افزایش امنیت کاربران آیفون در iOS 17.3

با این ویژگی، اپل لایه امنیتی دیگری را به گوشی‌های آیفون اضافه کرده است تا سارقان برای غیرفعال‌کردن Find My با مشکل مواجه شوند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، اپل تاکنون ویژگی‌های متعددی را برای افزایش امنیت گوشی‌های آیفون منتشر کرده. حالا در نسخه بتای iOS 17.3 ویژگی امنیتی دیگری با نام Stolen Device Protection را در دسترس گوشی‌های آیفون قرار داده است. این ویژگی امنیتی باعث می‌شود که سارقان پس از سرقت گوشی آیفون شما نتوانند کارهایی مانند غیرفعال‌سازی ویژگی Find My یا تغییر پسورد اپل آیدی را انجام دهند.

هنگامی که گوشی‌های آیفون به سرقت می‌روند، معمولاً ابتدا رمز عبور Apple ID مالک آن توسط سارق ریست و سپس ویژگی Find My غیرفعال می‌شود. همچنین پیش از فروش مجدد دستگاه، تنظیمات کارخانه روی آن اعمال می‌شود تا تمام داده‌های مالک اصلی حذف شود. ویژگی Stolen Device Protection که درحال‌حاضر به‌صورت بتا ارائه شده است، از انجام این کارها توسط سارق جلوگیری می‌کند.

به‌ عنوان مثال، زمانی که این ویژگی فعال نباشد، سارق آیفون به‌سادگی می‌تواند رمز عبور اپل آیدی شما را تغییر دهد. اما با وجود این ویژگی، زمانی که آیفون از مکان‌های آشنا مانند خانه یا محل کار مالک دور باشد، گوشی برای تغییر رمز عبور یا حتی غیرفعال‌کردن Find MY، اسکن Face ID یا Touch ID کاربر را درخواست می‌کند. در این ویژگی از مواردی ازجمله مکان، اسکن‌های بیومتریک و تأخیرهای زمانی استفاده می‌شود تا کاربران بتوانند از داده‌های خود در برابر سارقان محافظت کنند.

ویژگی‌های محافظتی قدرتمند

سخنگوی اپل در بیانیه‌ای توضیح می‌دهد: «از آنجایی که تهدیدات دستگاه‌های کاربران همچنان درحال تکامل است، ما بی‌وقفه درحال ایجاد ویژگی‌های محافظتی جدید و قدرتمند برای کاربران خود و داده‌های آن‌ها هستیم.»

پس از دریافت آخرین نسخه بتای iOS 17.3، می‌توانید این ویژگی امنیتی را از قسمت Face ID and Passcode فعال کنید. آپدیت جدید iOS 17.3 طی هفته‌های آینده به‌طور عمومی منتشر خواهد شد تا سایر کاربران آیفون نیز این ویژگی امنیتی را دریافت کنند.

دیجیاتو

اقتصاد کلان
شناسه : 394592
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا