دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با نخست وزیر سوریه

وزیر امور خارجه کشورمان با نخست وزیر سوریه در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز،  حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با حسین عرنوس نخست وزیر سوریه در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات ضمن با خیر مقدم به نخست وزیر سوریه و هیات همراه در سفر به جمهوری اسلامی ایران ،تاکید کرد: معاون اول رییس جمهور کشورمان نیز سفر جنابعالی را مهم ارزیابی کردند. افزودند که گفت‌وگوهای ثمر بخشی بین طرفین صورت گرفته است.

وی افزود: به طور طبیعی این سفر بعد از دیدار روسای جمهور دو کشور در جهت پیگیری واجرایی کردن توافقات بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه یک تحول مهم در روابط است.

امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات غزه و فلسطین ،حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی را مهمترین عامل تداوم تجاوز این رژیم علیه مردم بی دفاع غزه خواند.

نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای فروپاشی غزه

حسین عرنوس نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران ، مذاکرات خود با معاون اول رییس جمهور و دیگر مقامات ایرانی را مفید و سازنده ارزیابی کرد. با اشاره به توافقات صورت گرفته، بر توسعه بیش از پیش مناسبات دو کشور تاکید کرد.

نخست وزیر سوریه افزود: انسجام و وحدت جبهه مقاومت سبب شد. نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای فروپاشی غزه، کوچاندن مردم و نابودی مقاومت نقش برآب شود.

منبع: مهر

سیاسی
شناسه : 394155
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا