چه روش هایی برای تحلیل اتریوم وجود دارد؟

تحلیل اتریوم از آن‌جایی حائز اهمیت است که این ارز دیجیتال محبوب، امروزه در رتبه دوم پرتقاضاترین رمزارزها (بعد از بیت کوین) قرار دارد؛ همچنین باتوجه‌به ارائه هارد فورک‌های مختلف، بهبود مداوم و گسترده شبکه بلاکچین این ارز دیجیتال، افزایش قیمت چشم‌گیر و البته ماین‌های گسترده ETH، بسیاری از کارشناسان خرید اتریوم را به‌عنوان تلاش برای حرکت به سوی آینده معرفی می‌کنند. اتریوم (ETH) یکی از ارزهای دیجیتال پرطرفدار نسل دوم است که محبوبیت بسیار زیادی دارد. این ارز، برنامه‌ها و اهداف بلند مدتی داشته و با هدف تسهیل فعالیت‌های مرتبط با پول دیجیتال راه‌اندازی شده است. اتریوم یک ارز پرنوسان است و شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری و کسب سود را برای تریدرها فراهم می‌کند. بنابراین اگر قصد خرید Ethereum و سرمایه‌گذاری روی آن را دارید، باید تجزیه و تحلیل اتریوم را به خوبی فرا بگیرید. برای تحلیل قیمت اتریوم روش‌های مختلفی وجود دارد و شما با یادگیری آنها می‌توانید ریسک سرمایه‌گذاری روی ارز اتر را کاهش داده و در بهترین موقعیت‌ها وارد معامله شوید.

علاوه‌بر افزایش تعداد توکن‌های اتر که قیمت خود را به‌خوبی حفظ کرده‌اند و سرمایه‌ای برای آینده محسوب می‌شوند، روی‌آوری برخی از شرکت‌های بزرگ صنعتی و سرمایه‌گذاران مطرح مالی به خرید ETH، بیش از پیش تریدرها را به تحلیل اتریوم ترغیب می‌کند. 

چرا تحلیل اتریوم پراهمیت است؟

ارزش کل سرمایه جهانی اتریوم، چیزی در حدود ۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ دلار است که بسیار قابل‌توجه خواهد بود و لزوم تحلیل دقیق اتریوم را اثبات می‌کند؛ اگرچه که اتر همچنان با فاصله معناداری، عقب‌تر از حجم سرمایه بیت کوین قرار دارد. یکی دیگر از دلایل مهم برای تحلیل موشکافانه رمزارز اتریوم، گسترش ماینینگ آن در سالیان گذشته بوده است؛ به‌طوری که تحلیل‌گران قدرت‌مند سراسر جهان، بر اساس روند استخراج مرتب و البته باتوجه‌به پیشروی ساختارمند اتریوم، پیش‌بینی‌های متفاوتی را برای قیمت اتریوم تا سال ۲۰۳۰ ارائه داده‌اند. جالب است بدانید که برخی از کارشناسان مالی، حتی معتقد به افزایش قیمت اتر تا سال ۲۰۵۰ میلادی هستند!

فارغ از پیش‌بینی‌های مربوط به آینده، با بررسی قیمت روز اتر نیز به دلایل محبوبیت این ارزهای دیجیتال پی خواهیم برد؛ زیرا از یک‌سو با رشد دائمی قیمت اتر در سال‌های گذشته، سود کم‌نظیری نصیب بسیاری از تریدرها شد و از سوی دیگر، باتوجه‌به حجم معاملات گسترده این رمزارز، نگهداری و خرید اتریوم تقریبا همانند پس‌انداز پول نقد خواهد بود. البته بررسی قیمت روز و پیش‌بینی‌های آینده این رمزارز، موضوعات بسیار پراهمیتی به‌شمار می‌روند؛ اما بایستی بدانید که تحلیل اتریوم از جهت ارائه هارد فورک‌های متنوع (در زمان‌بندی‌های مختلف) نیز به‌ همان میزان حائز اهمیت است. طی هر هارد فورک ارائه‌شده برای اتریوم، مواردی نظیر: سرعت تراکنش‌ها، دامنه کاری ماینرها، نرخ کارمزدها، امنیت بلاکچین، وضعیت سختی شبکه معاملات و ده‌ها پارامتر دیگر بهبود یافته‌اند که همواره به افزایش قیمت ETH منجر شد.

انواع روش‌ تحلیل اتریوم

یک معامله‌گر حرفه‌ای، علاوه‌بر تسلط روی ابزارهای تحلیل‌گر، شناخت انواع صرافی ارز دیجیتال و آشنایی با سیستم‌های مدیریت دارایی، بایستی با روش‌های بیسیک تحلیل اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال نیز آشنا باشد؛ در حقیقت با تسلط روی شیوه‌های متفاوت تحلیل، می‌توانید برهه‌های حساس افزایش یا کاهش قیمت رمزارزها را پیش‌بینی کنید و همچنین ضریب ریسک معاملات را کاهش دهید. تحلیل اتریوم از طریق روش‌های مختلفی انجام می‌شود. زمانی که شما بتوانید روش‌های تجزیه و تحلیل این ارز را یاد بگیرید، ریسک سرمایه‌گذاری خود را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهید. به‌طور کلی روش‌های تحلیل Ethereum با توجه به شرایط مختلف و نوع معامله عبارت‌اند از:

  1. تحلیل‌های تکنیکال

  2. آنالیز و تحلیل ONCHAIN

  3. تحلیل فاندامنتال (بنیادی)

هر یک از این روش‌ها دارای مزایای منحصر‌به‌فردی هستند که در ادامه به‌طور خلاصه، به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

تحلیل اتریوم

تحلیل بنیادی (فاندامنتال)

تحلیل‌گران فاندامنتال همواره از یک‌سو بایستی به شاخص‌های اقتصادی و جهت حرکت بازار توجه داشته باشند و از سوی دیگر با توجه کامل به اخبار و تحلیل‌های مهم منتشر شده، به تحلیل اتریوم بپردازند. در حقیقت توجه به اخبار و اظهارنظرهای جهانی، حلقه مفقوده تحلیل‌های تکنیکال است که در تحلیل‌های بنیادی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مجموعه اخبار انتشاریافته می‌تواند همواره تأثیر مثبت یا منفی روی شاخص کلی بازار بگذارد؛ به‌عنوان مثال تحلیل‌گران همواره مشتاق دریافت خبرهای مربوط به هارد فورک‌های اتریوم هستند تا زمینه را برای خرید اتریوم فراهم کنند و سپس با افزایش قیمت ناشی از ارائه هارد فورک‌ها، به فروش توکن‌های گران‌قیمت‌تر اقدام کنند. البته انتشار اخبار مربوط به مخالفت‌های کشورهای مختلف با ارزهای دیجیتال یا افزایش فعالیت‌های نظارتی دولت‌ها و سیستم‌های امنیت مالی، غالبا منجر به افت ارزش قیمت اتریوم شده است!

تحلیل تکنیکال اتریوم

بی‌شک تحلیل تکنیکال، دقیق‌ترین شیوه برای ارزیابی وضعیت قیمت و تشخیص دوره‌های صعود و نزول ارزش هر کوین خواهد بود که مبنای کاری عددی و محاسباتی دارد. به کمک داده‌های ریاضی، شاخص‌های قیمت‌ها و آمارهای اقتصادی، می‌توان به تحلیل تکنیکال وضعیت اتریوم از لحاظ سطوح فیبوناچی، موج‌های الیوت، سطوح حمایت و مقاومت سقف قیمت، ابر ایچیموکو و … پرداخت. معمولا تحلیل اتریوم با شیوه تکنیکال، بایستی در انواع تایم فریم‌های دقیقه‌ای، ساعتی، روزانه، هفتگی و هرماهه صورت پذیرد تا نتایج به‌دست آمده با واقعیات موجود، همخوانی بیشتری داشته باشد و برای پیش‌بینی قیمت رمزارزها در آینده، به‌کار بیاید.

تحلیل اتریوم با روش آنچین (ONCHAIN)

شیوه تحلیل آنچین که با نام «تحلیل‌گر درون زنجیره» نیز شناخته می‌شود، در حقیقت مکملی برای شیوه‌های تحلیل تکنیکال و بنیادی خواهد بود؛ یعنی شما همواره به بخشی از اطلاعات خاص در تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی دسترسی نخواهید داشت و دیتاهای اخذشده در شیوه آنچین، می‌تواند فرآیند تحلیل اتریوم را دقیق‌تر کند. به‌خاطر داشته باشید که آنالیز آنچین، همواره می‌تواند ابعاد تاریک تحرکات واقعی یا جعلی بازار را برای‌ شما روشن سازد و تا حدود زیادی، شما را از میزان ارواح بودن اکانت‌ها و دارایی‌ها مطلع کند. مهم‌ترین مزایای بهره‌گیری از onchain analysis عبارت است از:

  • آنالیز میزان امنیت شبکه بلاکچین

  • تشخیص حرکات ابهام‌آمیز نهنگ‌ها؛ تا بر اساس حرکات حیله‌گرانه نهنگ‌ها، مرتکب اشتباهات زیان‌باری نشوید!

  • بررسی تراکنش‌های معاملاتی جعلی، نامشخص و ابهام‌آمیز

  • بررسی میزان کل دارایی‌های قفل‌شده و ارائه آمار نسبتا صحیح از تمامی والت‌های دیجیتال فعال

  • ارائه گزارش‌های مربوط به تمامی معاملات ETH

ضمنا با تحلیل آنچین، می‌توانید از مقادیر حدودی درآمدهای استخراج‌گران ETH مطلع شوید. تریدرها عملا با استفاده از این نوع تحلیل، قدرت درک و آگاهی خود را نسبت به بازارهای غیرمتمرکز افزایش می‌دهند تا به‌راحتی به حرکات نهنگ‌ها و ثبت جعلی برخی از تراکنش‌های نامشخص، اعتماد نکنند.

تحلیل اتریوم

چرا دارایی‌های قفل‌شده نیز باید تحلیل شوند؟

اصطلاح «دارایی‌های قفل شده» غالبا به دو شرایط مختلف اتلاق می‌شود. گاها حجم زیادی از دارایی‌های قفل‌شده در یک هارد فورک، اهمیت ارزیابی و تحلیل اتریوم را افزایش می‌دهد؛ به‌عنوان مثال با ارائه رسمی هارد فورک شانگهای، بیش از ۱۸ میلیون اتر آزاد شد که به‌طور لحظه‌ای قیمت اتریوم را افزایش داد؛ اما به‌لطف این حجم ETH آزادشده، خوش‌بینی‌ها در بازار افزایش می‌یابد و در بلندمدت، خرید اتریوم با جذابیت بیشتری از سوی تریدرها دنبال می‌شود. گاها به دارایی‌های ارواح نیز، دارایی‌های قفل‌شده می‌گویند و برای یک تحلیل مناسب از وضعیت کلی بازار یک رمزارمز، حتما باید به میزان دارایی‌های ارواح توجه داشته باشید.

 

 

 

** این محتوا توسط جهان صنعت نیوز تهیه نشده است و انتشار آن به منزله تایید محتوا نیست. (این یک محتوای حمایت شده است)

خواندنی

شناسه : 395200
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا