علت استفاده از پلاستیک های صنعتی به جای فلزات

پلاستیک های صنعتی امروزه جایگزین انواع مواد دیگر مانند فلزات و چوب میشود . از فلزات گوناگون برای ساخت قطعات مختلف استفاده می شود . مانند انواع چرخ دنده و ریل و قطعات سفارشی که دارای تنوع زیادی می باشد .

علت استفاده از پلاستیک های صنعتی به جای فلزات

علت استفاده از پلاستیک های صنعتی  به جای فلزات 

پلاستیک های صنعتی امروزه جایگزین انواع مواد دیگر مانند فلزات و چوب میشود . از فلزات گوناگون برای ساخت قطعات مختلف استفاده می شود . مانند انواع چرخ دنده و ریل و قطعات سفارشی که دارای تنوع زیادی می باشد . 
 چوب هم  از قدیم الایام مورد استفاده بوده است اما کارایی مناسبی ندارد. به دلیل عدم مقاومت در برابر سایش و خرابی، دامنه ی استفاده‌ی محدودی دارد، اما به عنوان تخته های برش استفاده می شود که طرفداران خود را دارد.

ورق پلی اتیلن ارزان
چرا روز به روز از محبوبیت فلزات کم میشود ؟ 

فلزات با اینکه کارایی خوبی دارند اما به مرور زمان دچار فرسایش مانند خوردگی در اثر رطوبت، زنگ زدگی، تغییر شکل یا تغییر رنگ می شود. یکی از معایب بزرگ فلزات عدم مقاومت در برابر مواد شیمیایی، اسیدی یا بازی مختلف می باشد. 
به عنوان مثال در مخزن ها یا قطعاتی مانند چرخ دنده فلزی به شرط اینکه از حلال های خورنده یا آب کلردار استفاده نشود مقاوم است در غیر این صورت دچار خوردگی و خرابی می شود. همچنین بهداشت پایین تری دارد. 
اما در مخازن و قطعات پلاستیکی این محدودیت وجود ندارد. از مخازن، وان و قطعات پلاستیکی در صنایع شیمیایی، دارویی، غذایی، سموم دفع آفات و صنعت متالوژی استفاده می شود. در نوع فلزی ( تتانیوم و فولاد ) به سرعت با مواد اسیدی واکنش نشان میدهند و خراب میشوند.
پلاستیک ها بدلیل اینکه خنثی هستند درمصارف غذایی بیشتر استفاده می شوند چون طعم و بوی ماده غذایی و آب را عوض نمیکنند هم چنین با اضافه کردن مواد آنتی باکتریال خاصیت ضد میکروبی نیز پیدا میکنند. 
از لحاظ وزنی  پلاستیک ها قابلیت حمل و نقل و جا به جایی بسیار راحت تری دارد. زیرا پلاستیک ها دارای چگالی پایین تری نسبت به فلزات هستند و همین باعث می شود وزن کمتری داشته باشند. سبک بودن ،یکی از برتری های پلاستیک ها می باشد در عین حال که کارایی مناسبی هم دارند.
همه ی این ها باعث می شود که امروزه پلاستیک ها دامنه ی استفاده گوناگونی داشته باشد و جایگزین فلزات شود. ماندگاری بالا، بهداشتی بودن، مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و حرارت و آفتاب و رطوبت، وزن سبک، قیمت مناسب، قابلیت تراشکاری، تنوع بالا و وجود پلاستیک های تخصصی در کاربردهای مختلف، گوشه ای از مزایای پلاستیک های مهندسی شده است. 

روشلینگ آلمان
پارس پلیمر بزرگ ترین تولید کننده انواع پلاستیک های صنعتی مانند تخته های گوشتی پلی اتیلن هستند که در مصارف خانگی و سازمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای خرید از شرکت پارس پلیمر 

پارس پلیمر دارای نمایندگی انحصاری از دو شرکت بزرگ روشلینگ آلمان و گارنیفلون ایتالیا می باشد که متنوع ترین پلاستیک های صنعتی مانند انواع گریدهای پلی آمید، POM ، PEEK ، PTFE یا تفلون نسوز و یو اچ ام دبلیو ۱۰۰۰ و یو اچ ام دبلیو ۸۸ و … را عرضه می کند. واردات مستقیم از اروپا باعث شده است که علاوه بر قیمت مناسب، اصالت کالا نیز تضمین شده باشد. در پارس پلیمر هنگام خرید، دیتاشیت، نامه نمایندگی و همچنین در صورت نیاز سرتیفیکت محصول نیز ارائه می شود.
–    متنوع ترین پلاستیک های صنعتی 
–    قیمت مناسب به دلیل واردات مستقیم و نمایندگی انحصاری از شرکت های اروپایی 
–    تضمین اصالت کالا و بازگشت محصول
–    ارائه نامه نمایندگی ،دیتاشیت ،سرتیفیکت محصول 
–    ارسال بار به سراسر کشور 
–    دارای چندین دفتر فروش در تهران 
–    پذیرش تمامی سفارشات عمده پلاستیک های تخصصی و تامین مستقیم از اروپا
–    دارای سابقه طولانی در تولید و واردات 
–    بزرگ ترین تولید کننده پلی اتیلن و ای بی اس و پلی پروپیلن در ایران 

عکس کارخانه پارس پلیمر

 

خواندنی

شناسه : 393545
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا