آغاز پذیره نویسی اولین صندوق شبکه بانکی

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سومین صندوق املاک و مستغلات که اولین صندوق شبکه بانکی به شمار می‌رود، پذیره‌نویسی می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست پذیره‌نویسی بزرگ‌ترین صندوق املاک و مستغلات بازار سرمایه کشور گفت: صندوق‌های املاک و مستغلات بخشی از استراتژی سازمان در این حوزه است. امروز سومین صندوق املاک و مستغلات کشور که اولین صندوق شبکه بانکی محسوب می‌شود، پذیره‌نویسی می‌شود.

وی افزود: در سازمان بورس مجوزهای صندوق‌های املاک و مستغلات بدون نوبت بررسی می‌شوند. چرا که این ابزار باعث نقد شدن دارایی‌های نهادها و بانک‌ها و شفاف‌شدن مدارک املاک و مستغلات خواهد شد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: این بازار در ابتدای مسیر است. می‌تواند طی دو سه سال آینده به عددهای ۲۰۰، ۳۰۰ هزار میلیارد تومان برسد. شرط اول و مهم گسترش این ابزار، رعایت کامل قوانین و شفافیت است.

سهم ناچیز بخش املاک و مستغلات در بازار

عشقی اظهار کرد: سهم بخش املاک و مستغلات در بازار بسیار ناچیز است. به شرکت‌های فعال حوزه ساختمان که بازدهی سهام آن‌ها نیز همگام با بخش مسکن نیستند، محدود شده‌است. با راه‌اندازی صندوق‌های املاک و مستغلات، صنعت ساختمان هم رونق می‌گیرد چون بهره‌بردار ساختمان در صندوق‌های املاک و مستغلات جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی تصریح کرد: کل منابع صندوق‌ها به طور مستقیم به دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری منتقل خواهد شد. گزارش‌ها نیز باید کامل شفاف و قابل پیگیری باشد.

وی گفت: این صندوق، گزینه جدید سرمایه گذاری است برای اینکه منافع بانک‌ها به عموم مردم برسد.

عشقی تاکید کرد: از نکات مهم و حساس این است که در مدیریت صندوق، قوانین رعایت شود.

ایران آنلاین

بورس
شناسه : 395705
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا