فارکس چیست و نحوه کسب درآمد از آن چگونه است؟

فارکس بازار بورس بین‌المللی است که می‌تواند برای کسانی که اهل ریسک و سرمایه‌گذاری هستند جذاب به نظر برسد. شما می‌توانید با یک سرمایه 100 دلاری وارد این بازار شوید و اگر آموزش‌های لازم را ببینید و به موارد متعددی از جمله مدیریت ریسک توجه داشته باشید، این سرمایه به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا خواهد کرد.

فارکس بازار بورس بین‌المللی است که می‌تواند برای کسانی که اهل ریسک و سرمایه‌گذاری هستند جذاب به نظر برسد. شما می‌توانید با یک سرمایه ۱۰۰ دلاری وارد این بازار شوید و اگر آموزش‌های لازم را ببینید و به موارد متعددی از جمله مدیریت ریسک توجه داشته باشید، این سرمایه به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا خواهد کرد. با توجه به این مسئله که امروزه رقابت در این بازار بسیار زیاد است، شما باید با دانش کامل وارد این بازار شوید و از قبل آموزش‌های لازم را در رابطه با مدیریت ریسک و یا مدیریت سرمایه دیده باشید.

یادگیری، اولین مرحله برای ورود به این بازار

اولین مسئله‌ای که برای ورود به بازار فارکس باید مدنظر قرار دهید، یادگیری اصولی و حرفه‌ای است. برخی از افراد صرفا تحت تأثیر تبلیغات قرار می‌گیرند و بدون دانش قبلی وارد این بازار می‌شوند. مهمترین دانشی که شما در این زمینه نیاز دارید دانش معاملاتی و مدیریت سرمایه است. به همین دلیل، قبل از ورود به این بازار باید از طریق دوره‌های آموزشی که در این زمینه وجود دارد و یا ارتباط با کارشناسان باتجربه، اطلاعات خود را بالا ببرید و استراتژی معاملاتی را بیاموزید.

استراتژی معاملاتی در این بازار به مجموعه قوانین و مقرراتی اشاره می‌کند که شما باید به‌عنوان یک تریدر تسلط کاملی به آن داشته باشید تا بدانید که چه موقع اقدام به خرید کنید و یا زمان خروج از بازار چه موقع است. در‌واقع، شما در این بازار به تحلیل تکنیکال نیاز دارید و این دانش از طریق تجربه و تماس با افرادی بدست می‌آید که تخصص کافی را در این زمینه دارند.

لوریج چیست؟

از جمله مفاهیمی که در بازار فارکس باید با آن آشنایی کاملی داشته باشید، لوریج است. این مفهوم که در فارسی به معنای اهرم نیز شناخته می‌شود، آیتمی است که با استفاده از آن می‌توانید مبلغی را که در بازار سرمایه‌ سپرده‌گذاری کرده‌اید بالا ببرید و برای این منظور باید از قبل با تحلیل تکنیکال آشنا باشید. در‌صورتی‌که از این اهرم‌ها به خوبی استفاده کنید، می‌توانید سود خود را در بازار افزایش دهید.، البته باید بدانید سر دیگر این اهرم ضرر است، که باید آن را بشناسید. به‌طور کلی، این اهرم ابزار قدرتمندی برای سرمایه‌گذاران است تا با استفاده از آن سود سرمایه خود را بالا ببرند.

شناسایی یک بروکر معتمد

پس‌ از‌ آن که توانستید مراحل بالا را به خوبی پشت سر بگذارید، اکنون نوبت به آن می‌رسد که یک بروکر معتمد بیابید و حساب خود را افتتاح کنید. بروکر به یک کارگزاری گفته می‌شود که اطلاعات موثقی را در مورد قیمت و موارد دیگر در اختیار تریدرها قرار می‌دهد. البته نکته مهم این است تا زمانی که به یک بروکر اعتماد ندارید، هرگز نباید حساب خود را افتتاح کنید. در غیر این صورت، ممکن است مشکلات زیادی برای شما پیش بیاید و بخش زیادی از سرمایه خود را از دست بدهید.

حضور روزانه در این بازار

یکی دیگر از مواردی که توصیه می‌شود پس از پشت سر گذاشتن مراحل بالا به آن توجه داشته باشید، حضور روزانه در این بازار است. بهتر است بدانید شما زمانی می‌توانید نام خود را تریدر بگذارید که به‌صورت روزانه وارد این بازار شوید و نحوه خرید و فروش‌ها را مدنظر قرار دهید. حضور روزانه در بازار فارکس به موفقیت شما کمک می‌کند که در ادامه تلاش می‌کنیم به مزایای این کار بپردازیم:

  • آشنایی با الگوریتم‌های خرید و فروش: یکی از مهمترین مزایای که با این کار به‌دست می‌آورید، آشنایی با الگوریتم‌های خرید و فروش است. هر چقدر با الگوریتم‌ها آشنایی بیشتری داشته باشید، قدرت شما در تحلیل بازار بالا می‌رود و می‌توانید سرمایه‌گذاری‌های هدفمندی داشته باشید.

  • آشنایی با قیمت‌ها: زمانی که در این بازار حضور دارید، می‌توانید به‌صورت روزانه قیمت‌ها را بررسی کنید و این مسئله می‌تواند شما را در مسیر موفقیت قرار دهد.

  • سرمایه‌گذاری به موقع: در‌صورتی‌که روزانه در این بازار حضور داشته باشید، می‌توانید سرمایه‌گذاری به موقع داشته باشید و این مسئله به شما کمک می‌کند در زمان مناسب بتوانید سود خود را بالا ببرید و به نتایج رضایت‌بخشی دست پیدا نمایید.

آیا کسب درآمد از این بازار رضایت‎بخش است؟

از‌جمله سوالاتی که همواره در زمان حضور در بازار فارکس پرسیده می‌شود، دراین‌باره است که آیا کسب درآمد از این بازار رضایت‌بخش است؟ پاسخ به این سؤال قطعاً مثبت است؛ اما باید بدانید این امر بدین معنا نیست که شما به محض ورود به این بازار می‌توانید به درآمد زیادی دست پیدا کنید. همه‌چیز در این بازار به تحلیل‌های درست شما بستگی دارد و این مسیری است که باید به آرامی طی کنید تا بتوانید به یک تریدر موفق تبدیل شوید. به همین دلیل، برای ورود به این بازار تحت تأثیر تبلیغات قرار نگیرید و موارد متعددی را مدنظر قرار دهید.

کار کارمندی را کنار بگذارید، اما نه با سرعت!

برخی از افراد می‌گویند که با حضور در بازار فارکس می‌توان کار کارمندی را کنار گذاشت و به موفقیت رسید. در‌واقع، باید بدانید پتانسیل موفقیت در این بازار به حدی زیاد است که شما می‌توانید نه تنها کار کارمندی را کنار بگذارید، بلکه می‌توانید به یک سرمایه‌گذار تبدیل شوید. اما رقابت در این بازار بسیار زیاد است و همه‌چیز به دانش شما بستگی دارد. به همین دلیل، شما به‌سرعت نمی‌توانید کار کارمندی را کنار بگذارید و باید به موارد متعددی توجه داشته باشید و به آرامی کار کارمندی را رها سازید.

برای ورود به بازار فارکس از طریق کدام کارگزاری اقدام کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد ورود به بازار فارکس در اختیار شما قرار دهیم. این بازار همان بورس بین‌المللی است که با سرمایه‌گذاری در آن می‌توانید سود سرمایه خود را به میزان زیادی افزایش دهید. البته باید بدانید برای موفقیت در این بازار ابتدا باید بر روی یادگیری، سرمایه‌گذاری کنید و دانش فنی خود را در این زمینه بالا ببرید. در غیر این صورت، هرگز نمی‌توانید به موفقیت دست پیدا کنید. اگر به دنبال مرکز معتبری برای افتتاح حساب و ورود به این بازار هستید، می‌توانید وارد بروکر آمارکتس وارد شوید و از خدمات گسترده این بروکر بهره‌مند شوید و سرمایه خود را بالا ببرید.

خواندنی

شناسه : 393079
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا