xtrim

رشته های جدید موسیقی ویژه این کودکان ایجاد می شود

رئیس سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی کشور از ایجاد ۲رشته جدید موسیقی ویژه دانش‌آموزان اتیسم و امور خدمات عمومی ویژه دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور امروز به تشریح نخستین همایش بین‌المللی تعلیم و تربیت کودکان با نیازهای ویژه پرداخت و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل ما به‌ روزرسانی برنامه‌های درسی است‌ و بر همین اساس در نظر داریم برنامه درسی دانش‌‌آموزان مدارس استثنایی را بازنگری کنیم .

وی ادامه داد: در نخستین همایش بین‌المللی تعلیم و تربیت کودکان با نیازهای ویژه که در اسفند برگزار می‌شود برای به‌روزرسانی برنامه‌های درسی استفاده می‌کنیم و به طور ویژه بر روی دانش‌آموزان اتیسم متمرکز می‌شویم تا نظام آموزشی ویژه آنها را داشته باشیم.

طریفی حسینی با بیان اینکه در شاخه کاردانش ۳۶ رشته درسی برای دانش‌آموزان مدارس استثنایی داریم، افزود: ۲ رشته موسیقی ویژه دانش‌آموزان اتیسم و امور خدمات عمومی برای دانش‌آموزان کم توانی ذهنی از سال آینده در مدارس استثنایی ایجاد می‌شود.

opal

تعلیم و تربیت کودکان با نیازهای ویژه

وی با اشاره به اینکه ۸ محور برای همایش تعلیم و تربیت کودکان با نیازهای ویژه در نظر گرفته شده است، ادامه داد: محورهای اصلی همایش شامل «مبانی و اصول برنامه درسی کودکان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه»، «چالش‌های برنامه‌ریزی حوزه‌های موضوعی، مهارتی کودکان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه»، «مدیریت منابع در برنامه درسی کودکان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه»، «الزامات سنجش و ارزشیابی در برنامه درسی کودکان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه»، «دلالت‌های علوم اجتماعی برای برنامه درسی کودکان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه»، «توانبخشی بالینی و توانبخشی مبتنی بر مدرسه در نظام آموزشی ویژه»، «تکنولوژی آموزشی در برنامه درسی کودکان و دانش‌‌آموزان با نیازهای ویژه» و «ارگونومی مدارس و تأثیر آن بر برنامه درسی کودکان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه» است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به‌روزآمدسازی و اثربخشی برنامه‌های آموزشی و توانبخشی در مدارس استثنایی بیان کرد: به چارچوب‌هایی نیاز داریم تا برنامه درسی را متناسب با سند برنامه درسی ملی و سند تحول به‌روزرسانی کنیم و برنامه درسی انطباق یافته را برای شورای عالی آموزش و پرورش ارسال کردیم.

وی گفت: محتوا و استانداردهای توانبخشی در کنار برنامه‌های درسی باید وجود داشته باشد و در حال تدوین این استانداردها هستیم تا در مدارس استثنایی استفاده شود‌. ظرفیت دانشکده‌های روانشناسی، علوم تربیتی و توانبخشی باید استفاده شود و از آنها برای حضور در همایش دعوت می‌کنیم همچنین به تجربه معلمان مدارس استثنایی و معلمان مدارس عادی که دانش‌آموز دارای معلولیت دارند، نیاز است.

تولید محتوا برای آموزش دانش‌آموزان

علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نیز در این جلسه اظهار کرد: به تولید محتوا برای آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نیاز داریم و بر همین اساس نخستین همایش بین‌المللی تعلیم و تربیت کودکان با نیازهای ویژه با تأکید بر برنامه درسی اول اسفند امسال برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش با همکاری مشترک پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برگزار می‌شود.

مژگان فرهبد رئیس پژوهشکده کودکان استثنایی پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه گفت: ۶ متخصص موضوعی که در دانشگاه‌های خارج از کشور تدریس دارند از کشورهایی همچون نروژ، کانادا و انگلیس موافقت کردند تا در این همایش سخنرانی کنند.

فرهبد ادامه داد: معلمان و پژوهشگران می‌توانند آثار خود تا ۲۰ دی امسال به دبیرخانه همایش به آدرس www.essn-c.ir ارسال کنند.

فارس

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 395710
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *