xtrim

قیمت بلیت مترو پرند گران است؟

اهالی پرند نسبت به راه‌اندازی مترو در این منطقه بسیار خوشحال بودند، اما بعد از تعیین نرخ بلیت مترو، اعتراض اهالی ساکنان پرند به گوش می‌رسد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، چندین سال بود که زمزمه‌های افتتاح متروی پرند به گوش می‌رسید. از دولت و مدیریت شهری تا استاندار و… پای کار آمدند تا هرچه سریعتر چشم اهالی پرند را به مترو روشن کنند. اهالی که بخش اعظمی از آن‌ها از قشر ضعیف و یا کارگر هستند. هرروز صبح برای رفتن به محل کارشان در تهران یا حومه دچار مشکل می‌شدند برای اینکه صبح ساعت ۸ الی ۹ صبح سرکار حاضر باشند. در هوای گرگ و میش از منزل بیرون می‌زدند و منتظر تاکسی می‌ماندند. البته به گفته خودشان تاکسی که همیشه پیدا نمی‌شد. مجبور بودند از ماشین‌های شخصی استفاده کنند که هزینه آن گزاف و امنیت آن پایین است.

با این حال اهالی پرند فکر می‌کردند که اگر مترو در این منطقه راه اندازی شود، در هزینه هایشان صرفه جویی می‌شود. دیگر نیازی نباشد در آن هوای تاریک خصوصا در زمستان در هوای سرد و طاقت فرسا منتظر یک ماشین باشند. خلاصه چند روز پیش مترو پرند با حضور مسئولان مربوطه راه اندازی شد. روز اول هم برای مسافران، بلیت این مترو رایگان بود. اما طولی نکشید که در جلسه شورای شهر تهران اعضا به صورت تخصصی به تعیین قیمت بلیت مترو پرند پرداختند. در نتیجه قیمت بلیت مترو ایستگاه پرند تا پایان سال جاری به ازای هر سفر برای مسافران دارای کارت‌های بلیت مبلغ ۱۳۶۵۰ تومان و برای مسافران دارای بلیت تک سفره معادل ۱۵ هزار تومان تعیین شد!

چند روز بعدکه شهروندان ساکن در پرند از قیت بلیت مطلع شدند، بخشی زیادی از آن‌ها اعتراض داشتند. آنان می‌گفتند که اصلا برای ما به صرفه نیست. برای رفت و برگشتمان باید بیشتر هزینه کنیم. با راه اندازی مترو این نرخ بلیت بسیار زیاد است. همچنین تعداد واگن‌ها هم باید بیشتر باشد. جوابگوی این تعداد مسافر در هنگام صبح و عصر نیست!

opal

این مبلغ ۴۰درصد کمتر از اتوبوس است

با این حال ما موضوع را با سیدجعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در میان گذاشتیم. او گفت که با توجه به اینکه قیمت با کارت بلیت الکترونیک ۱۳/۶۵۰ تومان است. با این بلیت می‌توانند مسیر پرند تا شاهد و سپس به داخل شهر هم تردد کنند. برای برگشت به پرند صرفا با همان بلیت ۳۰۰۰ تومانی داخل شهر قابلیت برگشت تا پرند وجود دارد. لذا با کسر نرخ بلیت داخل شهر، عملا ۱۰/۰۰۰ تومان برای پرند تا ایستگاه شاهد و برگشت را پرداخت می‌کنند. می‌توان گفت به ازای هر مسیر صرفا ۵۰۰۰ تومان هزینه پرداخت انجام می‌شود. این مبلغ یک ششم تاکسی و کمتر از ۴۰٪ بلیت اتوبوس برای همین مسیر است.

او ادامه داد: لازم به ذکر است که قیمت تمام شده این مسیر از پرند تا شاهد بدون استهلاک بیش از ۳۰ هزار تومان است. نرخ رفت و برگشت در این خط نصف قیمت بلیت تا فرودگاه امام خمینی(ره) است. در حالی که مسیر تقریبا دوبرابر است. لذا نرخ هم ناچیز و هم اندک است. این نرخ تا پایان سال است. برای سال جدید برای همه خطوط مجدد مشخص می شود.

همچنین ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در این راستا بیان کرد که اصلا بحث ما گرفتن پول زیاد از مردم نبوده و نخواهد بود. کمیسیون حمل و نقل شورا بر سر قیمت بلیت مترو پرند ما را قانع کردند. توضیحاتی دادند و فعلا هزینه بلیت تغییری نمی‌کند. شاید در سال آینده افزایش پیدا کند. افزون بر این متاسفانه تعداد واگن ها هم کم است. دو ساعت رفت و برگشت طول می کشد. فعلا حداقل امکانات از این مترو برای شهروندان قابل استفاده است. مردم باید منتظر باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان

عمومی
شناسه : 394996
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. این مردم فقط کارشون شده صبر صبر صبر صبر صبر اما اقدام مسئولین شده صفر صفر صفر صفر صفر🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣خودشون تو رفاه آسایش هستن دیگه بقیه براشون مهم نیست که 🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣🗣

  2. سلام مگر حقوق یک کارمند چقدر که نصف حقوقش بپرد سر کرایه و هزینه مترو اون هم تازه فازهای دورتر
    بااین تورم و گرانی باید نصف شود چون طرف برایش دیگر پولی نمی‌ ماند
    چه برای کارگر چه کارمند
    اصلاح شود قیمت را پایین بیاورید

  3. کاشکی مشکل فقط گرانی بلیط بود
    آخه این چه مترویی است که مسیر ۲۰ دقیقه تا ایستگاه شاهد را تو ۵۵ دقیقه می رود صد مرتبه به ماشین دودی های ۷۰ سال پیش
    مسیر مترو باید در کمترین فاصله انتخاب می شد و از قطارهای سریع السیر استفاده می کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *