وعده خانه‌دار کردن مردم به کجا رسید؟؛

مسکن تلخ

ساخت ۴ میلیون مسکن با شرایط آسان برای خانه دار کردن دهک‌های پایین درآمدی و جوانان را می‌توان مهم‌ترین وعده دولت سیزدهم دانست؛ وعده‌ای که به نظر می‌رسد یک شوخی تلخ بوده ‌است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، یک تیم تخصصی و پژوهشی در حوزه اقتصاد و مسکن حدود ۷ ماه است روی طرحی کار می‌کند که ارتقا یافته و تقویت شده طرح مسکن مهر است و هم اکنون به عنوان یکی از برنامه های اصلی دولت مردمی ابراهیم رئیسی در دستور کار قرار دارد. در این طرح ساخت ۴ میلیون مسکن با آورده اولیه صفر، زمین رایگان و وام ارزان بدون یک ریال بودجه دولتی پیش بینی شده است و تسهیلات تکلیفی هم ندارد.

  • این بخشی از مهم‌ترین وعده انتخاباتی ابراهیم رئیسی است که در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ توسط تیم انتخاباتی او مطرح شد. اما حالا با گذشت بیش از دو سال از روی کار آمدن دولت سیزدهم، شرایط با وعده‌های رنگارنگ انتخاباتی زمین تا آسمان فاصله دارد.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد از جریمه ۲۶ هزار میلیارد تومانی بانک‌های متخلف در حوزه اعطای تسهیلات قانون جهش تولید مسکن خبر می‌دهد در حالی که قرار بود تسهیلات تکلیفی در طرح مسکن دولت نداشته باشیم.

جلال محمودزاده، نماینده مجلس می‌گوید: آورده اولیه و اقساط تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن بسیار سنگین بوده و مردم به ویژه جوانان تازه ازدواج کرده توان پرداخت آن را ندارند و تعدادی از آنها درخواست عودت وجه و انصراف کردند. درحالی که قرار بود در این طرح آورده اولیه‌ای وجود نداشته باشد

در خصوص تعداد واحدهای مسکن ملی ساخته شده نیز آمار دقیقی در دسترس نیست ولی به طور قطع می‌توان گفت که میزان تحقق بسیار کمتر ‌از وعده‌های انتخاباتی است.

آنچه که به نظر می‌رسد دولت سیزدهم در اجرای مهم‌ترین وعده انتخاباتی خود شکست خورده و خانه‌دار شدن دهک‌های پایین درآمدی در قالب طرح‌ دولتی مسکن یک شوخی تلخ بود.

اخبار برگزیدهمسکن
شناسه : 395468
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا