وزیر راه پاسخ داد؛

راز افزایش قیمت مسکن چیست؟

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه علت قیمت‌های سرسام در مسکن به دلیل احتکار است، از اقدام به شناسایی خانه‌های خالی با همکاری سازمان امور مالیاتی خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، روز سه‌شنبه در رویداد و نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان حوزه مسکن و حمل و نقل عنوان کرد که در راستای مقابله با احتکار، مصوبه‌ای در شورای‌عالی شهرسازی داریم که هر زمینی که ۱۰ سال از پروانه ساخت آن گذشته باشد و مالک اقدام به ساخت نکرده باشد، این زمین تغییر کاربری می‌یابد.

بذرپاش گفت: اقدام به شناسایی خانه‌های خالی با همکاری سازمان امور مالیاتی کشور، کرده‌ایم که این امر در دنیا اجرا می‌شود. او اضافه کرد: همچنین سامانه شناسایی زمین‌های معطل مانده راه‌اندازی شده تا در قیمت بتوانیم ورود موفقیت‌آمیزی داشته باشیم.

او همچنین تاکید کرد: ما در نهضت ملی مسکن که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ساختمانی در ۱۰۰ سال اخیر است، در تامین منابع مالی و مصالح و کیفیت باید نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنیم. ضمن اینکه ساخت مسکن‌های ویلایی را هم در دستور کار داریم . به مرور از سال آینده به مردم واگذار خواهد شد.

توسعه ساخت و ساز روستا تا پایان امسال

بنابه گفته وزیر راه و شهرسازی، هشت هزار هکتار زمین، در کل مسکن مهر مورد استفاده قرار گرفت. این رقم در نهضت ملی به ۵۲ هزار هکتار رسید. همچنین ۵۰۰ هزار فقره زمین برای توسعه ساخت و ساز روستا تا پایان امسال برنامه‌ریزی شده است.

بذرپاش با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی وام مسکن به منظور صنعتی سازی، عنوان کرد که مقررات لازم به بانک‌ها و دو صندوق به منظور تامین منابع، وضع شده است.

وزیر راه با اشاره به در حال پیگیری بودن پروژه «ایران راه» اظهار کرد: در این پروژه وضعیت راه‌ها و ترانزیت، سیاست‌ها با کشورهای همسایه و منطقه و توسعه ظرفیت‌ها و کدیورها مورد بررسی قرار می‌گیرد. توافق در کریدورها و ترانزیت‌ها از مهم‌ترین درخواست‌های مقامات کشورهای مختلف است.

او همچنین عنوان کرد که ۳۳ درصد ترانزیت به لحاظ وزنی در هشت ماه امسال افزایش یافته است.

اکوایران

مسکن

شناسه : 394325
لینک کوتاه :

۱۳ دیدگاه

  1. آقای وزیر محترم تو را به خدا به داد ما مردم مشهد برسید. الان در همین الهیه و قاسم آباد مشهد کم مک بیش از ۲۰۰۰ واحد خالی هست که ماکش با کمال بی دینی و بی انصافی در منزل خالی صدای رادیو روشن میکند و برقها را روشن میکند تا بقیه فکر کنن کسی زندگی میکند از این کارها املاکی ها هم زیاد انجام میدهند!!!!!!

    1. اخه هر چی ادم میخواد حرف نزنه حرف ادمو میزنه دقیقا به قول هموطن مون کار کار خودشونه داریم پیش میریم به سمت دلار صد تومنی هم بازار ارز و سکه و طلا و نهاده های دامی و طیور و قیمت مسکن از صفر تا صدش وکلا همه ی نابسامانی ها گرانی ها و ایجاد چند دسته گی و تورم و تشنج در بازار هر چی مسبب خود دولت است و عواملش تمام

  2. درتبریز کسی هست ۱۰۰واحد احتکارکرده وبنگاههان وبرخی چندخانه احتکار کردند منتظر افزایش قیمت هستند ضمنا دیوار کاراخلال گران وسوداگران ودلالان وبنگاههان وفروشندگان راراحت کرده وقیمت دلبخواهی تعیین ورقابت می‌کنند وهرکی هرکیه ودیوار به حال خودرها شده و۳۰تا۵۰برابر قیمت منتشرمیکنند ودرچت می‌فرستند مال خودم هست دوست دارم هرقدردلم خواست قیمت بگم تونخر دیوار مثل خنجر وتفنگی هست دست اینان که برای رسیدن به سودهای کلان بااخلال وناامنی که سیر هم نمیشند مردم رازخمی وکشتند ازنظر من اخلال وناامنی وچنین کارهائی همکاری بادشمن وخواسته دشمن هست ونباید سکوت کرد یادیوار راحذف کنید یاقیمت منطقه ای تعیین کنید کسی نتواند بیش ازآن قیمت بزند تبریز واطراف وشهرکها ۳۰تا۵۰برابر قیمت تعیین شده

  3. سلام. لطفاً پیگیری کنید. این ها رویه شود شما و بستگانتان هم گرفتار خواهید شد:

    ۱- بعد از ۱۵ ماه است تازه ۳۰ درصد پاداش بازنشستگان را داده اند. دارد می شود ۱۶ ماه. اگر تورم اعلامی خود دولت را هم قبول کنیم الآن که پانزده ماه گذشته و پاداش ما پرداخت نشده چقدر از ارزشش کم شده؟ این مسلمانی است!؟ اگر پول نیست چرا برای کارهای دیگر که واجب هم نیستند پول و وام هست؟ ادای دین بازنشستگان که واجب است. این تأخیر ظلم مطلق است. بعد هم این از پول خود ما است که سی سال از ما کم کرده اند.

    ۲- الآن ۱۶ ماه هم هست صندوق بازنشستگی احکام رتبه بندی بازنشستگان را نزده است. مگر صندوق بازنشستگی و وزارتخانه آموزش و پرورش زیرمجموعه دولت نیستند؟ این اختلافات من درآوردی برای عدم صدور حکم معلمان بازنشسته طبق رتبه بندی پس چیست؟ چه کسی پاسخگوی این ظلم است؟ چه کسی خسارت بی ارزش شدن پول بازنشستگان را می دهد؟ چه کسی وظیفه اش را انجام نداده است و ترک فعل داشته است؟

    ۳- ادارات و وزارتخانه های دیگر هم برای کمی اضافه حقوق این بلاها را سر پرسنلشان درمی آورند؟ کشوری که معلمش را اینطور جان به سر می کند روی سعادت، پیشرفت و ترقی را خواهد دید؟

  4. حرفهای صد من یک غاز
    آقای بذر پاش شروع کارهای بدون مطالعات اولیه جز شکست حاصلی ندارد. می گوئید مسکن بی ضابطه گران شده درست در شش سال اخیر بهای مسکن ۱۲ برابر شده ولی خودرو که صفر تا صدش دست دولت است ۲۰ برابر شده چرا!؟

  5. آقای بذرپاش در صورتیکه سوداگران و دلالان بازار مسکن که ممکن است در بعضی آژانس های مسکن فعالیت دارند شناسایی شوند شاید شرایط قیمت‌های مسکن منطقی شده از رکود اندکی کم شود. متشکرم

  6. تنهاراه حل بحران مسکن آزادسازی ۳ گروه مسکن‌ است ۱-مهاجران ۲-بانک ها ۳-سوداگران دیپورت مهاجران که باعث بحران مسکن آب بنزین دارونان تورم اشتغال هستندازنان شب واجب‌تر است۲-بانکهاغیرقانونی باپولهای مردم مسبب نیمی ازگرفتاری های دولتند۳-سوداگران هم که معلومست، دولت بااجرای قانون ثبت معاملات مسکن درسامانه توسط دفاترواجرای مالیات سالانه‌ برسوداگری وممنوعیت خرید وفروش مسکن برای مهاجران وبانکهاپیروزمیدان است حتی‌ اگرخانه نسازدچون هزاران هزار خانه خالی واحتکارشده داریم

  7. منم مشاوراملاک،،۵۰درصدش بنگاها ومشاوران املاک هستم،،برای فروش بیشترگرفتن بالابود وکمیسیون بالاتر قیمتها را بالامیبرن،،یکبارندیدم مشاوراملاک یابنگاه داری بفکرخریداروقدرت خریدش باشد همیشه دنبال سود خودش ازفروشنده بوده،،،مابقیشم گرونی مصالح هزینه ساخت سازووو

  8. بذرپاش نمیدونم سوادت چقدره و مدرکتو از کجا گرفتی ولی اگه تعداد خانه‌های خالی و حتی زمینهای خالی در شهرها را با جمعیت مستأجر کشور مقایسه کنی میفهمی چیزی که کشو کردی در حد ابتدایی هم اهمیت نداره،مگه چند هزار خونه و زمین مسکونی خالی توی کل کشور هست؟شما اگه به فکر مسکن هستید زمین دولتی بدید به مردم بقیشو خودشون میدونن چطور مدیریت کنن،لطفا آدرس غلط نده مردم خودشون یه‌پا کارشناسن و با این بیانات شما گول نمیخورن

  9. من باید بگم راز افزایش قیمت مسکن کجاس جای دور نمیریم بانک ها دلیل اصلی افزایش قیمت مسکن هستن بانک ها در اصل دارن بنکاهداری میکنن یعنی یک نوع احتکار واحد های اپارتمانی چرا باید یک واحد اپارتمان خیلی ساده بده فضای مجازی تبلیغ بشه واسش وترسو توی بازار مسکن ایحاد کنه یکی از دلایل دیگه ش طلا و ارز و یورو هستش و این کارو بانک ها باعثش شدن پشت پرده این کارو میکنه و میاد جلو مردم میگه تورم ایجاد شده بانک مرکزی باید ثباتو به بازار مسکن برگردونه و خودش هم پشت پرده داره احتکار واحدهای اپارتمان میکنه متاسفانه هیج قانونی توی کشور ما وجود نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا