جوی و… قرار دارند. این نوع بازارها برخلاف بورس اوراق بهادار، جایی هستند که نه فراورده‌های مالی مثل سهام، بلکه کالاهای خام و منابع طبیعی به عنوان ابزار معاملاتی وجود دارند.

افراد و شرکت‌ها می‌توانند در این بازارها به منظور حفظ ارزش سرمایه یا کسب سود، کالاها را معامله کنند. خرید و فروش یکی از کالاهایی که در بورس کالا بسیار دیده می‌شود میلگرد شرکت‌های مختلف است. در ادامه این مطلب قصد داریم مشخصات و کیفیت میلگرد نیشابور را مورد بحث و بررسی قرار دهیم، به شما بگوییم قیمت میلگرد نیشابور در بورس کالا و بازار آزاد چقدر است و پروسه خرید میلگرد از بورس کالا را شرح دهیم. با ما همراه باشید.

بررسی مشخصات و کیفیت میلگرد نیشابور

میلگرد نیشابور از سایز ۱۰ تا ۳۲ با آنالیز A3 و در شاخه‌های ۱۲ متری به تولید می‌رسد. کیفیت میلگرد نیشابور برای مهندسان قابل قبول بوده است و در دسته میلگردهای با کیفیت قرار دارد از همین رو ممکن است میلگرد کارخانه‌ای متفرقه را تحت عنوان میلگرد تولید کارخانه نیشابور را به شما بفروشند. پس برای تشخیص اصالت این کالا باید به علامت اختصاری حک شده روی میلگرد نیشابور دقت کنید؛ حروف KSC-CO بر روی میلگرد نشانه اصالت این محصول بوده و پس از این حروف سایز میلگرد قرار دارد.

قیمت میلگرد نیشابور در بورس کالا

معمولا قیمت اغلب کالاهای موجود در بورس کالا، تحت تاثیر عوامل مختلف قرار دارند، اما میزان تاثیر عرضه و تقاضا در بورس کالای ایران می‌تواند قیمت‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار دهد؛ قیمت میلگرد نیشابور در مشهد نیز تحت تاثیر این عامل دچار نوسان می‌شود. البته بازهم قیمت این محصول در بورس کالا نسبت به بازار آزاد ارزان‌تر است زیرا عرضه مستقیما از کارخانه انجام می‌شود و واسطه‌ها و دلالان حذف می‌شوند. گاهی قوانین دست و پاگیری برای خرید مقاطع فولادی از بورس کالا وجود دارد که برخی خرید از بازار آزاد را ترجیح می‌دهند.

خرید میلگرد از بازار

قیمت میلگرد نیشابور در بازار آزاد

قیمت میلگرد نیشابور در بجنورد می‌تواند تحت تاثیر فاکتورهای مختلف دچار نوسان شود. اما نوسان قیمت در بازار آزاد نسبت به بورس کالا شدت بیشتری دارد. ممکن است در یک ساعت معین قیمت‌های مختلفی را از شرکت‌ها استعلام بگیرید که این موضوع می‌تواند از جمله معایب بازار‌های آزاد باشد. به هر حال قیمت‌ها در بازار آزاد شفافیت ندارند و عواملی چون شرایط جغرافیایی، بازارهای مالی و شرایط اقتصادی می‌توانند مستقیما قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار دهند.

مشخصات میلگرد نیشابور

نحوه خرید میلگرد نیشابور از بورس کالا

خرید میلگرد از بورس کالا با خرید میلگرد از بازار آزاد تفاوت‌هایی دارد و لازم است سلسله مراتبی را برای نهایی شدن خرید هر کالایی از بورس کالا پشت سر گذاشت. در ادامه قصد داریم این مراحل را از ابتدا تا انتها برای شما شرح دهیم:

  • شما به عنوان یک شخص حقیقی یا حقوقی ابتدا باید یک کارگزاری انتخاب کنید. کارگزاری امورات مربوط به سفارش شما را پیگیری می‌کند.
  • سپس از طریق بورس کالا باید یک کد مشتری داشته باشید. این کد برای حضور در بازار مالی بورس و فعالیت در آن الزامی است. (در این مرحله مدارکی از شما دریافت می‌شود که شامل کپی مدارک هویتی، آدرس و … است)
  • پس از اینکه مراحل قبل را پشت سر گذاشتید برای خریدتان باید فرم مربوط به معامله یا سفارش را پر کنید! در این فرم شما مشخص می‌کنید که میلگرد کدام کارخانه را به چه میزان می‌خواهید.
  • فرم شما توسط کارگزاری بررسی می‌شود و در صورت تایید باید ده درصد از کل مبلغ معامله را به حساب کارگزاری واریز نمایید. (این مبلغ در واقع تعهد شما برای خرید است)
  • مرحله بعد باید قیمت میلگرد عرضه شده روی تابلو مورد بررسی قرار گیرد، سپس در صورتی که مقدار کالا کافی بود و با درخواست خریدار مطابقت داشت، خریداری خواهد شد.
  • سپس کل مبلغ محموله توسط خریدار پرداخت می‌شود و بعد از صدور حواله فروش، محموله به کارگزار تحویل داده می‌شود.

جمع بندی

میلگرد نیشابور کارخانه از سایز ۱۰ تا ۳۲ با کیفیت قابل قبول تولید می‌شود و علامت KSC-CO بر روی آن اصالت محصول را نشان می‌دهد. با مشاهده نمودار قیمت میلگرد نیشابور در بورس کالا، متوجه می شوید قیمت میلگرد نیشابور تحت تأثیر مستقیم بسیاری از عوامل قرار دارد. البته در بازار آزاد، قیمت‌ها نسبت به بورس کالا نوسان بیشتری دارند و تحت تأثیر عوامل بیشتری دچار تغییرات می‌شوند. خرید از بورس کالا نیاز به انتخاب کارگزار، دریافت کد مشتری، و پر کردن فرم معامله و مراحل دیگری دارد که ممکن است پیچیدگی‌ها و قوانین خاص خود را داشته باشد. Top of Form

خواندنی

شناسه : 392540
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا