راه حل برخی نانوایان در برابر عدم افزایش قیمت نان چیست؟

طبق اظهارات نانوایان قیمت نان از دو سال قبل تاکنون به طور رسمی رشد نکرده است و خود نانوایان به دلیل فشار هزینه ها قیمت ها را افزایش دادند. البته چندی پیش یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرد که قیمت نان در 15 استان رسما رشد کرده است. اما هنوز در تهران خبری از افزایش قیمت نان نیست. به همین دلیل هم در کنار افزایش غیر رسمی قیمت آن، وزن آن درحال آب رفتن است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، دو سال است که نانوایان به بویژه نانوایان استان تهران در رفت آمد مستمر به تعزیرات هستند. چون دولت تمایلی ندارد قیمت نان را افزایش دهد. چندی پیش محمد سلیمانی، رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی گفته بود که دولت از سال ۱۴۰۰ تاکنون (۱۴۰۲)قیمت نان را افزایش نداده است.

البته نیمه دوم آبان ماه بود که سلمان اسحاقی، نماینده مردم خراسان جنوبی (قائنات) اعلام می‌کند که در بیش از ۱۵ استان ما شاهد افزایش بیش از ۴۰ درصدی قیمت نان هستیم. این موضوع مردم را بسیار ناراحت کرده است. متأسفانه برخی از دولتمردان ما، این موضوعات را تکذیب می‌کنند.

با این حال هنوز قیمت نان رسما در تهران رشد نکرده. دولت به دنبال رشد قیمت نان در تهران هم نیست. به همین دلیل نانوایان خود به صورت غیررسمی از اوایل امسال (۱۴۰۲) ، برای کاهش فشار هزینه ها قیمت نان را افزایش دادند. به همین دلیل هم دائم در تعزیرات هستند. به ماموران تعزیرات پاسخ می‌دهند.

کم فروشی نان

اما ظاهرا از این پس تردد آنها به تعزیرات بیشتر خواهد شد. چون طبق اعلام بازرسی اصناف کشور، نانوایانی که کم فروشی می‌کنند و چانه هایی پایین تر از وزن مصوب می‌زنند نیز به تعزیرات خوانده می‌شوند. یکی از گروه هایی که در رصد جدید بازرسی اصناف کشور مورد توجه بوده؛ نانوایی های لواشی سطح شهر تهران بوده است.

بازرسی اصناف کشور اعلام کرد: طبق مصوبه دولت وزن چانه نان لواش باید ۱۶۰ گرم باشد. در حالی که بازرسی‌ها از برخی نانوایی‌های سطح شهر تهران نشان داده وزن چانه‌های نان ۴۰ گرم، ۷۵ گرم تا ۸۰ گرم است و این نانوایان اقدام به کم‌فروشی می‌کنند.

بازرسی اصناف تاکید کرد با متخلفان و کم‌فروشان و گران‌فروشان نان برخورد قانونی می‌کند. در صورت کم‌فروشی در وزن چانه نان، به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

اکوایران

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 395386
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. اختلاف قیمت آرد یارانه ای با آزاد فساد انگیز است، سیستم های هوشمند هرگز به پای هوشمندی ذاتی مردم نمی رسند، یارانه را مستقیما به خود مردم که بالغ ،عاقل، رشید و هوشمند هستند دهید تا با آن نان و دیگر کالاهای اساسی بخرند ، آنگاه خواهید دید ریشه فساد در حوزه آرد و نان از بین می رود، هر کس به اندازه نیاز نان خرید می کند، صف در نانوایی کوتاه، کیفیت نان خوب، ضایعات نان کم، احتیاج به دستگاه نظارتی کم می شود و همه احساس رضایت خواهند کرد.

  2. اصلانانواچه حقی داردکه بگوید نان باید گران شود مگرنانوادراین مملکت زندگی میکند که هرروزشاهدافزایش قیمت باشد وقتی نانوایان وکا رگران بدبختشان درخارج ازکشورزندگی میکنند نباید انتظار داشته باشند نانواباید ازجیب خودش برای کارگران حقوق بپردازد نه اینکه ازفروش نان مردم باید نان یارانه ای بخورند تا خیال دولت محترم وزحمت کش که به فکر نانوایان هست راحت باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا