ارزان‌ترین راه سفر از ارومیه به تهران

سفر از ارومیه به پایتخت، دغدغه‌ بسیاری از کسانی است که به قصد تفریح، تحصیل، تجارت، کار و … به تهران سفر می‌کنند. شاید با خود فکر کنید که بهترین و ارزان‌ترین راه سفر از ارومیه به تهران چیست؟ سفر با اتوبوس ارزان‌تر است یا قطار؟ اگر قطار بهتر است، چطور بلیط قطار ارومیه تهران را تهیه کنیم؟ با فلای‌تودی همراه شوید تا شما را برای پاسخ به این سوالات، راهنمایی کنیم.

سفر با قطار به ارومیه

تهران به علت موقعیت بسیار خوب و قرارگیری آن به عنوان پایتخت، مسیرهای زمینی و هوایی مدرن و استانداردی برای سفر از سراسر کشور دارد. سفرهای هوایی که از طریق هواپیما انجام می‌شوند، معمولا گزینه‌هایی راحت اما گران‌قیمت هستند و افراد کمی از آن برای سفر استفاده می‌کنند. سفر با اتوبوس نیز به علت مسیر طولانی و صندلی‌های به حالت نشسته، سختی‌های خاص خود را دارد و مسافران از آن استقبال زیادی نمی‌کنند.

مسافرانی که از ارومیه به پایتخت سفر می‌کنند، سفر با قطار ارومیه تهران را بهترین و ارزانترین راه سفر از ارومیه به تهران می‌دانند. مسیرهای ریلی بسیار خوب برای حرکت قطارها به تهران، امکان خرید بلیط قطار ارزان و راحت بودن صندلی‌های قطارهای کوپه‌ای، دلایلی است که سفر با قطار از ارومیه به تهران را برای مسافران آسان می‌کند.

برای سفر با قطار به تهران، باید بلیط قطار ارومیه تهران را تهیه کنید. برای تهیه بلیط قطار، ابتدا مشخص کنید که به چه نوع بلیطی نیاز دارید و سپس اقدام کنید. قطارهای مسافری متنوعی روزانه از ایستگاه ارومیه به تهران حرکت می‌کنند. این قطارها امکانات بسیار خوبی مانند صندلی‌های راحت و بادوام، تهویه مناسب و سرویس بهداشتی تمیز به مسافران ارائه می‌دهند تا سفری آرامش‌بخش را تجربه کنند.

مسیر قطار ارومیه تهران

قطارهای زیادی از ارومیه به تهران، رفت و آمد می‌کنند. شما می‌توانید طبق سلیقه و نیاز خود نسبت به تهیه بلیط خود اقدام کنید. بهتر است بلیط قطار خود را در ایام شلوغ سال به صورت رفت و برگشت تهیه کنید که دچار مشکل نشوید.

فاصله بین تهران تا ارومیه ۷۵۳ کیلومتر است؛ بنابراین زمان تقریبی طی این مسیر حدود ۱۰ ساعت زمان‌بر است. قطار ارومیه تهران در مسیر خود از مهاباد، میانه، زنجان و قزوین عبور می‌کند. اغلب مسافران این مسیر را برای تماشای مناظر طبیعی و زیبا انتخاب می‌کنند.

انواع قطار ارومیه تهران

قطارهای کوپه‌ای، قطارهای سالنی و قطارهای ویژه بانوان، نمونه‌هایی از قطارهای سفر از ارومیه به تهران هستند. قطارهای ویژه بانوان نوع دیگری از قطار محسوب می‌شوند؛ این نوع قطارها همان‌طور که از نام آن پیداست، مخصوص خانم‌ها هستند.

قطارهای کوپه‌ای، کوپه‌های مجزای چند نفره دارند که صندلی‌های آنها به شکل تخت خواب نیز درمی‌آیند و راحت‌تر هستند. این نوع قطارها به علت امکانات راحتی که دارند، مسافران بیشتری را جذب خود می‌کنند. صندلی‌های قطارهای سالنی به حالت اتوبوس هستند و امکان تخت شدن برای آنها وجود ندارد.

دو قطار در این مسیر هستند که بیشترین تقاضا را برای سفرهای ارزان دارند: یکی قطار دو ستاره زاگرس و دیگری قطار سه ستاره خلیج فارس. این قطارها مهم‌ترین قطار هایی هستند که در مسیر ارومیه به تهران تردد می‌کنند.

قطار دو ستاره زاگرس یکی از ارزان‌ترین قطارهای کوپه‌ای در این مسیر محسوب می‌شود که به کوپه‌های ۶ تخته مجهز است و امکانات مناسبی برای عرضه به گردشگران دارد.

قطار سه ستاره خلیج فارس نیز از قطارهای کوپه‌ای است که مسافران بسیاری از آن استقبال می‌کنند. این قطار نیز از امکانات مناسبی برای استفاده برخوردار است.

قیمت بلیط قطار ارومیه تهران

انتخاب نوع بلیط قطار ارومیه به تهران، زمان خرید بلیط، امکانات قطار و تعداد ستاره‌های آن، بر قیمت بلیط شما تاثیر می‌گذارند؛ برای مثال اگر در زمان‌های تعطیل اقدام به خرید بلیط کنید، به علت شلوغی، قیمت بلیط شما افزایش پیدا می‌کند؛ چنانچه به دنبال سفری ارزان هستید، بهتر است ایام خلوت سال را برای سفر انتخاب کنید.

قیمت بلیط قطار با ستاره زیاد گران‌تر از قطارهای با ستاره کم‌تر است و قیمت بلیط‌های کوپه دربست نیز هزینه بیشتری دارند؛ اگر قصد دارید کوپه دربست بگیرید، هنگام خرید بلیط قطار ارومیه به تهران، گزینه کوپه دربست را فعال کنید و کوپه دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

قوانین قطارهای ارومیه تهران

دقت به قوانین قطارهای ارومیه تهران، پیش از انتخاب نوع قطار، اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا ممکن است شرایط شما با هر قطاری تطابق نداشته باشد و با مشکل مواجهه شوید؛ بنابراین پیش از اقدام به خرید بلیط، تمام موارد را در نظر بگیرید.

صندلی‌‌های قطار برای استفاده نوزادان زیر دو سال، در قطارهای ارومیه به تهران، قوانین خاص خود را دارند. اگر به کودک صندلی اختصاص داده نشود، باید خانواده او ۱۰ درصد هزینه یک بلیط عادی را پرداخت کنند؛ اما اگر صندلی به این کودکان اختصاص دهند، باید ۵۰ درصد هزینه بلیط به آنها پرداخت شود.

چنانچه میزان تاخیر قطار زیاد باشد، ۵۰ درصد هزینه بلیط به صاحب آن عودت داده می‌شود؛ اما این واریزی زمان‌بر است و احتمالا یک ماه به طول بینجامد. اگر حرکت قطار لغو شود، هزینه بلیط آن به طور کامل به مسافران بازگشت داده می‌شود.

شرایط کنسل کردن بلیط سفر ارومیه به تهران، به سه صورت است؛ اگر ساعت ۱۲ ظهر روز قبل از سفر بلیط را کنسل کنید، شامل۱۰ درصد جریمه می‌شوید؛ اما اگر بلیط را از ساعت ۱۲ ظهر روز قبل تا سه ساعت پیش از سفر کنسل کنید، ۳۰ درصد جریمه به شما تعلق می‌گیرد. در صورتی که سه ساعت مانده به حرکت بلیط را کنسل کنید، ۵۰ درصد جریمه می‌شوید.

رزرو بلیط قطار ارومیه به تهران با فلای تودی

اکنون که با ارزان‌ترین راه سفر از ارومیه به تهران و نحوه خرید بلیط ارومیه تهران آشنا شدید؛ برای تهیه بلیط قطار خود به سایت فلای تودی مراجعه کنید. فلای تودی بهترین مرجع رزرو اینترنتی بلیط سفر است. رزرو و خرید آنلاین بلیط قطار ارومیه تهران از فلای تودی، با انتخاب گزینه مبدا، مقصد و تاریخ سفر، به راحتی امکان‌پذیر است. با فلای تودی بلیط قطار خود را با قیمت ارزان تهیه ‌کنید و سفری رویایی را تجربه ‌کنید.

 

 

*** این مطلب توسط جهان صنعت نیوز تهیه نشده است و انتشار آن به معنای تایید محتوا نیست

خواندنی
شناسه : 394636
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا