رکوددار دربی کیست؟

امید عالیشاه علاوه بر گلزنی توانست رکورد خود را به ۱۴ بازی بی‌شکست در داربی برساند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، امید عالیشاه در داربی قبلی به عنوان بازیکن تعویضی پا به زمین گذاشت و با گل خود باعث پیروزی پرسپولیس شد. این سناریو می‌رفت تا بار دیگر تکرار شود. کاپیتان پرسپولیس دقایقی پس از ورود به زمین گلزنی کرد ولی این‌بار بر خلاف ۲ تجربه قبلی، گلزنی عالیشاه در داربی موجب برد پرسپولیس نشد اما این بازیکن را تبدیل به شکست‌ناپذیرترین چهره تاریخ داربی کرد.

احمدرضا عابدزاده که سابقه بازی برای هر ۲ تیم را دارد، سال‌ها رکورد شکست‌ناپذیرترین بازیکن تاریخ داربی را در اختیار داشت. عابدزاده ۵ بازی برای استقلال و ۸ داربی برای پرسپولیس به میدان رفت. در مجموع ۱۳ بازی بازنده از زمین خارج نشد. عالیشاه تا پیش از بازی امروز با ۱۳ داربی بدون باخت رکورددار بیشترین تعداد داربی بدون باخت با پیراهن یک تیم بود. ولی این بازیکن با حفظ روند شکست‌ناپذیری خود در داربی لیگ بیست‌وسوم به تنهایی شکست‌ناپذیرترین چهره تاریخ داربی شد.

عالیشاه نه تنها در داربی شکستی نداشته بلکه کارنامه خوبی از خود در این رقابت به جای گذاشته است. عالیشاه ۲۶ گل در تمام رقابت‌ها برای پرسپولیس زده. از این تعداد ۳ گل در داربی بوده و تنها در تقابل با ذوب‌آهن آمار بهتر از این بازی دارد. از ۳ گلی که عالیشاه در سال ۱۴۰۲ به‌ثمر رسانده هر ۳ گل از پشت محوطه جریمه بوده و ۲ گل مقابل استقلال بوده است. عالیشاه با ۲ گل از پشت محوطه جریمه، پس از علی جباری و در کنار همایون بهزادی بیشترین گل زده را خارج از هجده قدم دارد. علاوه بر این عالیشاه را باید ذخیره طلایی تاریخ داربی نامید. این بازیکن تنها بازیکنی است که در ۲ داربی به عنوان بازیکن تعویضی گل زده است.

فوتبال ۳۶۰

ورزشی
شناسه : 395378
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا