دو تکنیک چاپ پرطرفدار در پک کردن محصولات

بهترین روش های تبلیغات چاپی کدامند؟ چرا باید از پاکت نامه و ساک دستی کاغذی استفاده کنیم؟

تصور کنید دو بسته درب منزل دریافت می کنید. بسته اول یک پلاستیک نایلون ساده سفید است و طرح خاصی روی آن وجود ندارد و بسته‌بندی دوم یک ساک دستی کاغذی لوکس است که لوگوی یک برند معتبر روی آن نوشته شده است. قبل از اینکه بسته‌ها را باز کنید، احتمال می‌دهید در بسته اول یک وسیله ساده باشد که ارزش چندانی ندارد و در بسته‌ دوم یک محصول لوکس از برندی است که نام آن روی ساک دستی چاپ شده است. هنگام باز کردن هم احتمالا ترجیح می‌دهید ابتدا بسته دوم را باز کنید و سپس به سراغ بسته اول بروید. حتی اگر محصول موجود در هر دو بسته یکسان باشد، باز هم محصول بسته دوم که به شیوه‌ای لوکس و حرفه‌ای پک شده است، برایتان جذاب‌تر و ارزشمندتر نمود می‌کند.

همین مثال ساده اهمیت بسته‌بندی و پک کردن محصولات هنگام ارائه آن‌ها به مشتری را نشان می‌دهد. این مسئله آنقدر اهمیت دارد که بعضی از مشتریان حاضرند فقط بخاطر بسته‌بندی و پک کردن حرفه‌ای‌تر، هزینه بیشتری بپردازند. چاپ پاکت و چاپ ساک دستی دو تکنیکی است که در این مقاله راجع به آن‌ها صحبت می‌کنیم و اهمیتشان در بسته‌بندی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تکنیک اول: چاپ ساک دستی برای پک کردن محصولات

چاپ ساک دستی یکی از اولین کارهایی است که باید برای پک کردن حرفه‌ای محصولات انجام دهید. محصولاتی که در نایلون به مشتریان ارائه می‌شوند، هیچوقت حس ارزشمندی را به خریدار منتقل نمی‌کنند، حتی اگر نایلون بالاترین کیفیت را داشته باشد و به زیبایی طراحی شده باشد. البته نایلون‌های طراحی‌شده و باکیفیت، تأثیر بیشتری نسبت به نایلون‌های ساده دارند، اما باز هم به اندازه ساک دستی روی ذهن مخاطب تأثیر نمی‌گذارند.

ما مراکز مختلف را بررسی کرده‌ایم و به این نتیجه رسیدیم که چاپخانه فرتاک بهترین مرکز برای سفارش چاپ ساک دستی است. تجربه زیاد در زمینه طراحی تبلیغات چاپی،‌ تنوع محصول و استفاده از دستگاه‌های پیشرفته مهم‌ترین مزیت‌هایی است که فرتاک به مشتریان خود ارائه می‌دهد. برای ثبت سفارش چاپ ساک دستی از فرتاک وارد سایت مجموعه شوید و سفارش خود را به صورت اینترنتی و تلفنی ثبت کنید.

ساک‌های دستی معمولا در دو نوع مقوایی و پارچه‌ای تولید و چاپ می‌شوند که هرکدام از آن‌ها کاربردهای منحصر به خودشان را دارند. برندهایی که محصولات بزرگ‌تری دارند، معمولا محصولاتشان را در ساک دستی پارچه‌ای ارائه می‌دهند؛ این نوع ساک دستی برای محصولاتی مثل لباس مناسب است. در مقابل، برندهایی که محصولات کوچک‌تر و سبک‌تری تولید می‌کنند، از ساک دستی کاغذی لوکس برای پک کردن محصولاتشان بهره می‌برند. این دسته از ساک‌ دستی‌ها برای محصولاتی مثل ساعت یا تلفن همراه مناسب هستند. اگر هنوز نمی‌دانید کدام یک از انواع ساک دستی لوکس برای پک کردن محصولات شما بهتر است، می‌توانید از مشاوره تخصصی کارشناسان فرتاک کمک بگیرید. آن‌ها با توجه به نوع محصولاتان بهترین روش پک کردن و چاپ ساک دستی را به شما معرفی می‌کنند.

تکنیک دوم: چاپ پاکت نامه برای ارائه فاکتور محصولات

وقتی صحبت از پک کردن حرفه‌ای محصولات می‌شود، بسیاری از افراد به چاپ ساک دستی فکر می‌کنند، اما چاپ پاکت به ذهن هر کسی نمی‌رسد. برندهای حرفه‌ای معمولا فاکتور محصولاتشان را نیز به مشتری ارائه می‌دهند، همچنین ممکن است کارت ویزیت یا کاتالوگ خود را نیز در کنار محصول در ساک دستی قرار دهند. اما رها کردن فاکتور یا سایر کاغذها در کنار محصول کار جذابی نیست؛ حتی احتمال گم شدن یا پاره شدن کاغذها وجود دارد. در مقابل، اگر فاکتور را در پاکتی که لوگو و عناصر گرافیکی برندتان روی آن چاپ شده است، قرار دهید و آن را به مشتری ارائه کنید، به مخاطب نشان می‌دهید که برایش ارزش قائل هستید و حتی در جزئیات هم بهترین خدمات را ارائه می‌دهید.

تأثیر چاپ پاکت زمانی بیشتر می‌شود که از ست اداری استفاده کرده باشید و سربرگ فاکتوری که ارائه می‌دهید با طرح گرافیکی روی پاکت، هماهنگ باشد. چاپ پاکت مزیت‌های دیگری هم دارد. به عنوان مثال می‌توانید روی پاکت راه‌های ارتباطی و آدرس شبکه‌های اجتماعی خود را درج کنید. بنابراین مشتری برای تکرار خرید به راحتی شما را دوباره پیدا می‌کند و به برندتان وفادار می‌ماند.

کاربرد چاپ پاکت به پک کردن محصولات فروشگاهی و فیزیکی محدود نمی‌شود. این ابزار چاپی برای شرکت‌ها نیز کاربرد بسیاری دارد. اگر نامه‌نگاری‌ها، قراردادها و سایر کاغذهایی که به همکاران، مشتریان یا سایر افراد ارائه می‌دهید را در یک پاکت لوکس قرار دهید، پیام مثبتی را به ناخودآگاه آن‌ها منتقل خواهید کرد.

تکنیک دوم چاپ پاکت نامه برای ارائه فاکتور محصولات

سایر تکنیک‌های چاپ مهم در پک کردن محصولات

تا این بخش از مقاله درباره دو تکنیک کاربردی در پک کردن محصولات ارائه دادیم. در ادامه نکات بیشتری را آموزش می‌دهیم که با استفاده از آن‌ها بیش از پیش می‌توانید مشتریان خود را تحت تأثیر قرار دهید:

  • در صورت امکان یک کارت یا یادداشتی از برندتان در کنار محصول به مشتری ارائه دهید. این یادداشت می‌تواند تشکر از خرید او باشد. اگر امکان شخصی‌سازی یادداشت و استفاده از نام مشتری روی آن را داشته باشید، تأثیر آن دوچندان خواهد شد.
  • اندازه ساک دستی باید متناسب با اندازه محصول باشد.
  • پک‌های خرید مشتریان را هنگام خروج از فروشگاه به صورت آماده به آن‌ها تحویل دهید. اگر تعداد پک‌ها زیاد است، از کارکنان فروشگاه بخواهید که پک‌ها را تا ماشین مشتری حمل کنند.
  • محصولات لوکس بهتر است علاوه بر ساک دستی، یک جعبه اختصاصی هم داشته باشند. محصول را داخل جعبه قرار دهید و سپس جعبه را در ساک دستی بگذارید.
  • برای داشتن بسته‌بندی لوکس، ساک دستی و پاکت را با رنگ‌های لوکسی چون طلایی یا مشکی چاپ کنید و از تکنیک‌هایی مثل چاپ برجسته یا چاپ طلاکوب بهره ببرید.

سایر تکنیک‌های مهم در پک کردن محصولات

کلام آخر؛ احترام به مشتری، احترام متقابل می‌آورد

چاپ پاکت و چاپ ساک دستی هزینه زیادی ندارد، اما بخاطر ذهنیت مشتریان، تأثیر بسزایی روی اعتبار برند و احترام مشتریان به برند شما خواهد داشت. وقتی کسب و کاری در بسته‌بندی محصولات، پک کردن محصولات یا حتی رفتار با مشتری از شیوه‌هایی بهتر از سطح معمول استفاده می‌کند، مشتری به صورت ناخودآگاه برند را معتبر و لوکس می‌شناسد و حتی حاضر است هزینه بیشتری برای محصولاتش بپردازد. پس برای برندسازی و تبلیغات حرفه‌ای، به جزئیات توجه داشته باشید و حتی از کوچک‌ترین نکات در سفری که مشتری در کسب و کار شما دارد، غافل نشوید. در این مقاله از جهان صنعت خدمات چاپ فرتاک را به شما معرفی کردیم که دارای یکی از بهترین چاپخانه ها در تهران است. شما می توانید با مراجعه به وبسایت این مجموعه محصول مدنظر خود را سفارش دهید.

 

 

*این مطلب توسط جهان صنعت نیوز تهیه نشده است و انتشار آن به معنای تایید محتوا نیست.

خواندنی

شناسه : 394655
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا