افزایش قیمت خودرو با سیگنال منظور در راه است؟

رییس سازمان برنامه و بودجه تخصیص منابع ارزی کشو ر به واردات خودرو را به صلاح ندانست. این سخنان می تواند خبر بدی برای بازار خودرو باشد. بیان این اظهارنظرها در شرایطی است که وزارت صمت طی زمانی که از سال جاری می گذرد بارها تلاش کرده تا با خبر درمانی درحوزه واردات بازار خودرو را آرام نگه دارد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بازار خودرو با سخنان رییس سازمان برنامه و بودجه به خود لرزید. داود منظور روز گذشته در همایش اقتصاد ایران گفت زمانی که امکان تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور وجود دارد تخصیص دو تا سه میلیارد دلار از منابع ارزی کشور به صلاح نیست.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با این سخنان مدال جدیدترین فرد مخالف ورود محصولات تولیدی برندهای جهانی خودروساز را به سینه زد.

سخنان منظور درشرایطی بیان شد که طی حدود ۹ ماهی که از سال جاری می گذرد سیاست گذار خودرویی به رغم برداشتن قفل از در ورود خودرو هنوز نتوانسته آن طور که باید و شاید جاده ورود خودرو به کشور را هموار کند اما در مقابل هر گاه که این گمانه مطرح شده که قیمت بازاری خودرو به سمت صعودی شدن خیز برخواهد داشت، مدیران ارشد به کمک خبر درمانی تلاش کردند تا بازار خودرو را آرام نگه دارد.

سیاست آرام نگه داشتن بازار

اما سخنان رییس سازمان برنامه و بودجه می تواند اثر خبردرمانی در بازار خودرو را اگر نگوییم از بین ببرد اما می تواند آن را کم رنگ کند. کاهش اثر سیاست آرام نگه داشتن بازار با شعار درمانی می تواند چُرت بازار خودرو را پاره کند و کم­کم شاهد افزایش قیمت بازاری خودرو باشیم.

البته هنوز اثر سخنان منظور در بازار خودرو هنوز آن طور که باید و شاید دیده نشده است اما فراموش نکنیم چنانچه سیاست گذار خودرویی سر و سامانی به روند عرضه خودروهای وارداتی ندهد و همچنان شاهد تزریق قطره چکانی محصولات برندهای جهانی خودروساز به بازار باشیم، این اتفاق می تواند علاوه بر اثر گذاری روی قیمت بازاری خودروهای وارداتی و همچنین خودروهای مونتاژی تا حد زیادی روی قیمت بازاری خودروهایی که عنوان پرچم داران محصولات دو خودروساز بزرگ کشور را نیز یدک می کشند، اثر گذاشته و نمودار قیمت خودرو را صعودی کند.

اکوایران

اقتصاد کلان
شناسه : 394281
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا